MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Beyoncé - I Am... Sasha Fierce (2008)

mijn stem
3,43 (249)
249 stemmen

Verenigde Staten
R&B / Pop
Label: Columbia

  1. If I Were a Boy (4:11)
  2. Halo (4:22)
  3. Disappear (4:29)
  4. Broken-Hearted Girl (4:40)
  5. Ave Maria (3:42)
  6. Smash into You * (4:32)
  7. Satellites (3:09)
  8. That's Why You're Beautiful * (3:42)
  9. Save the Hero * (4:34)
  10. Honesty * (3:46)
  11. Single Ladies (Put a Ring on It) (3:15)
  12. Radio (3:39)
  13. Diva (3:21)
  14. Sweet Dreams (3:29)
  15. Video Phone (3:36)
  16. Hello * (4:17)
  17. Ego * (3:57)
  18. Scared of Lonely * (3:44)
  19. Why Don't You Love Me * (3:37)
  20. Ego [Remix] * (4:47)

    met Kanye West

  21. Video Phone [Extended Remix] * (5:04)

    met Lady Gaga

toon 10 bonustracks
totale tijdsduur: 41:53 (1:23:53)
zoeken in:
avatar van catdog
Het is nergens een officiele single. Als Bee het leuk vindt om er een clip bij te maken hoor je mij niet klagen. Ik zal hem niet wegzappen.

avatar van musicman13
4,5
die clip was een cadeau voor de fans. de mensen die niet zeiken omdat ze hard werkt!!!

avatar van Angelo
2,0
Vocaal gezien is Beyoncé natuurlijk een wereldtalent die je niet vaak voorbij ziet komen. Maar alle nummers van haar missen bezieling, tuurlijk zullen sommigen zich intens geraakt voelen door nummers als 'Halo' en 'If I were a boy', daar is niets mis mee overigens, maar die mensen zullen niet horen hoe geforceerd o.a. deze nummers zijn. Ikzelf voel geen enkele vorm van emotie als ik deze nummers beluister. Ik heb alle nummers beluisterd, maar er zit geen enkel nummer bij die ik op repeat zou zetten. 'Single ladies' vind ik verreweg het meest irritante nummer op dit album; dat dit nummer een hit is geworden zal wel meer met de videoclip te maken hebben dan het nummer zelf.

'I am Sasha Fierce' is typisch zo'n album dat noot voor noot gechecked is op hitpotentie (anders zouden er immers niet zoveel singles van het album zijn verschenen!); en het album moet dan ook als het ware uitgeperst worden tot het uiterste. Feit is wel dat ik persoonlijk veel meer affiniteit heb met de albums van Destiny's Child dan de drie soloalbums van Beyoncé (of die van Kelly Rowland en Michelle Williams for that matter). Zodra die meiden solo gingen ontdekte je hier en daar enkele gebreken, en zo ook bij Beyoncé.

Ik heb heel veel respect voor haar als artiest en dat ze zo'n succesvolle solocarrière heeft weten op te bouwen, maar de puurheid die in haar stem zit vind je niet in haar liederen terug. Maar ja, zolang dit album veelvoudig platina wordt en miljoenen keren over de toonbank gaat is het allemaal wel goed, toch?!

Niet om het een of het ander, maar mensen die dit zien als "soul" hebben duidelijk nog nooit gehoord van iemand als The Supremes, Aretha Franklin, Joss Stone of Amy Winehouse om maar eens wat -hele bekende- voorbeelden te noemen. Dit is verre, maar dan ook verre van soul!

Goede poging om een goed album in elkaar te zitten, maar mij heeft ze niet weten te overtuigen.

avatar van Jordyp
4,0
Deze vrouw staat in haar genre, R&B/pop, ver boven alles en iedereen. Geweldige stem, performance en ze ziet er ook nog eens niet verkeerd uit, maar ondanks al dat talent kan ze (nog) niet een album maken met stuk voor stuk écht goede nummers. Want ook op dit album staan weer een aantal vreselijke nummers zoals bijv.; Video Phone, Diva, Smash Into You en ik zal er misschien nog wel een paar vergeten. Uiteraard staan er ook weer aantal heerlijke nummers op, die vooral live (waar ze op d'r best is) heerlijk klinken. Daarom 4* voor dit album. Toch blijft het jammer dat er weer, zoals ook op d'r vorige twee albums een aantal van die verschrikkelijke nummers op moeten staan.

