A Flock of Seagulls - A Flock of Seagulls (1982)

Label: Jive

1. Modern Love Is Automatic (3:49)
  2. Messages (2:52)
  3. I Ran (So Far Away) (5:06)
  4. Space Age Love Song (3:47)
  5. You Can Run (4:26)
  6. Telecommunication (2:32)
  7. Standing in the Doorway (4:41)
  8. Don't Ask Me (2:46)
  13. Windows * (3:31)
  14. Tanglimara * (4:31)
  15. Intro * (3:24)
avatar van Edwin
Klopt. Curieus is ook dat van de tweede (Listen) en derde CD (The Story Of A Young Heart) al lang remasters met bonustracks zijn verschenen. Van dit debuutalbum (nog) niet. Vreemd beleid van de plaatmaatschappij. Ik zou graag het eerste trio weer compleet willen hebben in mijn collectie.

avatar van Omsk
Yup, en frisser en beter geproduceerd dan deze CD werd het toch echt niet met dit venootschap.

avatar van lebowski
orbit schreef:
Als je die klik niet hebt, dan luister je natuurlijk heel anders naar deze plaat en hoor je vast dat het redelijke eenvoudige wave is.

Spot on! 3*

avatar van dazzler
Ik had nog niet gestemd op dit album en zie ... 4 sterren.
Heel lekkere gitaarwave, maar vederlicht (moet ook wel met
zo'n bandnaam natuurlijk). Hun exuberante look zorgde er volgens mij
mee voor dat ze in de US behoorlijk voet aan de grond kregen.

De eerste is en blijft de beste.
De tweede heeft nog enkele grote nummers
en de derde drijft voornamelijk op de hits.

Minpuntjes: inhoudelijk behoorlijk vrijblijvend
en geen enkele rustpauze, allemaal uptempo songs.

avatar van Edwin
Op de vraag waarom dit album nog niet opnieuw is uitgebracht, kreeg ik vandaag van Cherry Red bericht dat men bij Sony een verzoek heeft ingediend en nog op antwoord wacht.

avatar van dazzler
Eindelijk opnieuw verkrijgbaar via Cherry Pop.

Cherry Pop Records : A Flock Of Seagulls - cherryred.co.uk

voetnoot: de beschrijving klopt, maar de tracklist is fout.
Per ongeluk die van het vierde album twee maal geplaatst.

avatar van Edwin
En hij is dan eindelijk binnen, 2x is scheepsrecht. In eerste instantie ontving ik van Play.com een soundtrack CD van Doctor Who. Foutje, kan gebeuren. Hoewel ook futuristisch, heb ik hem maar snel terug gestuurd in ruil voor waar ik lang op heb gewacht: het titelloze debuut van AFOS, waarvan de originele CD al lichtjaren niet meer te krijgen is. Wat valt op: de trackvolgorde van de originele UK LP release is in ere hersteld (en dus totaal anders dan hierboven) en het boekje bevat een leuk verhaaltje van een hartstochtelijke fan plus alle songteksten en een discografie. Van dit album zijn destijds 4 singles getrokken en de beslist niet onaardige b-kantjes daarvan zijn keurig als bonus toegevoegd.

Ik heb de eerste 3 albums van AFOS nu weer compleet in de kast staan en daarmee is een lang gekoesterde wens in vervulling gegaan. Tsja, AFOS, een band die 3 albums lang op het randje leek te staan van iets groots, maar het toch niet helemaal waarmaakte, ondanks het feit dat ze alle uithoeken van de VS hebben platgespeeld. Na het derde album verliet de briljante gitarist Paul Reynolds de band en werd het nooit meer zoals het was. Jammer, maar de eerste 3 albums blijven een must-have voor elke rechtgeaarde liefhebber van de vroege 80's electropop annex New Romantics.

avatar van Strandskata
And you made me smile for a little while zingt Mike Score in Space Age Love Song. En dat is wat deze plaat telkens voor elkaar krijgt; me een glimlach bezorgen. Dit is een vlot, lichtvoetig, sfeervol en constant album en daarmee een prima opmaat voor een jaren '80 feest.

