Karnivool - Sound Awake (2009)

4,09

Australiƫ
Label: Sony

1. Simple Boy (5:47)
  2. Goliath (4:38)
  3. New Day (8:21)
  4. Set Fire to the Hive (4:28)
  5. Umbra (7:51)
  6. All I Know (4:54)
  7. The Medicine Wears Off (1:50)
  8. The Caudal Lure (6:16)
  9. Illumine (5:13)
  10. Deadman (12:04)
  11. Change (10:47)
94 BERICHTEN 1 MENING
avatar van oceanvolta
geplaatst: 28 juli 2013, 16:00 uur [permalink]
Mindscapes schreef:

Voorganger Themata is iets drukker, maar compositioneel ook erg sterk (nog integraal geschreven door gitarist met donkere baard Drew Goddard; Sound Awake daarentegen is een echt "bandproduct"). Themata is misschien nog het best vergelijkbaar met 'Set Fire To The Hive' op deze hier!

Laat Set Fire To The Hive nou net mijn favoriete nummer zijn van dit album. Het klinkt net wat scherper, onder andere door de zang. Ik moet Themata dus ook snel maar bestellen.

avatar van Mindscapes
geplaatst: 28 juli 2013, 17:04 uur [permalink]
oceanvolta schreef:

Wel kijk eens aan, weer iemand gelukkiger gemaakt! Enjoy!

avatar van legian
geplaatst: 2 augustus 2013, 18:23 uur [permalink]
Mindscapes schreef:
Ik denk Karnivoel (met lange ooeeee) zoals 'Tool', wat de muzikale gelijkenis die vele mensen maken, nu nog treffender maakt met zo'n bandnaam

Dat klinkt eigenlijk wel logisch

Ik lees toch veel dat het vergeleken word met Tool, heb dat vroeger ooit eens gehoord maar wist me toen niet echt te boeien.
Ach misschien moet ik dat ook weer eens een kans geven.

Maargoed, ik heb al gemerkt dat ik de afgelopen tijd dit album (en Asymmetry (die ik ondertussen ook aangeschaft heb)) ofwel op heb staan, ofwel dat het zich in mijn hoofd afspeelt.
Kan al met recht zeggen dat Karnivool de ontdekking van dit jaar is.

avatar van SirPsychoSexy
geplaatst: 8 mei 2014, 13:20 uur [permalink]
Ik denk dat Karnivool iets toegankelijker is dan Tool qua sound. Sowieso vind ik het stom dat bij elke groep die iets hardere prog-rock maakt, onmiddellijk de vergelijking met Tool wordt gemaakt. Zo gelijkaardig klinken deze twee groepen nu namelijk ook weer niet. Laat deze geweldige muziek gewoon op zichzelf staan.