Persoonlijk hoop ik dat ze nog één album + tour gaat maken met allemaal écht goede platen. En daarna pas aan kinderen gaat beginnen want wat is deze vrouw goed, een legende in haar genre, nu al.

avatar
Jessie
Voor al deze die haar stem maar niets vinden.
The Cove Magazine plaatste Beyoncés stem op nummer zeven in hun top 100 van de beste pop vocalisten wereldwijd. Dit betekent dat Beyoncé 48 punten kreeg voor haar stem, terwijl het maximaal te behalen punten 50 was.

Kan je beter zingen dan haar? Neen, awel zwijg dan!

avatar
Misterfool
Aangezien ik haar stem maar niks vind,zal ik me maar de eer verschaffen om mezelf te verdedigen.

Muziekbladen zijn natuurlijk leuk referentiemateriaal,maar uiteraard tijdsgebonden. Zo werd pornography van the cure door muziekbladen vergruisd, tien jaar later heeft dat zelfde album een klassiekerstatus vergaard.

Bovendien kijken bladen erg naar de techniek van een zanger/zangeres. Leuk en aardig,maar dat is maar een van de dingen die belangrijk zijn. De teksten,de timing,hoe de stem staat ten opzichte van de instrumenten en de gevoelswaarde zijn nog tien keer belangrijker en ook persoonlijker.

Ten slotte is jouw laatste argument, een enorme dooddoener. Als iedereen even goed zijn instrument moet kunnen bespelen als de artiest waar hij/zij kritiek op heeft, dan kan de helft van de recensenten zijn biezen pakken.

avatar van Shelter
Jessie schreef:
Voor al deze die haar stem maar niets vinden.
The Cove Magazine plaatste Beyoncés stem op nummer zeven in hun top 100 van de beste pop vocalisten wereldwijd. Dit betekent dat Beyoncé 48 punten kreeg voor haar stem, terwijl het maximaal te behalen punten 50 was.

Kan je beter zingen dan haar? Neen, awel zwijg dan!


Dit is echt de triestste motivatie die ik ooit gehoord heb hahahaha

avatar van Leander1991
1,5
Jessie schreef:
Kan je beter zingen dan haar? Neen, awel zwijg dan!


Gewoon intriest is dit.

en die zogezegde beste vocaliste van alle vrouwen, hmm Wie heeft dat bepaald? wie zat er in de jury? wie was de jury?

Beyonce... nee hoor, ze kan technisch goed zingen (hoewel ik haar soms een piepkuiken vind klinken maar enfin) ze kan zingen.. Maar gevoel in haar muziek brengen is haar nog NOOIT gelukt, en dat is nochtans een heeel belangrijke parameter in de muziek. zeker als je een gevoel aangeeft, wat beyonce zeer vaak doet.

avatar van rudiger
Leander1991 schreef:
zeker als je een gevoel aangeeft, wat beyonce zeer vaak doet.


Ja dat gevoel geeft ze aan in de reclamespotjes .

avatar van musicman13
4,5
rudiger schreef:
(quote)


Ja dat gevoel geeft ze aan in de reclamespotjes .


hahahahahahhahahah

avatar
Jessie
Shelter schreef:
(quote)


Dit is echt de triestste motivatie die ik ooit gehoord heb hahahaha


Elk zijn smaak, zoals iedereen doet, verdedig ik mijn smaak. Ik vind dat Beyoncé enorm goed kan zingen. Haar stem gaat door merg en been. Tot tegen stelling van andere zoals Alicia Keys. Die mekkert er maar op los.
Als ik iets niet graag hoor dan zal ik er niet over zagen zoals jullie hier doen. Ik verspil me er de tijd niet aan. Ik bespreek dan liever hoe goed ik het vind.
Ik erger me eraan dat jullie haar de grond in boren. Terwijl de meeste huppeltruttjes nog niet tot haar enkels komen.

avatar
Misterfool
Als je, je ergert aan negatieve kritiek op een album, dan heb je eigenlijk niks te zoeken op een Muziekdiscussie site. Ga dan maar naar een fanpagina toe. Schrijf liever een goede review, in plaats van boos te worden op zij die beyoncé niet waarderen.

avatar
Jessie
Misterfool schreef:
Aangezien ik haar stem maar niks vind,zal ik me maar de eer verschaffen om mezelf te verdedigen.

