Eminem - The Marshall Mathers LP (2000)

Label: Aftermath (II)

1. Public Service Announcement 2000 (Skit) (0:25)
  2. Kill You (4:24)
  3. Stan (6:43)

met Dido

4. Paul (Skit) (0:10)
  5. Who Knew (3:47)
  6. Steve Berman (Skit) (0:53)
  7. The Way I Am (4:44)
  8. The Real Slim Shady (4:50)
  9. Remember Me? (3:38)

met RBX en Sticky Fingaz

10. I'm Back (5:10)
  11. Marshall Mathers (5:20)
  12. Ken Kaniff (Skit) (1:01)
  13. Drug Ballad (5:00)

met Dina Rae

14. Amityville (4:14)

met Bizarre

15. Bitch Please II (4:48)

met Dr. Dre, Snoop Dogg, Nate Dogg en Xzibit

16. Kim (6:17)
  17. Under the Influence (5:22)

met D12

18. Criminal (5:19)
  19. Kids * (5:03)
  20. The Real Slim Shady [Instrumental] * (4:46)
  21. The Way I Am [Instrumental] * (4:52)
  22. Stan [Instrumental] * (6:45)
  23. The Way I Am [Danny Lohner Remix] * (4:53)

met Marilyn Manson

totale tijdsduur: 1:12:05 (1:38:24)
Vroeger leuk, toen ik nog in mijn 'hip-hop periode' zat.
Tegenwoordig is het album afentoe het luisteren nog wel waard, maar echt bijzonder? Neen, vind ik niet.

Eminem blijft leuk, voor de liefhebbers van het genre.
2.5*

avatar van HiLL
Op zich goede teksten hoor, af en toe. Maar verder vind ik het verschrikkelijke muziek. Dat agressieve geschreeuw van deze gozer, bleghh. Kan er geen moment van genieten. Toch zal dit in z'n genre (waar ik niet van houdt) wel goed zijn, maar ik kan het zeker niet waarderen.

HILL en waarom geef je nou weer critiek op de stem van eminem,
Logisch dat je niet van hip hop houdt, want wie luisterd er nou naar frans bouwer.

avatar van HiLL
A3_operation_P schreef:

HILL en waarom geef je nou weer critiek op de stem van eminem,

kritiek bedoel je..en waarom nou weer...nou omdat ik het slecht vind..begrijp je...

en over Frans Bauer...heb stage gelopen met verstandelijke gehandicapten...dus ja.. vandaar dat ik het (dagelijks) hoorde..;)
understand it?

avatar van Psychol_Mikol
HiLL schreef:

understand it?

als ik op alle muziek waar ik niet van hou een mening moet geven, ben ik nog wel ff bezig. daarom geef ik ook alleen mijn mening over albums in hetzelfde genre, ik vind frans bouwer geen moer aan, maar ik ga niet naar zijn review toe en deze slecht lopen maken als ik er toch normaal eigenlijk niet naar luister snappie.maar buiten dat is dit album echt wel het beste van eminem

avatar van Coldplayer
en zo is het!

0,5
Eminem is een schandvlek op onze aardbol. Voor de fans, toch enige troost: er zijn veel artiesten die daarbij horen.
Hoe herken je ze? Ze doen stoer en macho, zijn hersenloos, maken vulgaire clips, vloeken veel in hun teksten, het f-woord gebruiken ze gemiddeld 20 keer per minuut, zingen rap r&b hiphop en hoe die zever nog mag heten. Ik dacht altijd dat rap ontstaan was uit een frustratiegevoel tegenover de maatschappij en dat kansarmen daarin een uitlaatklep vonden. Maar wat blijkt? In hun clipjes zijn die heren miljonairs, rijden ze in dure wagens, zijn ze op chique party's en zijn ze omringd door een aantal vamps. Hoe belachelijk is die hiphop r&b rap-rage eigenlijk? Kan het nog schijnheiliger?

