Green Day - 21st Century Breakdown (2009)

Punk / Rock
Label: Reprise

1. Song of the Century (0:58)
  2. 21st Century Breakdown (5:09)
  3. Know Your Enemy (3:10)
  4. ¡Viva La Gloria! (3:31)
  5. Before the Lobotomy (4:37)
  6. Christian's Inferno (3:07)
  7. Last Night on Earth (3:57)
  8. East Jesus Nowhere (4:35)
  9. Peacemaker (3:24)
  10. Last of the American Girls (3:51)
  11. Murder City (2:54)
  12. ¿Viva La Gloria? (Little Girl) (3:48)
  13. Restless Heart Syndrome (4:20)
  14. Horseshoes and Handgrenades (3:14)
  15. The Static Age (4:17)
  16. 21 Guns (5:21)
  17. American Eulogy: A. Mass Hysteria / B. Modern World (4:26)
  18. See the Light (4:36)
  19. A Quick One While He's Away * (7:58)
  20. Another State of Mind * (2:45)
  21. That's Alright Mama * (2:00)
  22. Like a Rolling Stone * (6:10)
  23. Burnout [Live] * (2:21)
  24. Lights Out * (2:16)
  25. Know Your Enemy [Live] * (4:47)
  26. The Static Age [Live] * (4:30)
  27. American Idiot [Live] * (4:18)
  28. Jesus of Suburbia [Live] * (9:22)
  29. Holiday [Live] * (4:34)
  30. Are We the Waiting [Live] * (2:49)
  31. St. Jimmy [Live] * (2:58)
  32. Boulevard of Broken Dreams [Live] * (4:41)
totale tijdsduur: 1:09:15 (2:10:44)
avatar van Tijn79
hond racisme schreef:

Nee, hoeft niet eeuwig te duren. Je kan ook gewoon toegeven dat Green Day absoluut geen punk is en ermee kappen.

En hoe is die opmerking van toegevoegde waarde op wat ik zeg?

avatar van hond racisme
Tijn79 schreef:

En hoe is die opmerking van toegevoegde waarde op wat ik zeg?

Beslis jij toch? Die reactie was naar u bedoeld.

avatar van Deranged
Green Day is geen punk maar gewoon matig.

avatar van Dungeon
Ik vind ze wel meer punk dan dat samengestelde boybandje van Johnny Rotten.

MrPunk
21st Century Breakdown

Tja wat zal ik hierover zeggen, Green Day is in de lopende jaren veel veranderd.
21st Century Breakdown is naar mijn mening een goed album. Het heeft toch zo zijn smaak naar punk. Het is wel minder als Dookie of American Idiot maar het kan ermee door.
Ook is het album best langdradig, er staan 18 nummers op van ruim 3 minuten. Na een tijdje haak ik af. Toch vind ik dat er wel een paar leuke nummers tussen zitten, zoals bijvoorbeeld Horseshoes and Handgrenades of East Jesus Nowhere.

Ik heb veel gelezen dat dit album minder is, maar ik vind het toch wel wat hebben. Ach ja, ieder zijn eigen mening. Ik vind het een goed album met teksten die in je hoofd blijven hangen.

avatar van SammyAutumn
Hoewel niet zo goed als Dookie en American Idiot, is dit een vrij goed album. Ik vind Viva La Gloria echt super, net als East Jesus Nowhere

avatar van Funky Bookie
Het interesseert me geen moer of het punk is of niet.
Dit is voor mij een lekkere rockplaat met een aantal hele fijne nummers (Viva La Gloria / Christian's Inferno).

Skullour
MrPunk schreef:
21st Century Breakdown

Recensie van mijn oude account, waar ik me tot op de dag van vandaag nog redelijk in kan vinden. Het cijfer alleen verlaagd van *4 naar *3. Het klinkt allemaal wel lekker, maar het is nergens hoogstaand of spannend. Wel is het een van de album die ik helemaal heb grijsgedraaid, en daarom zal deze plaat altijd wel ergens in mijn achterhoofd blijven zweven.