Boards of Canada - In a Beautiful Place Out in the Country (2000)

Electronic
Label: Warp

1. Kid for Today (6:23)
  2. Amo Bishop Roden (6:16)
  3. In a Beautiful Place Out in the Country (6:07)
  4. Zoetrope (5:18)
avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Vanwege de hoge score geprobeerd, maar ik vind dit erg saaie muziek.

avatar van shimahero
Zeer sterke EP. Een mooi geheel. ik kan echt wegdromen met deze muziek

avatar van mastermeter
Razor Disk schreef:
Een bizarre koude rilling loopt over mijn rug als ik Amo Bishop Roden hoor. Wat een track!
inderdaad, niet normaal.totaal andere wereld.

avatar van royals
Alleen Amo Bishop Roden en Zoetrope vind ik goed. Vooral bij Zoetrope stel ik me een landschap van ijspegels en vallende sterren voor of zo iets. Huiveringwekkend mooi.

avatar van popstranger
Boards of Canada had nog ergens een fantastische ep liggen die ik nog niet kende en die bevestigd wat ik al wist; muziek om heerlijk bij weg te dromen. Lijkt me een ideale instapper voor mensen die hen nog niet kennen.

avatar van Supersid
Inderdaad een instapper voor mij. Heel erg aangenaam verrast door deze, ik ga zeker meer ontdekken.

avatar van Johnny Marr
Beste EP ooit.

avatar van Pepino
Johnny Marr schreef:
Beste EP ooit.

Echt hé. Tracks zoals 'In a Beautiful Place Out in the Country'... pfoe, pure schoonheid.

avatar van Johnny Marr
Pepino schreef:

Zo is dat, beste Pepino. Zullen we maar die sekte joinen dan?

avatar van rebjuh
Eigenlijk vind ik alleen nummer twee echt mooi. De rest sleept voort, en dan uiteindelijk hoor ik alleen maar bliepjes.

avatar van zoutzak

avatar van zoutzak
jurado schreef:

Asjemenou, van 3* naar 0,5*
What happened?
Nou, ik luister het album eens terug, en simpel gezegd werd ik er helemaal gestoord van. De eerste keer vond ik het al niet best maar tenminste nog wel wat sfeer hebben. I'm afraid the spell is broken. Laat ik het afronden naar 1 ster.

avatar van jurado
ok, fair enough.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Nu voor de MuMeLadder Amo Bishop Roden aan het luisteren, wat een prachtig gelaagd elektronisch landschap, echt niet normaal mooi

avatar van -SprayIt-
Mausie schreef:

Vind ik 1 van de mooiste tracks ooit gemaakt

avatar van 123poetertjes
Dit op 33 toeren

avatar van Juul1998B
Hypnotiserend album deze.
Toch best genieten Johnny Marr
Hmmm een heeeel ander genre maar ook een hele sterke ep!
Tering, dit is goed.

avatar van Arrie
Ik luister al jaren naar de podcast My Favourite Murder: twee vriendinnen die interessante moordenaars en moordzaken bespreken. Laatst luisterde ik naar de aflevering over de Branch Davidians sekte en ineens werd er een hoop duidelijk wat betreft dit EP'tje. Het geeft een heel dubbele lading aan de titel, als een sekteleider jou een 'mooie plaats' voorhoudt, dan is dat natuurlijk niet echt mooi. De titel is dus op het eerste gehoor een mooie, positieve utopische titel maar in werkelijkheid is het een titel met een heel donker randje. En dat geldt ook voor hun muziek. Prachtige melodieën maar toch ook dat donkere, beklemmende randje.