avatar van Ward
Ik vind dit een heel goed album met goede teksten. Na dit album ben ik afgehaakt en de clips die ik nu voorbij zie komen van eminem vind ik vreselijk, maar dit album en The Slim Shady LP vind ik geweldig. 4,5*

avatar van Nubis
Dit album ging in de eerste klas helemaal rond. Een iemand had 'm origineel en toen ging iedereen hem kopieeren. Ik vond het toen echt ge-wel-dig. Heb 'm nu al eeuwen niet meer beluisterd, kweet niet eens meer waar die is.
Maar het is wel een leuke cd. Los van hem zelf..
Ik zou er nu alleen niet meer naar hoeven te luisteren denk ik.

dream555 schreef:

helemaal mee eens.

deze cd is vet goeie, je kan beter naar de oude freestyles luisteren ofzo weet je ook waar je over praat! en trouwens er zijn maar een paar strontvlekken hier op de aarde, en daar hoort jou muziekgenre totaal bij!!

enotje schreef:

Gezellig om je erbij te hebben enotje dream555 legt in ieder geval uit waarom hij iets vindt, misschien kan jij dat ook eens proberen...

avatar van brooklyn
We hebben er een zwakzinnige bij...

enotje schreef:

ok, en nu in abn.

tondeman
btw, hier nog een leuke quote van noel gallagher (zon strontvlek waar ik graag naar luister):

''Eminem is a penis, Eminem is a performing monkey for the middle classes, isn't he? He's a fucking egghead as far as I'm concerned. Ey son, you think you've had a bad childhood? Why don't you join the fucking club? He's just titillation for the middle classes. He's neither funny nor shocking nor outrageous. He's a ponce who dyes his hair out of a bottle. He wouldn't last two minutes in Mosside. Coupled with that, he's a fucking yank. And he wears shit clothes.''

avatar van BoordAppel
Tsja, het komt van Noel Gallagher... dat zegt al genoeg lijkt me.

idd, noel gallagher > eminem

Hiphop-discussies

0,5
Wel wel, enotje is een beetje pissig, want zijn idooltje is met de grond gelijk gemaakt.
Een tip, enotje, herhaal je uitleg in verstaanbaar Nederlands, probeer spelfouten te vermijden, probeer je motivatie met argumenten te onderbouwen en geef alleen constructieve of destructieve commentaren over muziekgenres als je ze ook beluisterd hebt.
Nog een tip: aangezien deze zinnetjes wellicht een paar moeilijke woordjes bevatten, kan je ze eens opzoeken in een woordenboek. Sorry voor het ontbreken van scheldwoorden, maar niet iedereen wil zich tot hetzelfde niveau verlagen.

dream555 schreef:

Alhoewel ik best snap hoe je er van buitenaf zo naar kan kijken, sla je toch een beetje door.
Hiphop bestaat al heel wat jaartjes en wat mij betreft horen een aantal van de platen die het voortbracht bij de besten ooit.

Overigens vind ik sommige nummers van Eminem ook geniaal, sorry.

Martin schreef:

Hiphop bestaat al heel wat jaartjes (in ieder geval een paar decennia te lang om als rage af te doen) en wat mij betreft horen een aantal van de platen die het voortbracht bij de besten ooit.

Overigens vind ik sommige nummers van Eminem ook geniaal, sorry.

eminem is cool vooral candy shop

eminem is cool vooral candy shop

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhmzz

avatar van Coldplayer
ach laat hem, hij is nog maar 10

Ik vindt eminem ook cool hoor!

avatar van Ward
Hij is zelfs nog jonger: 8.

No way dat hij 8 is...

avatar van Ward
Lees het Even voorstellen... -topic maar eens.

avatar van Yak
Yak
Berichten verplaatst naar het al bestaande knok-topic.

dit album vind ik de beste die ik heb nummer 3(stan) vind ik echt maar nummer 16 (kim) is over dreven