Prince - Lovesexy (1988)

3. Glam Slam (5:07)
  4. Anna Stesia (4:58)
  5. Dance On (3:44)
  6. Lovesexy (5:47)
  7. When 2 R in Love (4:01)
  8. I Wish U Heaven (2:43)
  9. Positivity (7:18)
Ik had ze alle 3: Lovesexy was mijn laatste LP, toen ging ik over op cd en werd het weer één van mijn eerste cd's (met toen nog 1 track), heel recent pas de andere versie gekocht en daardoor heb ik iemand anders blij gemaakt met mijn oude cd-versie (ik heb geen plaats in huis voor 'voor de heb dingen' )
Nu dus nog 2 keer Lovesexy in huis....

avatar van musicfriek
Wat is die break na 2:21 in Alphabet St. toch geweldig

Dat rapstukje (van wie?) past er echt perfect in.

musicfriek schreef:

Dat rapstukje (van wie?)

Dat is Cat. Destijds zijn danseres

avatar van principal2000
musicfriek schreef:
Dat rapstukje (van wie?)

Is dat niet Cat?

Sterker: er wordt gezongen 'Cat, we need you to rap, don't give it to us slow, 'cause we know u know, new power soul, gotta, gotta, gotta, go' en vervolgens begint Cat haar rap:

Talk to me lover, come on tell me what you taste
Didn't your mama tell you life is to good to waste?
Didn't she tell you that Lovesexy was the glam of them all?
If you can hang, you can trip on it
You surely won't fall
No side effects and the feeling last forever
Straight up - it tastes good
It makes you feel clever
You kiss your enemies like you know you should
Then you jerk your body like a horny pony would
You jerk your body like a horny pony would
Now run and tell your mama about that!

Ik ken het nog steeds helemaal uit mijn hoofd

Ik herinner me nog goed dat ik deze cd voor het eerst hoorde en echt wegeblazen werd. Dit is mijn ultieme Prince cd. Er is zoveel gaande in de nummers, Het einde van Glam Slam, de gospel van Anna Stesia, de heerlijke beat van I wish u heaven...het blijft maar doorgaan. Blazers hier, vervormde stemmetjes daar... De 12" van I wish u heaven is ook geweldig...10 minuten lang met een gedeelte van housequake met een andere tekst..heerlijk!

avatar van rkdev
Vandaag weer gedraaid (onetrack cd), en eigenlijk is dit gewoon een superplaat !
Er staat geen slecht nummer op, al vind ik het titelnummer en Positivity net iets minder dan de briljante rest.
Halve* erbij gedaan.

avatar van Kronos
Een slechte plaat is dit niet. Maar waar is de lekkere rock en de smerige funk naartoe? Prince is me hier toch wat te zoetsappig geworden.

avatar van Stijn_Slayer
Ik kan niet anders concluderen dan dat dit een tegenvaller is na Sign 'O' the Times. Dit album klinkt licht gedateerd (iets waar Sign geen last van heeft), en het songmateriaal is over de gehele linie van mindere kwaliteit. Ik hoor eigenlijk geen enkel écht memorabel nummer op dit album.

Mijn CD heeft ook maar 1 goede track

k.grubs
Prachtig geheel deze plaat. Alphabet st. is voor mij het beste Prince nummer ooit.

Ik heb net binnen gekregen en geluisterd naar de Japanse Mini Lp CD uit 2009, die geremastered is en op Shm CD is gezet. En wow: wat klinkt dat goed zeg! Wat een verschil met het doffe geluid van mijn originele 1988 cd.
Alles klinkt kraakhelder, bijvoorbeeld bas, drums en gitaren komen zoveel beter door en je hoort meer details. En toch is het originele Prince geluid behouden gebleven. De juiste balans tussen origineel en digale vooruitgang is gevonden, dat kun je wel aan die Japanners overlaten.

De uitvoering is precies als de originele vinyl uitgave van 1988 gemaakt. Met daarbij zelfs de sticker die op de LP zat. Ook een boekje met de Japanse teksten (voor de liefhebber...) en de Engelse, handgeschreven gedrukt, zoals ook op de LP. Op de obi strip staan dan de gegevens van deze nieuwe uitgave: geremastered in 2009, uitgegeven op Shm cd.

Momenteel zijn de laatste exemplaren van deze limited uitgaven van vroege Prince albums nog voor de gewone prijs te koop op Amazon Frankrijk (niet meer op de andere Amazon's).

Overigens, wat is dit toch een goed album zeg! Ik had 'm al een tijd niet gedraaid, maar wat valt het me mee. Opvallend tijdloos ook, deze funky popdance muziek. Ik verhoog 'm naar 4,5*

avatar van VanDeGriend
Cool!. Ik heb alle 10 die mini LP/CD uitgaven en tot nu toe deze nog niet geluisterd (alleen het ook al magnifiek opgepoetste SOTT). Was redelijk aan de prijs allemaal maar is het wel waard. vermoed ook dat de prijzen voor deze uitgaven nog wel wat zullen stijgen ook.

Vanavond deze Lovesexy dan meer eens doen

avatar van Marty McFly
VanDeGriend schreef:

Wat kosten ze?