Muziekbladen zijn natuurlijk leuk referentiemateriaal,maar uiteraard tijdsgebonden. Zo werd pornography van the cure door muziekbladen vergruisd, tien jaar later heeft dat zelfde album een klassiekerstatus vergaard.

Bovendien kijken bladen erg naar de techniek van een zanger/zangeres. Leuk en aardig,maar dat is maar een van de dingen die belangrijk zijn. De teksten,de timing,hoe de stem staat ten opzichte van de instrumenten en de gevoelswaarde zijn nog tien keer belangrijker en ook persoonlijker.

Ten slotte is jouw laatste argument, een enorme dooddoener. Als iedereen even goed zijn instrument moet kunnen bespelen als de artiest waar hij/zij kritiek op heeft, dan kan de helft van de recensenten zijn biezen pakken.


Voor iemand die grote namen in zijn Top 10 heeft zoals Van der Graaf en Oldfield versta ik je niet zo. Het is een totale andere genre. Ik vraag me af wie je dan wel een goeie zangeres vindt?
Je hebt gelijk het laatste mocht ik niet zeggen maar ik erger me eraan dat iedereen Beyoncé de grond in boort terwijl er minder grote talenten zijn dan Beyoncé.
In de genre RnB zijn er maar twee goeie zangeressen op dit moment. En dat is Beyoncé en Mary J Blige.

avatar
Jessie
Misterfool schreef:
Als je, je ergert aan negatieve kritiek op een album, dan heb je eigenlijk niks te zoeken op een Muziekdiscussie site. Ga dan maar naar een fanpagina toe. Schrijf liever een goede review, in plaats van boos te worden op zij die beyoncé niet waarderen.


Je zou toch wel ook de krulle krijgen als er mensen, waarvan hun Top 10 de Black Eyed Peas, Christina Aguilera, Bob Sinclair en Lady Gaga is, die commentaar geven op King Crimson of Mike Oldfield?!!

avatar van herman
Leander1991 schreef:
gevoel in haar muziek brengen is haar nog NOOIT gelukt, en dat is nochtans een heeel belangrijke parameter in de muziek. zeker als je een gevoel aangeeft, wat beyonce zeer vaak doet.

Misschien moet je wat minder doen alsof je de waarheid in pacht hebt. Jij vindt er blijkbaar geen klap aan, maar om dan anderen de les te moeten gaan lezen vind ik wel erg snobistisch en hautain.

Zelf vind ik If I Were a Boy wel een erg mooi nummer en ook zeker goed gezongen. Verder ken ik hier volgens mij niets van.

avatar
Misterfool
@jessie, feitelijk probeer ik naar allerlei soorten muziek te luisteren,zeker als deze toch redelijk goed aangeschreven staan. Tegenwoordig mag je van mij best kritiek geven op artiesten die ik goed vind. Vroeger heb ik hier en daar wel eens kinderachtig op gereageerd. Ten slotte ging ik alleen in op jouw manier van argumenteren, niet op jouw waardering voor beyoncé,waar op zich niks mis mee is.

avatar van Shelter
Jessie schreef:
(quote)


Elk zijn smaak, zoals iedereen doet, verdedig ik mijn smaak. Ik vind dat Beyoncé enorm goed kan zingen. Haar stem gaat door merg en been. Tot tegen stelling van andere zoals Alicia Keys. Die mekkert er maar op los.
Als ik iets niet graag hoor dan zal ik er niet over zagen zoals jullie hier doen. Ik verspil me er de tijd niet aan. Ik bespreek dan liever hoe goed ik het vind.
Ik erger me eraan dat jullie haar de grond in boren. Terwijl de meeste huppeltruttjes nog niet tot haar enkels komen.


