Prince - Lovesexy (1988)

3. Glam Slam (5:07)
  4. Anna Stesia (4:58)
  5. Dance On (3:44)
  6. Lovesexy (5:47)
  7. When 2 R in Love (4:01)
  8. I Wish U Heaven (2:43)
  9. Positivity (7:18)
Nicci schreef:
Ik heb de volledige CD even in stukjes geknipt. Ik vond het maar lastig die ene track.

fastpulseboy schreef:
ja dat hebben al meer mensen gedaan!

Ik was nog luier en heb gewoon een versie gedownload waar dit het geval was: ideaal!

Nicci
Ik had de Torrents nog niet echt ontdekt toen, en dan nog: ik houd wel van een redelijke bitrate! (hoewel daar in de huidige torrents ook niet echt over te klagen valt)

fastpulseboy
idd, (in de herhaling) en zo klinkt mijn grote zwarte cd nog het allerbest, met "track"verdeling!
(is vlgs mij ook nog steeds mijn meest gedraaide plaat ever)

avatar van Marty McFly
Als je 'm nu in de winkel koopt, is de kans trouwens groot dat je gewoon een "getrackte" versie mee naar huis neemt. Deze was vroegah zeldzaam, maar tegenwoordig wordt volgens mij de 1-track cd niet eens meer geleverd.

Als dat het geval is dan denk ik dat ik die misschien meeneem: zo duur zijn ze immers niet meer.

avatar van Marty McFly
Wel ff checken in de winkel hoor Aero...

Weet iemand waarom hij deze dan als 1 track heeft uit gebracht?

Nicci
Prince vond dat de plaat als een geheel beluisterd diende te worden.

Nicci schreef:
Prince vond dat de plaat als een geheel beluisterd diende te worden.

Klopt, maar ik vind het onhandig en heb van de week de cd vervangen (ik had mijn oude exemplaar precies 20 jaar: Lovesexy was mijn laatste LP en die verving ik binnen het half jaar op cd omdat ik toen overgestapt was).
Op de nieuwe persingen van dit album kun je de nummers dus wel afzonderlijk beluisteren. Bijkomend voordeel is dat ik dit album weer helemaal herontdekt heb en ik vind dit toch echt bij zijn 3 beste behoren. En zelden dat ik zo door een album ben gaan skippen: wat een zaligheid

Nicci
Ik denk dat Prince thuis ook stiekem een versie met aparte nummers heeft . . . .

Artistiek en spirtueel gezien in dit Prince zijn beste album, alles van de voorgaande albums komt hierop samen. Helaas is de plaat erg moeilijk toegankelijk en daarom zeker niet mijn favoriet.

Okay, het volgende wilde ik even kwijt. 1988 Het jaar van mijn geboorte.
Mn vader was /is fan van prince en hij heeft het ons (ik en mn tweelingbroer) met de paplepel ingegoten. Sinds ik geboren ben weet ik niet beter. Nu ik wat ouder word, en wat meer zelfstandig ga nadenken. Ben ik erachter gekomen. Dit is de beste muziek ooit gemaakt. Favoriete nummer? In ieder geval de titelsong. Vroeger met vakantie naar frankrijk met een dampende 206 zonder airco. viel ik altijd halverwege in slaap, totdat de "Lovesexy" tune uit de speakers kwam. Ik zet me af tegen "Glam Slam" omdat iedereen dat leuk vind (maar de intrumental op het einde is geniaal) "Rain is wet and sugar is sweet" als ik dat hoor..pffft "eye no" is geweldig. Ik swing er nog altijd op los als ik "Alphabet street" hoor. "I Wish U Heaven" net als " Anna Stecia" geweldige ballads. En door "Positivity" blijft "do we mark you present, or do we mark you late" de hele dag hangen. Wat grappig is. Mijn tweeling broer luistert naar hele andere muziek. Er is echter een ding wat we gezamelijk geweldig vinden, en dat is prince. Mijn vader wilde naar de liveshow in Dortmund, Alleen werd ik geboren rond die periode. Hij is wel naar Rotterdam geweest voor de show. De Dortmund show heb ik nog op videoband en laatst (met moeite) van het internet verkregen.
Ik ken ieder nummer, kan met alles meezingen. geweldige show. ze worden normaal gesproken niet zo gemaakt.

Nicci
Mooi! En dan nu even snel 5 sterren geven.
Ik heb het overigens ook niet zo op Glam Slam. Zeurnummer.

Kuro schreef:

Het was inderdaad een geweldige show die gewoon op dvd uitgebracht moet worden!!!!
Voor mij was het zo snel na de Kuip concerten een fantastisch toetje: met bevende vingers de videoknop indrukken en hopen dat het allemaal lukt (en dat was gelukkig het geval).
Na de Sign of the Times tour was de Lovesexy show eigenlijk wel een evenaring daarvan. Dus nu nog uitbrengen op dvd
Nicci schreef:
Ik heb het overigens ook niet zo op Glam Slam. Zeurnummer.

Ik vind het juist één van zijn beste nummers

Kuro schreef:
Okay, het volgende wilde ik even kwijt. 1988 Het jaar van mijn geboorte.

