Madonna - Like a Virgin (1984)

Label: Sire

1. Material Girl (4:01)
  2. Angel (3:55)
  3. Like a Virgin (3:39)
  4. Over and Over (4:12)
  5. Love Don't Live Here Anymore (4:50)
  6. Into the Groove * (4:43)
  7. Dress You Up (4:01)
  8. Shoo-Bee-Doo (5:17)
  9. Pretender (4:30)
  10. Stay (4:06)
  11. Like a Virgin [Dance Remix] * (6:09)
  12. Material Girl [Dance Remix] * (6:07)
avatar van bikkel2
Mooi vals is niet lelijk ( Neil Young)

avatar van Kronos
En zoals we allemaal (zouden moeten) weten: Beauty is in the ear of the beholder.

avatar van Gert1980
Geweldige 80's plaat die zichzelf ondertussen dik heeft bewezen als klassieker. Hetzelfde geldt voor de schitterende albumcover.
Alle nummers van dit album die op single zijn uitgebracht werden hits. Ik heb dan ook nooit begrepen waarom Warner niet een paar singles meer heeft uitgebracht. Naar het schijnt was dit wel het plan, zo zouden Over and Over, Stay en Love Don't Live Here Anymore allen in de race zijn geweest voor single releases. Die laatste heeft wel een Japan-only release gehad en Over and Over een Italy-only release. Ik denk dat wanneer Warner hetzelfde had gedaan als Sony met Michael Jackson's Thriller, dit album bol van de hits had gestaan, zo groot was Madonna destijds namelijk.

Ik ben het dan ook zeker niet eens met diegenen die beweren dat er naast de hits vooral fillers op dit album staan. Het is gewoon een heerlijk product van zijn tijd, zoals de meeste muziek uit die tijd. Daarom zijn de 80's ook nog altijd zo populair, er was iets aan die tijd, aan die muziek wat degenen die het hebben meegemaakt gelukkig maakt.

Into the groove vind ik een prachtig nummer van haar. Wat heeft ze toch prachtige popsongs gemaakt, na Ray of light vind ik haar niks meer

musicfriek schreef:
Into the Groove is veruit de beste song hier. Wat een voortreffelijke plaat is dat toch! De film die erbij hoorde moet men maar snel vergeten..

Laat dat nummer nu net officieel op dit album horen en alleen in Europa aan latere oplages van het album zijn toegevoegd.

En uhm... die film snel vergeten? Was een kaskraker van heb ik jou daar en krijgt nog altijd goede recensies, in tegenstelling tot de meeste van haar latere filmprojecten.

Gert1980 schreef:

*Net moet niet zijn. Niet op dit album horen!!

stay is een juweeltje

avatar van LucM
Ik zei eerder bij Diana Ross - Diana (1980) dat zowel alles wat Bernard Edwards en Nile Rogers produceerden goud werd en ook Madonna heeft haar doorbraak voor een stuk te danken aan de prima productie van Nile Rogers van dit album waarin ook haar zang tot haar recht komt. Want een grootse zangeres was zij (toen) niet getuige haar bijdrage op Live Aid. Maar nadien zou haar zang met het album beter worden.
Overigens vind ik de singles hieruit (Madonna had duidelijk een goede neus voor hits) merkelijk beter dan de non-singles op dit album.