MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Prince - LOtUSFLOW3R / MPLSoUND / Elixer (2009)

mijn stem
3,59 (105)
105 stemmen

Verenigde Staten
Funk / Soul
Label: NPG

  1. From the Lotus ... (2:46)
  2. Boom (4:54)
  3. The Morning After * (2:06)
  4. Crimson and Clover (3:48)
  5. 4Ever (3:47)
  6. Colonized Mind (4:47)
  7. Feel Good, Feel Better, Feel Wonderful (3:52)
  8. Love Like Jazz (3:49)
  9. 77 Beverly Park (3:04)
  10. Wall of Berlin (4:16)
  11. $ (3:57)
  12. Dreamer (5:30)
  13. ...Back 2 the Lotus (5:34)
  14. (There'll Never B) Another Like Me (6:01)
  15. Chocolate Box (6:14)
  16. Dance 4 Me (4:58)
  17. U're Gonna C Me (4:36)
  18. Here (5:15)
  19. Valentina (3:59)
  20. Better with Time (4:54)
  21. Ol' Skool Company (7:30)
  22. No More Candy 4 U (4:14)
  23. Bria Valente - Here Eye Come (4:28)
  24. Bria Valente - All This Love (4:39)
  25. Bria Valente - Home (4:26)
  26. Bria Valente - Something U Already Know (5:44)
  27. Bria Valente - Everytime (3:50)
  28. Bria Valente - 2Nite (5:02)
  29. Bria Valente - Another Boy (3:56)
  30. Bria Valente - Kept Woman (4:15)
  31. Bria Valente - Immersion (4:02)
  32. Bria Valente - Elixer (4:00)
toon 1 bonustrack
totale tijdsduur: 2:22:07 (2:24:13)
zoeken in:
avatar
Nicci
Ik vind een half uur op drie CD's niet zoveel.
Als je de laatste CD er niet bij betrekt kom ik overigens niet aan het halve uur. Het is bittere noodzaak dat ik die derde er wel bij betrek . . .

avatar van Kill_illuminati
Het lijkt een beetje op reguliere New Age cover.

avatar van ArthurDZ
3,5
ik heb ondertussen het beste van de 2 albums van Prince op 1 cd'tje gebrand:

1. From the lotus
2. Boom
3. Crimson and clover
4. Colnized Mind
5. Feel better, feel good, feel wonderful
6.$
7. Dreamer
8. Chocolate box
9. Ol' skool company
10. No more candy 4 U

want op allbei de albums staan toch redelijk wat mindere nummers.

avatar van west
4,0
ArthurDZ schreef:
ik heb ondertussen het beste van de 2 albums van Prince op 1 cd'tje gebrand:

1. From the lotus
2. Boom
3. Crimson and clover
4. Colnized Mind
5. Feel better, feel good, feel wonderful
6.$
7. Dreamer
8. Chocolate box
9. Ol' skool company
10. No more candy 4 U


Ben je dan 4Ever, Wall of Berlin & Back to the Lotus niet vergeten? En Dance 4 Me?

avatar van ArthurDZ
3,5
west schreef:
(quote)


Ben je dan 4Ever, Wall of Berlin & Back to the Lotus niet vergeten? En Dance 4 Me?


smaken verschillen, beste wes

avatar
buddy
Ik vind het nog steeds een mega goed album. Kan niet anders zeggen.
Favorieten zijn: Boom, Crims & Clover, Colonized Mind, $ en Dreamer. Persoonlijk vindt ik dit 1 van zijn beste albums. Het hele sfeertje op de plaat spreekt mij aan.

avatar van lennon
3,5
buddy schreef:
Ik vind het nog steeds een mega goed album. Kan niet anders zeggen.
Favorieten zijn: Boom, Crims & Clover, Colonized Mind, $ en Dreamer. Persoonlijk vindt ik dit 1 van zijn beste albums. Het hele sfeertje op de plaat spreekt mij aan.


Tijd voor een stem zou ik dan zeggen

avatar
buddy
In mijn geval zou stemmen op deze plaat niet terecht zijn.
MPL-Sound heb ik niks mee en die plaat van die griet al helemaal niet. Dus dan zou ik deze box 4* geven op basis van 1 geweldige plaat.
Of ik stem heel laag en doe ik LOTUSFLOW3R tekort.

avatar van west
4,0
buddy schreef:
In mijn geval zou stemmen op deze plaat niet terecht zijn.... Dus dan zou ik deze box 4* geven op basis van 1 geweldige plaat. Of ik stem heel laag en doe ik LOTUSFLOW3R tekort.