Ja ieder zijn smaak, daar heb ik het toch niet over of wel dan.
Je verediging is echter triest, omdat een of ander magazine haar op nummer 7 zet en 48 uit 50 punten geeft heeft Beyonce een goede stem. Dat is net zoiets als ik zou zeggen mijn moeder vindt mij de knapste jongen van de wereld dus ik ben mister universe.
Vervolgens kom je met een nog veel dommer argument namelijk dat je alleen kan beoordelen als je het zelf beter kan...
Dus je statement nu over smaak en zo raakt kant noch wal. Je bent namelijk zelf ook niet echt in staat om andere mensen te accepteren die het niet goed vinden.

Ik poste trouwens alleen over je argumentatie, als je vervolgens ook ff de posts doorleest van diegene waarop je antwoordt zul je zien dat ik haar helemaal niet afzaag of in de grond boor. Moeilijk he lezen!

avatar van LucM
1,5
Natuurlijk is Beyoncé technisch een zeer goede zangeres maar dat is voor mij niet de enige maatstaf. Wat is mis is bezieling en emotie. Ik hoor liever zangeressen die meer soul in hun zang brengen zoals Aretha Franklin of recentelijk Amy Winehouse.
Plus dat de meeste songs mij niet kunnen boeien, ze gaan het ene oor in en het andere uit. Het songmateriaal is mij te standaard en te weinig origineel bij gebrek aan pakkende melodieën en teksten gecombineerd met een aalgladde productie die de ziel eruit haalt. Halo en Single Ladies (Put a Ring on It) vind ik wel goede songs, If I Were a Boy klinkt wel erg melig en komt niet oprecht over.
1* is wat te streng, ik ken tenslotte 1,5* toe (voor de 2 vernoemde songs en haar zangkwaliteiten op louter technisch gebied).

avatar
madonnagirl3
Beyoncé is hele goede zangeres, met een steengoede stem. Ik vind dat ze wel degelijk iets van emotie in haar stem heeft, ook ben ik het er wel mee eens dat ze dit niet altijd doet.
Ik herken het wel een beetje wat hier wordt gezegt, der stem is soms ook wat ''overdreven'' daar moet je ook weer van houden, net als Christina Aguilera.

Zo iemand als Amy Winehouse kan misschien niet de hoogste noten halen maar heeft wel uniek stemgeluid en heeft meer soul in haar stem. Rihanna heeft bijv. ook uniek stemgeluid, dat je snel herkent maar echt emotie in haar stem, tsja een beetje maar ook niet heel erg overtuigend altjid.

avatar van LucM
1,5
Nogmaals, ik heb niets tegen de stem van Beyoncé maar wel tegen de extreem gelikte productie (typisch bij die R&B) die iedere soul uit haar stem haalt. Daarbij zingt ze alle noten met vrijwel dezelfde volume en dezelfde uithalen dat het tenslotte gaat vervelen. Ik heb een stukje van haar live gehoord en daar komt ze wat beter uit de verf.

Christina Aguilera is ook een zeer goede zangeres en haar sound is ook gelikt maar ze verlaat soms de geijkte R&B-paden en ze heeft enkele prima songs op haar conto.

Amy Winehouse is technisch niet de beste zangeres maar ze brengt meer soul en meer expressie in haar zang. Plus haar muziek klinkt een stuk natuurlijker en warmer, het weet mij daarom direct te raken.

En Rihanna? Die staat nog een aantal trappen lager dan voornoemde zangeressen. Daar is autotune nodig om haar zang op peil te houden. Plus dat ze geen expressie in haar zang brengt, ze dreunt monotoon de teksten op.

avatar van Leander1991
1,5
akkoord met LucM

we moeten ze ook niet hard door het slijk halen. Beyonce is eigenlijk op haar best als ze hersenloze opzwepende diva muziek maakt , die een grotesk gevoel van macht geeft (Crazy In Love, Deja Vu) en ze is dan ook best te pruimen als ze daar gewoon aan toegeeft.

Maar Soul, hmm nee, daarvoor mist ze alle diepgang, dynamiek, emotie

avatar van CapitalS
1,0
Het énige aardige nummer is Why don't you love me, en de video is daarvoor mede-oorzaak..

avatar
!Rebecca!
ik heb respect voor die vrouw.
vin dhet knap hoe ze zingt, maar daar blijft het bij
niet goed, niet slecht. 2.5*

avatar
4,0
Ik heb de platinium edition dus bij mij zit er ook een dvd bij! haar stem is echt betoverend!

avatar van pureshores
als ze slim is gaat zij iets geheel anders doen op haar nieuwe album en niet de kant op van BEP, Kelly Rowland en Usher en Neyo.