Xibalba
Album begint lekker, daarna kakt het wat in naar mijn smaak. De beste nummers staan wederom aan het begin van het album met 'Eye No' , 'Alphabet St. [Verschrikkelijke clip overigens] en 'Glam Slam'. Persoonlijk heb ik er ook moeite mee als gerespecteerde artiesten hun titels zo schrijven When 2 R in Love. Het doet mij toch een beetje denken aan slechte msn/sms taal. En zie je ook 9 van de 10 keer bij de slechtere R&B cd's. Maar goed, dat is een kleinigheidje een staat los van de muziek natuurlijk.

[Heb de versie met gesplitte tracks]

Xibalba schreef:

Naar mijn weten is Prince daar ooit mee begonnen in 1982, en dat was destijds erg origineel.. Dat R&B artiesten zelfs dat jatten (want ze jatten al alles wat mogelijk is).. tja, daar kan je weinig aan doen.

Xibalba
Oh ok, dat wist ik niet. Vandaar dat ik het ook associer met msn/sms taal. Maar goed het is een pietluttigheid, het viel me alleen op.

avatar van vanson
Van de Grote Jongens Funk van 'Eye No' tot de kwijlerige pruillip van 'when 2 R in love', de onnavolgbare breaks in 'Dance On' tot het compleet over de top gespeeld en gezongen 'Anna Stesia', echt het ultieme Prince album.

Alles wat de man interessant maakt zit in deze plaat: zijn geilheid, zijn vroomheid, zijn positivisme, zijn vermogen hitgevoelige deuntjes te schrijven, zijn complexiteit.

Verschrikkelijk onderschat album.

Marty McFly schreef:

Wat kosten ze?

Over een late reactie gesproken.. (sorry, vergat 'm in mijn updates te zetten): euro 17,95 + verzendkosten betaal(de?) je voor de Shm mini LP/CD uitgaven op Amazon Frankrijk. Mogelijk hebben ze nog wat in voorraad, anders moet je op Ebay kijken.

Aquila
vanson schreef:
Verschrikkelijk onderschat album.

Niet in de laatste plaats door jouzelf met 4*

avatar van ThePrinceOfPop
Lekker kort maar krachtig . Jammer van het laatste nummer, die ik het minste vind en die toevallig ook het langste duurt , qua afsluiting minder. 1 van de slechtste covers .

Dit is toch wel even van een hoger niveau dan de plaat Michael die jij 5,0* hebt gegeven. Hier zit veel meer power en kwaliteit in en dit Lovesexy bevat meer sterke tracks (kort gezegd).

west schreef:
Lovesexy bevat meer sterke tracks (kort gezegd).
Wat dacht je van 1 hele lange goede track

west schreef:

Iedereen z'n eigen mening en smaak toch

Ja, maar zo kom je er niet mee weg hoor! Wat vind je: heeft dit Lovesexy meer power en meer kwaliteit dan het album Michael? Of wil je zeggen dat het andersom is? Dat kan je toch niet echt beweren. Over de echt sterke tracks op de albums kan je inderdaad van mening verschillen.

avatar van ThePrinceOfPop
Ik wil er niet mee weg komen, maar ik zei dat omdat we dan 50 berichten hierover verder kunnen pratn .

En ja ik vind het andersom, en in mijn 1e bericht had ik het amper over niveau etc.

madonnagirl3
ThePrinceOfPop schreef:

De cover is slechts een plaatje, ik vind niet dat dat moet meetellen met je stem.. of wel??

Zelf vind ik LoveSexy echt wel een geweldige plaat. Ik heb alleen een versie op me pc staan zonder Alphabeat St. :S
Op de cd staat ie wel.. die ik heb. :S
Beetje raar, heb iemand nog meer het album via torrent op zijn pc staan en dat deze ontbreekt??
[ja ik weet kan ook de cd's rippen, maar dat is zoveel werk, zeker als je er zoveel hebt ]

avatar van ThePrinceOfPop
Ik tel ook de cover niet mee, maar wilde gewoon mijn mening geven over de cover.

Ezechiël²
west schreef:

Zo komt hij er wel mee weg, want dat is een kwestie van smaak West, persoonlijk heb ik ook moeite met een nummer van Prince uitzitten door die verschrikkelijk stem van hem, wat voor mij persoonlijk weinig met zingen van doen heeft. En ja dan kan het voorkomen dat je een ander album beter vind, zo gek is dat niet. Wat goed is en wat niet goed is moet iedereen voor zichzelf weten.

Heeft dit Lovesexy meer power en meer kwaliteit dan het album Michael
Hij vind dus van niet en dat is een mening die net zo telt als die van jou.

Oh nee he Ezechiël, jij bent de zoveelste...

Dit is een discussiesite, vandaar dat je hier een discussie kan aangaan. Hier op Musicmeter zijn er ouderwets nog flink wat users die wel geïntereseerd zijn in de argumenten / zienswijze van anderen. Of in een onderbouwde mening / recensie, waar weer op kan worden gereageerd.
Met het adagium: muziek is een kwestie van smaak, doe je wel heel beperkt mee hier op Musicmeter. Dan kan je beter gaan twitteren. Gewoon lekker je mening ventileren. Dat past prima bij de huidige individualisering, toch?

Vandaar dus dat ik wat gerichte vragen over dit album Lovesexy stelde. Ik heb daar helaas vrijwel geen inhoudelijke reactie op gekregen.