Jethro Tull - Thick as a Brick (1972)

Label: Chrysalis

1. Thick as a Brick (22:45)
  2. Thick as a Brick (21:05)
  3. Thick as a Brick [Live] * (11:48)
  4. Interview with Jethro Tull's Ian Anderson, Martin Barre and Jeffrey Hammond * (16:28)
Dit supervette top-nummer draai ik al zo'n 40 jaar!!
Het gaat echt nooit vervelen!
1zaam top-niveau!

avatar van Paulus_2
DamFlardenEnzo schreef:
Interessant nieuws: er komt een TAAB versie 2. Geen remix, maar gebaseerd op "nieuwe" inzichten van "tekstschrijver" Gerald Bostock.
The Official Jethro Tull Website - j-tull.com

Ik verwacht hier juist erg veel van. Ian Anderson is nog steeds een bevlogen en serieuze muzikant, zoals ik al eerder in mijn recensie van dit album het optreden van Tull in de Waardse Tempel aanhaalde.
Als geen ander relativeerde Ian Anderson de enorme hype uit de 70-er jaren rond zijn band. Hoe kun je anders een titel als "Livin' in the Past" bedenken voor een gedreven album met oude hits en nieuw werk.

Als versie 1 al improviserend tot stand is gekomen, dan heeft een "doordachte" versie natuurlijk niet zomaar een ander jasje.
Laat maar komen deze herinterpretatie van Thick As A Brick.

avatar van Alicia
Het zijn de iconische platen van weleer. Met de al even iconische hoezen. In ieder zichzelf respecterend huishouden was er wel een exemplaar te vinden. Ik kwam ze tenminste overal tegen. Ook in de platenkast van mijn toenmalige vriend. Het kan niet anders, dit album moet wel heel bijzonder zijn en dat is deze Thick as a Brick dan ook. We hebben deze plaat ontzettend veel gedraaid en toen wij na een paar jaar afscheid van elkaar moesten nemen nam hij, naast alle Uriah Heep platen, ook de prachtige Jethro Tull met de krant mee en ik heb van beiden nooit meer iets gehoord of gezien. Na zoveel jaar dit album niet gehoord te hebben verbaast het me dan ook helemaal niet dat ik nog altijd noot voor noot mee kan zingen. Heel bijzonder!