Zij kan de toon weer zetten in haar genre maar niet met een sasha Fierce pt 2 of een David Guetta produced gebeuren

Sweet dreams is een lekker nummer

avatar
madonnagirl3
Hopelijk bevat het nieuwe album die er hopelijk snel aan komt geen David Guetta nee.

avatar van ThePrinceOfPop
1,0
Wat een zwak album is dit toch, gewoon te triest worden . Een paar leuke nummers, die andere nummers zijn zo zwak en slecht .

avatar van Ducoz
2,5
Tja, het is wat, kleinere zusjes...

Deze kreeg ze voor haar verjaardag en moest en zou mee gaan op vakantie, dus dit album heb ik veel gehoord, en de eerste helft van de plaat vind ik zelfs vrij oké! Maar zodra disc 2, vanaf Satelites als ik mij herinner, op gaat, valt dit in het niet.

Disc 1 start super met, voor mij dan(ben geen liefhebber) het betere nummer van Beyoncé, en zet die lijn aardig door richting het einde van disc 1. Disc 1 geef ik een 4/5

Disc 2 vind ik vooral erg on ritmisch en niet erg pakkend, de single "All The Single Ladies" vind ik een erg irritant en vervelend nummer. De rest doet me ook niet veel, maar overstijgt dat nummer wel. 1/5 voor disc 2!

Dan komen we bij de optel som..

4+1/2 = 2,5 sterren.

Krijgt dus een voldoende van mij, maar interpreteer dit cijfer maar als een 5,2

avatar van Luckyluck93
3,0
Nog steeds begrijp ik niet waarom dit album uit twee discs bestaat, ja omdat Beyoncé daarmee twee verschillende persoonlijkheden wilde laten zien. Dat was niet nodig geweest.
De twee discs verschillen wel duidelijk van elkaar, maar het album hangt niet erg met elkaar samen.

Halo vind ik mooi gezongen en een sterk nummer, maar vind ik niet een nummer voor Beyoncé. Halo is, samen met de rest van de eerste disc best wel soft.
Single ladies bevat wel heel veel handclaps die me het meest bijblijven van dit nummer. Ook lijkt Single ladies wat productie betreft op Get me bodied op het album B'Day, maar dan is Get me bodied toch veel beter. Single ladies is wel een van de beste nummers van de tweede disc, maar zeker niet Beyoncé's beste up tempo nummer

Sweet dreams is het beste nummer van het album, met de donkere beat en een goede tekst. Ik hoop dat Beyoncé de lijn van Sweet dreams doorzet op haar nieuwe album!

avatar van pureshores
@Angelo:quote: tuurlijk zullen sommigen zich intens geraakt voelen door nummers als 'Halo' en 'If I were a boy', daar is niets mis mee overigens

Schitterende opmerking.
ieder zn meug inderdaad maar If I were a boy is ook naar mijn mening conveyor belt emotie die gespeeld wordt

@Leander1991: quote: Beyonce is eigenlijk op haar best als ze hersenloze opzwepende diva muziek maakt , die een grotesk gevoel van macht geeft (Crazy In Love, Deja Vu) en ze is dan ook best te pruimen als ze daar gewoon aan toegeeft.

ook een schitterende opmerking, deja Vu is echter machteloos voor mij in de originele versie-doe dan maar de Freemasons mixen

dr zal vast wel een keur aan informatie rondgaan (die ik niet bekijk) dus mijn gok uit deze multiple choice:

1) follow up wordt sasha fierce 2 met overgeproduceerde rikketikbeuk rnb en slaapverwekkende ballads met 1 a 2 verrassingen
2) een Volledige David Guetta en Red One dance RTL4 plaat die te laat komt na BEP en Usher en co
3)een Ray of light effect met een vreemde nieuwe single die iedereen aan moet wennen en een nieuwe hoek in waar de andere artiesten ook op moeten inspringen

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.