Je kunt gewoon 4* stemmen vanwege LOTUSFLOW3R en dat hier in tekst toelichten. Dat hebben al velen zo gedaan. Het verzoek om de drie verschillende albums los te vermelden op Musicmeter kon namelijk niet gehonoreerd worden.

avatar
Nicci
En als dat verzoek niet gehonoreerd wordt, betekent dit volgens mij dat de site het ziet als driedubbelalbum. En dat je die dus als één album beoordeelt. Ik begrijp dat je graag een hoog gemiddelde wilt, maar wel eerlijk blijven . . .

avatar van aERodynamIC
4,0
Nicci schreef:
de site het ziet als driedubbelalbum.

Het wordt als dusdanig verkocht en niet als losse albums: niks vreemds aan dus. We gaan ook andere dubbelalbums niet uit elkaar rukken omdat de cd's onderling een eigen sfeer hebben. Ik weet dat het hier net even wat verder gaat dan dat maar het is nu eenmaal niet anders.
Zelf zou ik het ook fijn vinden om aparte cijfers uit te delen maar je kunt wel degelijk iets toelichten in je commentaar.Verhoudingsgewijs zit ik ook wat aan de hoge kant en laat ik Elixer nauwelijks tot niet meewegen.

avatar
buddy
Nicci schreef:
En als dat verzoek niet gehonoreerd wordt, betekent dit volgens mij dat de site het ziet als driedubbelalbum. En dat je die dus als één album beoordeelt. Ik begrijp dat je graag een hoog gemiddelde wilt, maar wel eerlijk blijven . . .
Ik blijf juist wel eerlijk door niet te stemmen. Elixer heb ik 3 seconden van gehoord en MPLSouND 2 nummers. Nou dat sprak mij totaal niet aan. Hier worden mensen vaak verweten dat ze "zo maar even een stem uitbrengen" zonder het eerst grondig te beluisteren. Ik doe dat niet. Wat ik gehoord heb van MPLSounD vind ik slecht. Het hele album is in die sfeer dus luister ik er niet naar. Ik kan dan moeilijk een 3 dubbel album beoordelen op basis van 1 geweldige plaat. Dat is toch niet eerlijk? En een hoge score van een 3CD met als commentaar "alleen cd 1 is goed de rest is bagger" dat is natuurlijk complete onzin.
Dus zou ik een stem uitbrengen op de complete set, dan kom ik denk niet hoger dan een 2 tot 2.5 ster.
Beoordeel ik alleen Lotusflow3r, dan kom ik toch wel op 4 a 4.5 ster.

avatar
Nicci
buddy schreef:
Ik kan dan moeilijk een 3 dubbel album beoordelen op basis van 1 geweldige plaat. Dat is toch niet eerlijk?


Hoezo niet? Je beoordeelt een album zoals het is. Dit is een DrieDubbelCD met (naar jouw mening) één sterke CD. Dat maakt het in mijn ogen een zeer matige DrieDubbelCD.

avatar
buddy
Maar ik geef toch aan dat ik Elixer nauwelijks gehoord hebt en MPLSOunD voor een gedeelte maar hebt afgezet omdat ik het niet mooi vind. Je kan dan toch niet stemmen? Je stemt toch niet op een plaat die je voor een gedeelte beluisterd hebt. Je kunt toch ook geen stem geven aan een plaat die je 1 keer beluisterd hebt? Ik stem pas als ik de plaat echt ken. Dan bepaal ik de hoogte punten en de mindere nummers.
Dreamer vond ik eerst het mooist van Lotusflow3r maar nu staat Crims & Clover en Colonized Mind boven Dreamer.

Ik ben van mening dat een stem geven pas kan als je de plaat in zijn geheel echt kent. Anders is het niet eerlijk.

avatar
Nicci
We begrepen elkaar denk ik even verkeerd. Als je de 2e en 3e domweg niet hebt beluisterd, zou ik een stem ook achterwege laten. Overigens staan op zowel de 2e als de 3e heel lekkere nummers. Een paar nummers van de 3e CD horen tot het mooiste van het drieluik.

avatar
buddy
Ik vond het al zo raar dat ik toch een stem uit moest brengen hehe. Kijk je hebt gelijk als ik de 2e en 3e plaat wel goed beluisterd hebt.
Ik hou gewoon alleen van een rockende schreeuwende prince die z'n gitaar over de top laat janken.

avatar van west
4,0
Nicci schreef:
(quote)


Hoezo niet? Je beoordeelt een album zoals het is. Dit is een DrieDubbelCD met (naar jouw mening) één sterke CD. Dat maakt het in mijn ogen een zeer matige DrieDubbelCD.


