Bill Callahan - Sometimes I Wish We Were an Eagle (2009)

Rock / Folk
Label: Drag City

1. Jim Cain (4:39)
  2. Eid Ma Clack Shaw (4:20)
  3. The Wind and the Dove (4:34)
  4. Rococo Zephyr (5:43)
  5. Too Many Birds (5:27)
  6. My Friend (5:13)
  7. All Thoughts Are Prey to Some Beast (5:53)
  8. Invocation of Ratiocination (2:42)
  9. Faith / Void (9:44)
avatar van markvdsteen
Ik wou dat ik dit album een 6 kon geven (op schaal van 1 tot 5)

avatar van Alicia
Het is zaterdagochtend en het regent pijpenstelen.

Ik luister nu naar een meneer waarvan ik nog nooit iets gehoord heb.

Ik heb het gevoel dat de zon zo dadelijk schijnen gaat...

*Mooi*

Hoedijk
Smog was een band waar een vriend van van mij een stapel cd's met van wat ik van toen kon herinneren vage hoesjes van had liggen. Nu dus als frontman onder eigen naam verder. In mineur, dus qua stijl ietwat in de lijn van Wil Oldham, Tindersticks en Jason Molina. Helemaal niet verkeerd. Ik ga er eens rustig voor zitten.

avatar van robbrouwer58
Naar aanleiding van recensie in de Volkskrant nieuwsgierig gemaakt. Alsof ik naar een soort van alternatieve wederopstanding van Lou Reed luister. Bizar en bezwerend.

avatar van Fathead
Zwaar, zwaar, zwaar onder de indruk van deze plaat. Wat een ingetogen schoonheid, wat een creatieve teksten, wat een helende stem.
En wat heb ik weer een heerlijke artiest ontdekt die nogal wat platen al heeft gemaakt!

We kunnen weer op ontdekkingstocht.

avatar van Lura
robbrouwer58 schreef:
Naar aanleiding van recensie in de Volkskrant nieuwsgierig gemaakt.

Is het album opnieuw uitgegeven?!

avatar van aerobag
Callahan is de gift that keeps on giving. De folk zanger had onder de noemer Smog al genoeg prachtplaatjes uitgebracht, maar gaat daar in de ’00 en ‘10s vrolijk mee verder. Gelukkig maar, want het is steeds maar weer kwaliteit wat hij aflevert en het beste moest nog komen blijkbaar. Het bekende recept, maar telkens met genoeg variatie om de luisteraar geboeid te houden. Op dit album verbetert Callahan zijn eigen sound en wordt hij de ‘rustgevende songs met een laag van verwondering’-vibes volledig meester.