Prince - Lovesexy (1988)

3. Glam Slam (5:07)
  4. Anna Stesia (4:58)
  5. Dance On (3:44)
  6. Lovesexy (5:47)
  7. When 2 R in Love (4:01)
  8. I Wish U Heaven (2:43)
  9. Positivity (7:18)
avatar van edje1969
Jemig...herinner mij nog dat het album net uit was. Kon via de walkman (jaja) aantal nummers luisteren. Wat was Eye No al gelijk een opener zeg!

Misschien was ik toen wel op mijn hoogtepunt qua fan zijn. Na Purple Rain al twee prachtige albums in de vorm van ATWIAD, Parade en SOTT. Toen kwam Lovesexy. Lange tijd mijn grote favoriet geweest (ja zelfs boven SOTT). Ik had de SOTT tour al meegemaakt en bij de Lovesexy tour gewoon bijna vooraan staan in de Kuip. Het was niet meer te evenaren. Denk ook dat dat inderdaad nooit meer voorgekomen is. Batman viel me toch een beetje tegen na al die 5* albums en live............ik weet niet of die twee jaren overtroffen werden. Anders, maar het gevoel van toen heb ik daarna nooit meer zo heftig ervaren. Wat dat aan gaat was 1988 misschien wel het echte hoogtepunt van mij, ik was echt een mega-fan toen.

avatar van Funky Bookie
Herekenbaar verhaal. Tot en met Lovesexy was Prince echt een idool. De bewondering bleef daarna, maar hij werd langzaam weer mens.

Marty McFly schreef:
Als je 'm nu in de winkel koopt, is de kans trouwens groot dat je gewoon een "getrackte" versie mee naar huis neemt. Deze was vroegah zeldzaam, maar tegenwoordig wordt volgens mij de 1-track cd niet eens meer geleverd.

Nou.... In het kader van "toch nog een keertje wat vergeten CD's aan schaffen" deze net nieuw gekocht bij Dodax. En grrrrrr, dit is dus die 1-track versie
Toen die CD indertijd uitkwam was dat ook meteen de reden dat ik 'm niet kocht (en dat ik ook toen zachtjesaan Prince helaas een grote aansteller begon te vinden). En hoe gaat dat met herinneringen: ze verdwijnen tot je er in één keer weer keihard tegenloopt.

avatar van Kronos
Beetje miskoop dus. Om te weten tot waar je moet doorspoelen: Prince - Lovesexy at Discogs

Kronos schreef:

Dank je. Maar... daar staat een iets andere volgorde: 2de track Glam Slam en 3de track Alphabet St.. Zijn van die "single" uitvoeringen ook nog verschillende versies?

avatar van zaaf
Jan Wessels schreef:

Foutje van discogs, tracknamen van 2 en 3 zijn omgewisseld, de tijden niet.
Maar probeer hem eens in zijn geheel uit te zitten

avatar van Kronos
Of anders is dit misschien de oplossing.

Kronos schreef:
Of anders is dit misschien de oplossing.

Nee, ik draai 'm gewoon. Meestal beluister ik de gehele cd's die ik heb. Maar soms wil je een nummer nog een keertje horen (of juist absoluut niet ) en dan is kunnen skippen wel handig.

Ik zag op Discogs nog wel een uitvoering die in 1988 speciaal werd uitgebracht voor DJ's bij radiostations: Tracked edition with sticker: "DJ's: See Label For Indexing" - Issued to radio stations to promote the Lovesexy album. De platenmaatschappij zal wel gedacht hebben dat geen enkele DJ minuten gaat zoeken naar het begin van tracks..

Zaaf, nogmaals bedankt! Ik zal het printen en bij de inlay stoppen.

Lang niet gedraaid: dat was weer genieten!