Metacommunicatie over de zinloze focus op negativiteit die (al jaren) in je berichten te zien is. Terwijl ik dit soort enigzins confonterende dingen schrijf ben ik zelf totaal niet in een negatieve staat, nu ook niet. Het feit dat mensen reageren is uit zorgzaamheid. Het is geschreven uit willen helpen -net als de informatie die ik gaf over het album in hetzelfde bericht-, niet om jou terug te bashen, dat zie je me niet snel doen op deze site, ook niet over artiesten. Ik heb de houding dat mensen er met de tijd zelf makkelijk achter kunnen komen dat sommige artiesten niet 'je van het' zijn.

(rest ge'pm't kunnen we nu over muziek verder)
Wat Ponthy Mython over het ontstaan van IDM schreef klopt aardig. IDM is gelijktijdig gepionierd/gemaakt door veel artiesten. dan kan ik
deze bijvoorbeeld ook noemen met nog oudere tracks dan van SAW I. Ik vind Aphex Twin trouwens een geweldige artiest. Heel knap wat hij in z'n ééntje neerzet en vind al z'n werk geweldig. Hij haalt alleen niet zo vaak de diepgang van Boards of Canada (maar die zijn dan ook met z'n tweeën en hebben meer tijd een uigebreide wereld te creeëren). Met de twee SAW platen op zich wel, vooral de tweede, en voor de rest ook regelmatig op ieder album nog. Aphex Twin maakt over het algemeen iets kalere tracks (daardoor juist toegankelijker dan BoC), die niettemin goed zijn, zelfs geniaal vaak, wat mij betreft. Alleen in dit opzicht vaak makkelijker 'alles' uit op te pikken dan bij BoC ('alles' tussen aanhalingstekens, want je kunt niet werkelijk 'alles' oppikken, het blijft subjectief).
Over Geogaddi, die ik nu weer aan het luisteren ben. De opname periode van deze plaat wordt door Boards of Canada als persoonlijke demonen uitdrijven genoemd. Ze waren al bezig met donkere concepten, toen kwam 9-11 en heeft dit de plaat verder ten donkere beïnvloedt. Wat vinden anderen mensen eigenlijk het favoriete stuk van deze (voor mij als geheel brilliante plaat). Voor mij is het allemaal ongeveer dezelfde kwaliteit en diepgang (ook de eerste helft), maar mijn favoriete stuk ligt meestal bij The Beach At Redpoint en dat tot en met...'Dawn Chorus' maar eigenlijk tot het einde. Perfecte plaat

. Toch is TCH ongeveer net zo goed, heel anders alleen, net als het eerste album en waarschijnlijk het laatste, maar die moet ik nog veel vaker luisteren voor die zich echt kan meten. Heb het idee dat TCH nog langzaam zal groeien bij veel mensen (net als alle BoC platen), mits het fris geluisterd wordt, maar prima als dat niet gebeurd. Ik ben heel erg blij ermee en kan moeilijk een favoriet album aanwijzen. BoC zegt over TCH in een heel recent interview waarin gevraagd werd of ze er nu iets minder aan vinden gezien hun nieuwe album weer anders is, dat het tracks bevat die bij het beste horen wat ze gedaan hebben, maar dat ze gewoon elk album wat anders willen neerzetten.