Rammstein - Reise, Reise (2004)

Duitsland

8. Morgenstern (4:00)
  9. Stein Um Stein (3:53)
  10. Ohne Dich (4:32)
  11. Amour (4:51)
  12. Mein Teil [You Are What You Eat Edit, Remix by Pet Shop Boys] * (4:07)
  13. Amerika [Digital Hardcore Mix, by Alec Empire] * (3:52)
Berichten verplaatst naar Rammstein

avatar van Sir Spamalot
Bij mij blijft dit - na een hernieuwde luisterbeurt deze morgen - een prima album, enkel Dalai Lama spreekt mij totaal niet aan. Beter of slechter dan vorige albums en in het bijzonder voor mij toch Mutter: who cares?

avatar van ThaProphet15
Ik heb de japanse versie van dit album, en die heeft dezelfde cover als rosenrot......is iemand dit ook opgevallen?

avatar van Sir Spamalot
ThaProphet15 schreef:

avatar van Facedown
ThaProphet15 schreef:

Dat is inderdaad zo.

Ik heb de chinese versie, met spelfouten op de cover.

Ohne dich is pure Duitse Romantiek, als een schilderij van Caspar David Friedrich.

avatar van james_cameron
Min of meer een herhalingsoefening van voorganger Mutter met iets minder sterke songs, maar het geheel is degelijk genoeg om van begin tot eind te blijven boeien. Moskau is mijn favoriet, Los vind ik de minste song. Machtige produktie wederom.

avatar van Ploppesteksel
Ik wou net nog posten 'Los '
geweldige song, samen met Dalai Lama mijn favoriet van't album.

avatar van Dexter
Ik vond juist het begin van het album redelijk teleurstellend, muv Dalai Lama, maar vanaf Moskau wordt het steeds en steeds beter, die tweede helft is gewoon van fenomenaal niveau.

Morgenstern
Ohne Dich

Superplaat!

Ik denk dat ik dit nog zelfs net iets beter dan Mutter vind!

Ben destijds ook naar de show in Ahoy geweest, en hoop echt dat ze snel weer gaan komen!!!!

avatar van ozwald
zowel voorganger als opvolger vind ik klasseplaten. Reise Reise heeft me niet kunnen raken.

Bij ''Amerika'' moet ik er haast een teiltje bijhalen...

avatar van Dexter
Wat betreft het eerste deel van de plaat ben ik het roerend met je eens, maar vanaf Morgenstern laat Rammstein toch merken dat ze muziek van ongekende schoonheid kunnen maken, en daarbij humor of agressie niet schuwen.

avatar van ozwald
misschien toch nog eens uit de kast halen dan; ben destijds ook niet verder gekomen dan de eerste helft geloof ik.

PriestMaiden
Superplaat dit! Mutter is ietsje beter, maar dit is ook top! Elk nummer heeft zijn eigen sfeer en is zeer goed. Het kan me niet schelen in welke taal ze zingen, muzikaal dik in orde.

avatar van kaztor
mugken schreef:
Herman schreef:
gave hoes

gewooon een super domme hoes

(verhoog stem 3,5*)

Domme hoes?

Juist een heel doeltreffende!
Het oogt lomp en dat vind ik goed bij deze band passen.
Verder vind ik dit een toffe plaat. De heren hebben er duidelijk zin in.

avatar van Mu_sic_bre_ker
leuk album om naar te luisteren met wat mooie nummers maar Los en Moskau zijn niet zo goed

guess who
mein teil

avatar van Phoebe318
Heerlijk album! Enige minpuntje vind ik Dalai Lama, verder heb ik niks te klagen!

avatar van ozwald
afgelopen dagen toch weer eens van stal gehaald;

vrees dat Amerika met dat verschrikkelijke 'koeka koela' er destijds voor heeft gezorgd dat ik de plaat rap aan de kant heb gegooid want voor de rest is het dus een prima plaat.

gaat dus met stip van **1/2 naar ****.

ozwald schreef:

Alleen al de humor van Amerika is de moeite waard van het beluisteren van dit nummer

Er is echter ook nog een Engelse versie van dit nummer.. Ik vermoed dat je dat dan helemaal niks zou vinden?

ElsenaarMetal
Were all living in America It's wonderbaar XD (lekker vol spelfouten) afein. America en Moskou zijn hier de enige die ik ken, en vindt het geniale nummer.

avatar van Norre
Nog zo een onderschat album van deze band.
Wel iets minder dan Mutter, het niveau zakt naar het einde wat te veel, toch nog net 4.5*.

ElsenaarMetal
Ik vindt onderschat een groot woord, 3.65 is een mooie goede score voor een album.
Kijk eens naar Slipknot waar veel al positieve fans op reageren met maar een score van 3. 16 als hoogst.

skyline
Ik koester een zekere mate van nostalgie bij het nummer Amerika, ook al is het maar 5 jaar geleden. Zat die zomer in Toulouse, geen vakantie, desalniettemin erg aangenaam. Goed nummer.

Ben het met de strekking van de tekst ook verregaand eens, in die donkere dagen met de dreiging van the Evil Empire o.l.v. figurehead George Dubbeya Tosser.

Was jij ook zo bang?
Luister dan ook eens naar bijv. 51st State van New Model Army, of -indien u er graag een luchtig dansje bij doet- naar F*ck You van Lily Allen. Dit voor de mede-niet-Atlantici onder ons.
Men zou met dit gegeven een aardig topic kunnen verzinnen, ware het niet dat politieke insinuaties op dit forum..... etc etc.

Vwb de rest van deze plaat, die vind ik minder. Geef mij dan maar Kowalski.
Appels en peren, vielleicht, maar ieder zijn meug.

ElsenaarMetal
gister deze plaat maar eens gekocht. voor nog geen tientje. En ik moet zeggen, geen spijt van gehad. Staan een paar zeer sterkte goede tracks op.
Reise Reise, Mein Teil, America, Moskou, Morgenstern, Stein um Stein. Zijn mijn favoriete nummers.

Maar Dalai Lama, Keine Lust en Ohne Dich vind ik ook erg goed.
Al met al een prima plaat!

avatar van Hendrix4live
Het beste Rammstein-album. Mein Teil, Dalai Lama, Amour en Morgenstern vind ik het allermooiste. Rammstein heeft eigenlijk nooit echt slechte albums gehad maar deze vind ik toch wel echt het mooist. Deze nummers zitten nog beter in mekaar en de melodiën zijn ook wat gevarieerder.

avatar van Hendrix4live
ElsenaarMetal schreef:

Maar Dalai Lama, Keine Lust en Ohne Dich vind ik ook erg goed.
Al met al een prima plaat!

Kortom: Alle nummers zijn goed!

Hendrix4live schreef:

Kortom: Alle nummers zijn goed!

Precies

lekkere plaat. Rammstein beukt zoals het hoort

avatar van Queen4652
Samen met Herzeleid (1995) is dit de beste plaat van Rammstein. Favo nummers op dit moment zijn amour en keine lust. het intro van de eerste is gewoonweg prachtig. in keine lust rockt rammstein zoals het hoort
4.0