Nee hoor Nicci, je weet toch hoe dit gegaan is? Prince breng muziek alleen nog in eigen beheer uit onder NPG Records. Hij heeft voor de distributie een supermarktketen in the USA ingeschakeld. Heel anders dan tot nu toe gangbaar en waar Musicmeter op is ingesteld.
Vervolgens heeft hij 3 losse (!) albums in 1 kartonnetje gedaan. Op dat kartonnetje staat niet voor niets: "Your 3-disc Special Edition Set Includes". Het is dus een Set (letterlijk) van 3 verschillende albums. Die staan dan ook vermeld: niet alleen de titel, maar ook de verschillende (!) artiesten met daarbij heel verschillend (!) Artwork. Het enige wat deze 3 albums met elkaar gemeen hebben is het karton - de verpakking - waar ze in zitten. Dat zijn gewoon de feiten.

Dan over Musicmeter. Aero heeft het verzoek om deze 3 albums apart te vermelden afgewezen. Hij geeft zelf hierboven aan dat het hier nog wel wat anders ligt dan in andere gevallen. Maar goed, zo is Musicmeter-technisch besloten. Dat wil niet zeggen, dat de feiten die ik hierboven vermeld, onjuist zijn. Integendeel: de feiten wijzen op 3 losse albums. En zeker niet op een DrieDubbelCD van 1 artiest met 1x Artwork en 1 Titel.

Er is dus zeker wat voor te zeggen om je stem te geven aan 1 album en dat hier te vermelden. Jij komt nu met een gemiddelde van 3 totaal verschillende albums. Dat vind ik dus totaal geen recht doen aan de verscheidenheid van deze 3 albums. Mijn stem hier is voor het album LOtUSFLOW3R van Prince en niet voor het album Elixer van ene Bria Valente (die ik verder niet hoef te kennen) en ook niet voor het album MPLSoUND van Prince. Dat album zou ik overigens 3,5-4,0* geven.

avatar
Nicci
Als hij hier op de site als driedubbelaar wordt beschouwd, en dat wordt hij, dan is het kiezen: of je stemt niet, of je brengt een stem uit op de driedubbelaar. Anders slaat dat gemiddelde boven aan deze pagina straks he-le-maal nergens meer op.
Laat ik het eens anders aanpakken:

Ik heb alleen die laatste gehoord. Elixer. Zeer matige plaat. Ik geef één ster. De andere 2 albums ken ik niet.
*

avatar van lennon
3,5
Nicci schreef:

Ik heb alleen die laatste gehoord. Elixer. Zeer matige plaat. Ik geef één ster. De andere 2 albums ken ik niet.
*


Dat strookt ook niet met hetgene waarom je niet wilde stemmen... :S

Want eerder schreef je dit...
Nicci schreef:
Overigens staan op zowel de 2e als de 3e heel lekkere nummers. Een paar nummers van de 3e CD horen tot het mooiste van het drieluik.

avatar van west
4,0
Nicci schreef:
Als hij hier op de site als driedubbelaar wordt beschouwd, en dat wordt hij, dan is het kiezen: of je stemt niet, of je brengt een stem uit op de driedubbelaar.

Ik heb alleen die laatste gehoord. Elixer. Zeer matige plaat. Ik geef één ster. De andere 2 albums ken ik niet.
*


Zelden heb ik iemand gezien die zichzelf binnen een paar regels zo tegenspreekt als jij:

Daarnaast heeft Lennon natuurlijk gelijk, weten jij en ik ook. We hebben hiervoor nog gediscusieerd over de andere 2 albums... oftewel: een erg kinderachtige reactie, zeker van een leeftijdsgenoot.
Jammer dat je niet op de argumenten ingaat: ik dacht dat dat de bedoeling was hier op Musicmeter. Maar goed: in het vervolg weet ik hoe jij met de reacties van anderen omgaat en wat jouw stem waard is.

avatar
Nicci
Wat is deze site soms vermoeiend . . . .
In mijn post hierboven demonstreer ik (niet omdat ik het vind) wat de gevolgen kunnen zijn van de redenering van West. Ik ken alle drie de CD's en daarom heb ik ook 2,5 sterren gegeven.
West geeft op basis van één CD 4,5 sterren. Hij kiest de beste plaat en beoordeelt die.
Je kan ook de slechtste van de drie kiezen en die beoordelen. Dat deed ik even. Ik zal het direct weer terug draaien, want West begint zichzelf met hamers op het hoofd te slaan van onbegrip.
En West . . . doe maar rustig.

avatar van west
4,0
Nicci schreef:
Je kan ook de slechtste van de drie kiezen en die beoordelen. Dat deed ik even. Ik zal het direct weer terug draaien, want West begint zichzelf met hamers op het hoofd te slaan van onbegrip.


Ik heb er nog steeds hoofdpijn van.
Ik kan trouwens de slechtste niet beoordelen, want ik ga Elixer niet draaien.

Het is trouwens allemaal uiteindelijk de schuld van die grote kleine man. Hij moet het weer eens anders doen...

avatar
Nicci
west schreef:
Ik kan trouwens de slechtste niet beoordelen, want ik ga Elixer niet draaien.


