Guns N' Roses - G N' R Lies (1988)

Alternatieve titel: Lies

Label: Geffen

1. Reckless Life [Live] (3:20)
  2. Nice Boys [Live] (3:03)
  3. Move to the City [Live] (3:42)
  4. Mama Kin [Live] (3:57)
  5. Patience (5:56)
  6. Used to Love Her (3:13)
  7. You're Crazy [Acoustic] (4:10)
  8. One in a Million (6:10)
avatar van Faalhaas
gigage schreef:
Ik vond het toen wel een aardig tussendoortje. Nu vind ik het amper nog de moeite waard mede ook omdat de helft terug te vinden is op Live Era 87-93.

Wat een onzin. Dat zijn hele andere (minder pure) uitvoeringen dan die je hier hoort.

kippenhok
Faalhaas schreef:

En zo is het!

avatar van gigage
Nee niet leuk die 8 minuten durende move to the city op live era?

kippenhok
gigage schreef:
Nee niet leuk die 8 minuten durende move to the city op live era?

Vooral totaal anders.

De versie van Deep Purple's Space Truckin' op Live in Japan is ook nogal anders dan op Machine Head.

avatar van gigage
Ja, daar heb je een punt. Maar ook daar kun je een favoriete uitvoering uit kiezen. Daarom stond er ook dat het voor mij geldt. Heb me best verveeld toen ik deze lies weer eens een slinger gaf. Maar dat mag ieder voor zich uitmaken, natuurlijk.

Funky Bookie schreef:
Ik vind het live gedeelte van dit album erg zwak, zeker als je bedenkt hoe goed ze later werden.
Deel 2 vind ik echter fantastisch. Heel sfeervol controversiële teksten, lekker gespeeld en ingetogen gezongen.
Dankzij deel 2 vind ik dit album zeker de moeite waard en een must voor GNR liefhebbers.

Ja, wel eens.. heb 'm nu op vinyl, en als kant B komt het lekker uit de verf.
Ook eens dat de live EP (kant a op de lp) zwak is, en weinig boeit.

over het geheel net een voldoende, maar voor kant B zou ik er zo 4 of meer voor geven.

avatar van vielip
Ik heb dan weer precies het tegenovergestelde. Niet dat ik kant B slecht vind (integendeel) maar die live nummers zijn zó typisch GN'R! Ik lees hierboven dat ze later veel beter werden. Ja klopt. Maar ook een compleet andere band. De live opnames zoals ze hierop staan dat is de pure, echte GN'R. Wat mij betreft althans. Blijf erbij dat de sound en de feel met het vertrek van Stradlin en Adler verdwenen. Ze kregen er met Clarke en Sorum technisch betere muzikanten voor terug maar die typische GN'R sound was daarmee voltooid verleden tijd.

avatar van milesdavisjr
Heb dit plaatje altijd wel wat gevonden, niet wereldschokkend maar het heeft wel zijn charme.
Move To The City, Mama Kin maar ook de laatste 4 akoestische songs zijn goed te pruimen .
Het controversiële One in a Million duurt wat lang maar vormt ook een fijne worp. You're Crazy stond ook al op Appetite maar in een unplugged versie blijft deze song ook fier overeind.
Het ongecompliceerde karakter van dit plaatje spreekt mij eigenlijk nog het meeste aan, nog voor het theatrale karakter en de gezwollen ego's de volgende platen de 'spontaniteit' deels in de weg zouden gaan zitten.

avatar van ricardo
Deze plaat net beluisterd na ervoor Appetite for Destruction volledig te hebben beluisterd. Een volwaardig album vind ik het ten eerste niet, vooral omdat de eerste 4 live nummers al uit 1986 stammen en een erg slecht en gruizig geluid hebben. De acoustische versie van Your'e Crazy zegt mij ook niet veel, dan vind ik Patience nog het leukste nummer, en dat is dan ook het enige nieuwe nummer waar ze toen mee kwamen. Leuk voor af en toe, maar hun debuut en in mindere mate Use Your Illusion I en II heb ik min of meer wel grijs gedraaid onderhand. Echter voor de eerste 4 nummers is deze ook niet te missen voor Guns 'n Roses liefhebbers, want zo klonken ze toen in de beginjaren. Ondanks de matige kwaliteit van die opnamen toch om die reden een aanrader.

avatar van Hans Brouwer
ricardo schreef:
Echter voor de eerste 4 nummers is deze ook niet te missen voor Guns 'n Roses liefhebbers..
En als je nou geen liefhebber bent van Guns N' Roses? Gewoon negeren?

avatar van Germ
Germ (crew)
Hans Brouwer schreef:
En als je nou geen liefhebber bent van Guns N' Roses? Gewoon negeren?

Achterstevoren draaien in dat geval...

avatar van Funky Bookie
Krijg je ook gelijk de verborgen boodschappen mee.

avatar van Hans Brouwer
Funky Bookie schreef:
Krijg je ook gelijk de verborgen boodschappen mee.
De vraag is of ik zit te wachten op verborgen boodschappen van Axl. Of zou Guns N' Roses in achterstevoren draairichting wel goed klinken? Met andere woorden: zou er dan een minstens 4**** waardering van mij voor "G N' R Lies" inzitten? Ik ga het maar niet uitproberen.