Cured
Zeker geen verkeerde plaat en wat mij betreft ook meteen hun beste; de latere hebben zo een paar momenten, maar stellen als album flink teleur imo.

Hoe kan het dat mijn LP de tracklisting anders heeft staan als hierboven vermeld?

Het is compleet door elkaar gehusseld.

Mijn album ziet er als volgt uit. (en ik laat de nummers van MuMe er even achter zodat je het verschil kan zien)

7.Modern Love Is Automatic (3:49)
5.Messages (2:51)
1.I Ran (So Far Away) (5:05)
2.Space Age Love Song (3:45)
3.You Can Run (4:28)
6.Telecommunication (2:31)
8.Standing in the Doorway (4:41)
4.Don't Ask Me (2:46)
9.D.N.A. (2:30)
11.Tokyo * (2:48)
10.Man Made (5:38)

Anyway, vandaag op de beurs in Utrecht gescoord. Heb me eigenlijk nooit verdiept in hun albums, maar wilde dat nu toch eens gaan doen. Wat ik hoor valt me echt niet tegen. Ben begonnen met dit album, en daarna gaat "listen" op de draaitafel.

perfume schreef:
De cd versie die hierboven beschreven staat heb ik helaas niet. Het nummer Tokyo staat er bij niet op! Waarschijnlijk heb ik nog de LP versie?

Ik heb de LP, en daar staat Tokyo dus wel gewoon op.

Helemaal gek gedraaid toen ik de plaat pas had. Leuke muziek gaat niet ect=ht vervelen. Hoogstaand was het allerminst

lennon schreef:

Dat komt omdat de trackorde van de originele UK release nergens gevolgd werd.
Kan je nalezen op Wikipedia. Alle buitenlandse releases hebben een afwijkende volgorde.

avatar van rkdev
Heerlijke debuutplaat van A Flock of Seagulls. Een bandnaam die ik eigenlijk altijd al gekend heb (en natuurlijk de nummers 'Wishing' en 'I Ran') maar had nog nooit een geheel album beluisterd tot zojuist. Maar ... wat een gemis! Er staat geen slecht nummer op de plaat. Beetje poppie versie van OMD.
En ik heb er 2 nieuwe favorieten bij, wat zijn 'Space Age Love Song' en 'Messages' geweldig zeg.

Modern Love Is Automatic, I Ran (So Far Away), D.N.A., You Can Run, Standing in the Doorway, Man Made ... ook allemaal erg goede nummers. De rest is iets minder maar nog steeds erg goed.

avatar van Misterfool
Het gitaarwerk op I ran is echt fenomenaal. Met name als vlak voor het einde nog even een solo wordt ingezet. Verreweg mijn lievelingsnummer op deze plaat. Al blijft dit nog steeds een van de beste new-wave albums die ik beluisterd heb.

Ook ik mag dit nog steeds graag draaien. Gingen mee met groepen als the Fixx etc., maar was toch geen lang leven beschoren.

avatar van MrEd63
1 van de leukste platen uit mijn jeugd , lekker snoeihard op mijn slaapkamer , nog op LP natuurlijk.

lennon schreef:
dazzler schreef:
Dat komt omdat de trackorde van de originele UK release nergens gevolgd werd.

Ik merk dat de trackorde op de site veranderd is en opnieuw afwijkt van de originele UK release.

Modern Love Is Automatic 3:49
Tokyo 2:48
Man Made 5:38

A Flock Of Seagulls - A Flock Of Seagulls at Discogs

avatar van freddze
Ik heb de trackvolgorde van de originele UK release hersteld.

avatar van WesleyX16
Op mijn LP staat Tokyo er ook niet op. Maar die 5 extra tracks zijn toch de wat mindere nummers. Mijn cijfer is ook gebaseerd op de eerste 10 gelijkwaardige nummers.

Wat is dit een prachtig album zeg!