Zou ik toch eens doen, want er staan echt een paar goede nummers op.

avatar van lennon
3,5
Elixer is een leuk allergaartje, en goed voor als je huis vol zit met visitie... Daarbij is de titeltrack wel interessant, alleen al omdat daar de vocalen bij zitten

Ik zie die cd als een heeeeeel lange bonus cd

avatar van west
4,0
Ja, als jullie het allebei aanbevelen, dan ga ik die dame maar eens opzetten. Ze zit toch in dat kartonnetje!

(Maar eerst luister ik even naar mijn geremasterde Black Crowes Box, met momenteel Jealous Again )

avatar van lennon
3,5
west schreef:
Ja, als jullie het allebei aanbevelen, dan ga ik die dame maar eens opzetten. Ze zit toch in dat kartonnetje!


Nou ja, aanbevelen is een groot woord.. maar je hebt de cd toch al in huis... dus op een moment dat je een lekker muziekje op de achtergrond nodig hebt, is dit een goed moment.

Ergens is het natuurlijk wel heel erg lullig voor Bria Valente dat ze bij Prince in een boxje wordt gestopt, want dat creeert torenhoge verwachtingen, en die haalt ze niet, aan de andere kant, zo'n kans sla je ook niet af...
Ik ben niet een heeeel groot (van die gladde) R&B liefhebber, maar dit kan ik nog enigszins waarderen, en dat is enkel en alleen vanwege het feit dat de hand van Prince toch hoorbaar is op dit album. De gitaar geluidjes, de lynndrum, etc etc.

Die combi maakt het dus toch nog iets interessant voor me.

avatar
buddy
Ik heb al een keer geroepen dat ik dit zo'n fantastisch album vindt

Waarom?

From the Lotus...... Een mooie opening van het album waar het eigenlijk nergens echt spannend wordt, maar toch de moeite is om te luisteren. Mooi apart gitaarwerk, wat de rest van de sfeer van het album een beetje verklapt.

Boom: Geweldig nummer met die heerlijk wah wah. Prince zoals ik Prince wil horen. Beetje Hendrixiaanse geluiden hoor ik.

Crimson and Clover: Nog een heerlijk gitaarnummer. Apart gezongen. Aan het eind een prachtige energieke solo.

4Ever: Bij dit nummer krijg ik een Gold Experience gevoel. Vraag met niet waarom, het is zo. Leuk nummer om even naar 1 van de hoogte punten te gaan....

Colonized Mind: 1 van mijn persoonlijke hoogte punten op het album. Die sfeer in het nummer, echt geweldig. Mooi gevonden qua lyrics (upload, download). Prachtige gitaarsolo in het midden van het nummer. Ik bezit alle albums van Prince maar durf nu al te zeggen dat ik dit toch echt 1 van zijn mooiste vind.

Feel Better, Feel Good, Feel Wonderful: Nu is het even gedaan met de gitaar. Funk is nu wat de klok slaat. Leuk nummer. Aan het einde gaat meneer Prince lekker vocaal tekeer. Heerlijk.

Love Like Jazz: Ja... ik hou hier wel van. Qua tekst goed gevonden. Prince vergelijkt liefde met jazz (zoals hij het wilt).

77 Beverly Park: Hey wat is dit ineens. Een instrumentaal nummer wat helemaal niet funked of rocked. Anyway. Leuk nummer om op te bouwen naar nog een paar hoogtepunten.

Wall Of Berlin: Hier had ik in het begin helemaal niks mee. Vond het saai en nikszeggend. Ik ben hier op teruggekomen. Geweldig nummer. Lekker aggresief gespeeld.

$: Dit vond ik ook een raar nummer in het begin. Nu ook 1 van de hoogtepunten. Lekker ritme en leuk gezonden,

Nu het andere hoogtepunt: Dreamer: WTF is Jimi Hendrix met een bewerking van Voodoo Chile? Dit laat zien dat Prince echt een hele grote jonge is op gitaar. En met zulke nummers mag Prince van mij een heel album vol spelen.

......Back to the Lotus: De lotusbloem gaat dicht met wat gitaarwerk. Het is afgelopen. Bedankt Prince voor dit heerlijke album!

avatar van west
4,0
Bedankt Buddy voor deze heerlijke recensie!

En ik ben het helemaal eens met je wat betreft Colonized Mind: één van de beste nummers ooit van Prince, met inderdaad een hele mooie sfeer en een dijk van een gitaarsolo.

avatar
5,0
De tracklist kopt niet. MLPSound heeft 9 nummers, het nummer 'here' ontbreekt

avatar van aERodynamIC
4,0
hmmmz schreef:
De tracklist kopt niet. MLPSound heeft 9 nummers, het nummer 'here' ontbreekt



Crewmembers kunnen in zulke gevallen erg snel zijn (het was mij nog helemaal niet opgevallen).

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 20:14 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 20:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.