1988 het jaar voor mijn geboorte
Dortmund show staan mooie dvd versies van online, komen regelmatig in de nieuwsgroepen te voorschijn, net als honderden andere prince concerten.
Anna Stesia is m'n favoriet, heb er een paar dagen geleden nog een zeer uitgebreid artikel over gevonden. http://prince.org/msg/7/34290

avatar van Twinpeaks
Heerlijke plaat van Prince .Van de opener Eye No tot Positivity is het een heel toegankelijk geheel van klanken,vreemde geluidjes en Prince gekte.Voeg daarbij prima liedjes en je hebt het 1 na beste Prince album te pakken.De hoes daarentegen is zo fout ,dat het bijna wel weer kan.

Stijn_Slayer
Ik heb hem zien liggen, maar ik knapte direct af op de hoes. Zo te zien is dit nog wel een aardig album, dus misschien neem ik hem de volgende keer wel mee.

avatar van LucM
Een grillig maar sterk Prince-album, in zijn geheel minder dan "Sign O' the Times" (kon moeilijk anders want dat was een meesterwerk), gewoon omdat ik de songs gemiddeld minder sterk en iets minder boeiend vind. "Alphabet St." en "I Wish U Heaven" vind ik wel uitstekende nummers van de kleine purperen hoogheid, "Glam Slam" vind ik wat niemendallerig en dus minder geslaagd.
Tenslotte vond ik het geen goed idee de nummers in één tracklist te plaatsen, niet omdat ik skip (doe ik zelden) maar omdat het moeilijker is om de favoriete tracks op te zoeken.

Nicci
Ik vind dit misschien nog een groter meesterwerk dan SOTT. Het is minder pakkend dan dat album, maar doordachter. SOTT is toch het resultaat van een razernij aan creativiteit, terwijl Lovesexy min of meer als album is ontwikkeld. Mijn voorkeur gaat meestal uit naar SOTT, maar wellicht waardeer ik dit album meer.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Een afgeronde 3,6 misstaat deze plaat in ieder geval. Er is een groot aantal mensen dat 'em niet heeft begrepen!

Nicci schreef:
Ik vind dit misschien nog een groter meesterwerk dan SOTT.

Ik heb dat eigenlijk ook altijd wel gevonden. Het barokke, het grillige..... ja dit is misschien zijn ultieme meesterwerk alleen is dit album minder begrepen. Voor mij staat het kwalitatief gelijk aan SOTT en die verkies ik alleen maar boven Lovesexy bij het maken van lijstjes door die onvergetelijke live-show die daarbij hoorde. Maar ja, die was bij Lovesexy ook geweldig. Hmmmm

Anna Stesia vind ik toch wel het hoogtepunt van dit album.

Mss wel NOG beter dan SOTT

fastpulseboy
Thibaut V schreef:
Mss wel NOG beter dan SOTT

moeilijk kiezen ja. Ik heb Lovesexy in de loop der jaren zeker veel meer gedraaid en het was de plaat waar ik fan mee ben geworden als 13 jarig jongetje. En nog steeds komt ie eens in de zoveel tijd voorbij.
Sign the times, Parade en 1999 vind ik net zo briljant, maar blijf het grootste zwak hebben voor Lovesexy.

fastpulseboy schreef:
maar blijf het grootste zwak hebben voor Lovesexy.

Ik heb dat eigenlijk ook wel en ik zal niet zeggen dat SOTT beter is.
Ik werd fan op mijn 14e (Purple Rain) en elk jaar verscheen er een nieuw album en elk jaar werd ik een nog grotere fan. Bij Lovesexy was dat gewoon op z'n hoogtepunt (een jaar later kwam Batman) en lang heb ik Lovesexy dan ook als mijn favoriet beschouwd.
Ik kies telkens voor SOTT als grote favoriet vanwege die onvergetelijke show die er bij hoorde. Overigens vond ik de Lovesexy tour in de Kuip ook geweldig: ik stond behoorlijk ver vooraan na een dag in de moordende zon te hebben gelegen voor de poorten buiten (en toch had dat wel wat).

avatar van principal2000
Goed conceptalbum. Ik kan dit album eigenlijk ook alleen maar in zijn geheel luisteren en dan nog een keer en dan nog een keer.....

avatar van Hendrix4live
Ik weet het niet. Vind hem nu stukken minder dan Purple Rain en Sign O The Times. Ben er nog niet zo gek op. Moet er misschien nog een beetje aan wennen.

Goeie nummers tot nu toe: Positivity, Alphabet St. en Eye No.

avatar van Philipstown
principal2000 schreef:

Moet ook wel, want er zit geen scheiding tussen de tracks. Slim gedaan van onze vriend Prince.

avatar van principal2000
Philipstown schreef:

Klopt, maar later zijn er versies uitgebracht die wel scheidingen bevatten. Ik ben in het bezit van deze latere versies. Volgens mij was Prince overigens niet zo blij met deze uitvoeringen.

avatar van lennon
Ik heb beide versies (voor de heb ) maar dit was na het debacle (van het niet verschijnen van the black album) toch wel een HEEL erg lekker goedmakertje...

Voor mij nooit een probleem geweest dat dit 1 track was.. Allereerst begon ik met het vinyl, om later alsnog de cd te halen (en dus later nog een keer de getrackte) maar dit album verdiend een complete luisterbeurt!

De afsluiter "positivity" is voor mij echt een van zijn beste nummers!