Eminem - The Eminem Show (2002)

Label: Aftermath (II)

1. Curtains Up (Skit) (0:29)
  2. White America (5:24)
  3. Business (4:11)
  4. Cleanin' Out My Closet (4:57)
  5. Square Dance (5:23)
  6. The Kiss (Skit) (1:15)
  7. Soldier (3:46)
  8. Say Goodbye Hollywood (4:32)
  9. Drips (4:45)

met Obie Trice

10. Without Me (4:50)
  11. Paul Rosenberg (Skit) (0:22)
  12. Sing for the Moment (5:39)
  13. Superman (5:50)

met Dina Rae

14. Hailie's Song (5:20)
  15. Steve Berman (Skit) (0:33)
  16. When the Music Stops (4:29)

met D12

17. Say What You Say (5:09)

met Dr. Dre

18. 'Till I Collapse (4:57)

met Nate Dogg

19. My Dad's Gone Crazy (4:27)

met Halie Jade

20. Curtains Close (Skit) (1:01)
avatar van Yestsida
Het eerste hip hop album dat mijn collectie mocht starten.

Vroeger luisterde ik naar popartiestjes zoals Samson & Gert (uiteraard nog steeds tof), Get Ready! en Blue tot ik bij een goede maat Dr. Dre, Snoop Dogg, Nate Dogg, Xzibit, 2Pac en Eminem ontdekte.
Toen dit album uitkwam en ik het voor het eerst in m'n cd-speler stak was mijn liefde voor Hip Hop verzegeld. Vanaf dat moment ben ik 'hooked'.

Geen minder nummer om aan te duiden. Het perfecte album, voor zover perfectie bestaat uiteraard. De skits mochten weggelaten worden, maar ze zijn nog wel grappig.

Mijn favoriete Eminem album en misschien zelfs m'n favoriete album allertijden.

avatar van Funky Bookie
Wederom ijzersterk album van ome Em.
Knappe teksten, goede flow, heerlijke beats.
Het halve puntje verliest het bij mij in een stukje eentonigheid wzaar ik richting het eind van het album last van krijg.

avatar van adri1982
Best een goed album. Er staan mooie nummers op zoals 'Cleanin' out my closet' en 'Sing for the moment'. Ook 'White America' en 'Soldier' vind klinkt heel goed, en 'Without me' was zo ongeveer de beste nummer 1-hit die Nederland in 2002 had. Wel wat langdradig soms, dit album, verdient een 3,5*.

avatar van Silky & Smooth
Hard album met een paar klassiekers als Square Dance, Sing for the Moment, Superman, Hailie's Song en 'Till I Collapse.

avatar van Johnny Marr
Johnny Marr schreef:
Wat is het drieluik When The Music Stops - Say What You Say - 'Till I Collapse toch geniaal!!

Dit, nog maar eens. Weergaloos album. Is het, was het, en zal het altijd blijven.

avatar van jordidj1
Johnny Marr schreef:

Dit. Bazenalbum.

Hailie's Song mijn persoonlijke favoriet. Maar ook Sing for the Moment, Without en Square Dance zijn fantastisch. Vier nummers specifiek aankruizen is vrij lastig.

avatar van Lau1986
Een uitstekend album van Eminem. Prima teksten en heerlijke beats.

De Eminem van Encore doet op dit album zijn werkelijke intrede.

avatar van Weirdo Wizzy
Ik kan me wel een beetje vinden in bovenstaand bericht. Hoewel ik het nog steeds een goed album vind, wordt de humor op dit album al een tikkeltje meliger en valt hij qua onderwerpen al wat meer herhaling. Zijn vorige albums hadden wat meer karakter en de scherpe randjes zijn hier wat minder. Tot overmaat van ramp begon hij hier ook nog met zingen. Het grote raptalent is hier een superster geworden zal ik maar zeggen. Dit levert ook een toegankelijker geluid op. Daarentegen kon de man nog steeds geweldig rappen ook op dit album en de beats zijn van een hoog niveau.

avatar van Nr.4
Toen deze uitkwam was het een grote teleurstelling aangezien ik nogal Stannerig die eerste twee platen geniaal vond. Inmiddels boeit Eminem me helemaal niet meer, maar met terugwerkende kracht was dit toch wel een prima plaat. Leuke onbezorgde jeugdherinneringen ook wel aan.