The Serenes - Barefoot and Pregnant (1990)

Label: RCA

1. Voodoo Economics (4:44)
  2. Beneath the Canopy (3:50)
  3. Abiding Place (4:49)
  4. Wayland Smithy (2:53)
  5. Follow the Rural Coast (4:35)
  6. The World Is a Woman's Breast (3:59)
  7. Rebecca (You're Gonna Be Allright) (3:49)
  8. Mermaid Mystery (4:05)
  9. Good Missionary (4:22)
  10. Trip Down Memory Street * (9:33)
  11. Good Missionary * (4:05)
  12. Homeland * (3:53)
  13. Lotusgirl * (4:59)
  14. Dreamdominion * (4:03)
  15. Chemistry of Love * (2:25)
  16. We Won't Change * (4:04)
  17. Trembling Vicinity * (5:43)
  18. Transience * (3:02)
  19. Ruby Legend * (6:59)
  20. Green Blades Risin' * (4:33)
Op die van mij idem dus niet bepaald een bonustrack te noemen

avatar van fatima
Herhaling: het was een bonustrack van de oorspronkelijke cd die niet op de vinylversie stond. De track is dus inderdaad "niet op elke versie van dit album aanwezig".

avatar van buckingham
Erg mooi! Lang al op de hoogte van deze band, maar pas net gekocht en zeker geen spijt!
Mooiste nummer: Rebecca!

avatar van EttaJamesBrown
buckingham schreef:
Mooiste nummer: Rebecca!

Er gaat een wereld voor je open. Ik kop hem maar in...everything is gonna be allright!

avatar van johan de witt
Zaterdag en zondag een mooie docu over The Serenes op Nederland 2!

avatar van Outlaw104
Heb net de docu gezien op Nederland 2 johan de witt. Bijna tot tranen toe geroerd. Wat een heerlijke koppige Friezen (Theo en Paul) zijn het ook. Ik ben er zelf ook zo'n eentje, als bijna inwoner van Joure.

Is het nog gelukt met de Simmer link, die ik je via Last.fm heb gestuurd?

De docu is ook nog te zien via uitzending gemist van Omrop Fryslân.
Let wel: sommige passages zijn in het fries zonder ondertiteling, maar dat mag de pret niet drukken, de strekking van het verhaal is wel duidelijk.
Dit is de link: De myte fan The Serenes

avatar van steven
ook via de gewone uitzending gemist hoor. prachtige docu idd

avatar van likeahurricane
Mooi dat ze weer muziek maken, laten we hopen dat er weer iets moois uitkomt.

Outlaw104 schreef:

Is het nog gelukt met de Simmer link, die ik je via Last.fm heb gestuurd?

De docu is ook nog te zien via uitzending gemist van Omrop Fryslân.
Dit is de link: De myte fan The Serenes

Ja, mooi, he? De docu is morgenmiddag nog eens te zien op Nederland 2.

Simmer is binnen, ja, thanks. Ook erg goed!

avatar van Tony
Docu ook gezien en meteen beide albums weer eens geluisterd. Pffff..... Wat was dit toch een puike band jongens. Ben erg benieuwd naar de hernieuwde samenwerking tussen Theo de Jong en Paul Dokter, zoals aan het eind van de docu aangekondigd.

avatar van BrotherJohn
Prachtige docu, mooi portret. Benieuwd als ik was geworden naar het 'vergeten' nummer dat in de documentaire wordt behandeld in de studio, en daardoor ook meteen benieuwd geworden naar alle andere bonustracks, heb ik de dubbel-cd besteld. Green Blades Risin' blijkt het betreffende nummer te zijn, en is (na nu al heel vaak gehoord te hebben) denk ik het mooiste dat ik ooit gehoord heb van The Serenes, terwijl het al tijden mijn favoriete Nederlandse band is. Raadselachtig waarom het Green Blades Risin' niet op het album is terechtgekomen, misschien omdat het wel te melancholisch en/of breekbaar is? Maar wat een prachtige muziek en geweldige compositie. Overigens doen sommige bonustracks bij vlagen denken aan tijdsgenoten zoals Ride en Pixies, associaties die ik bij de eerste cd nooit had gelegd.
Enfin, ben ik nou de eerste die een voorkeursstem voor een bonusnummer heeft gegeven?

avatar van fatima
Nee, dat denk ik niet, bonustracks zijn toch ook vaak populaire 7' of 12' uitgaven die oorspronkelijk niet op albums stonden. Dus ik denk dat ze relatief vaak voorkeursstemmen krijgen. Lijkt me trouwens wel een aardig topic voor het forum: "de 10 populairste bonustracks". Of bestaat die al? Automatisch generen als toplijst kan misschien ook wel.

De laatste weken weer grijs gedraaid. Het blijft een briljante plaat...

fatima schreef:

Ik bedoelde met mijn vraag eigenlijk: ben ik nou echt de enige die een voorkeursstem bij dit album heeft gegeven voor een bonustrack?

Nee, ik ook.

avatar van EttaJamesBrown
En wat een voorspellende openingsnummer Voodoo Economics: vanaf 2008 weten we dat we daar sinds de jaren 90 inzaten. Geniaal.

avatar van Bongo Fury
BrotherJohn schreef:

Rechtvaardigen de bonustracks de aanschaf van de reissue, ook als je de originele cd al hebt?

Bongo Fury schreef:

Vond ik van wel. Over het geheel genomen is de tweede cd wel wat wisselvalliger dan de eerste, maar zeker voor de prijs waarvoor de reissue momenteel te koop is is het het waard.

avatar van Manfield
Trip Down Memory Street is fenomenaal. Valt wat uit de toon bij het album. Maar vink 'm hier gewoon wel aan als topper van het album. Samen met het uiterst sfeervolle Abiding Place.

avatar van johan de witt
De bonustracks, die ik vorig jaar pas voor het eerst hoorde, zijn trouwens ook zeer de moeite!

avatar van tristan da cunha
Prachtig dit. Het roept herinneringen bij mij op aan een andere vergeten parel, de muziek van Galaxie 500. Zij zijn vanuit dezelfde tijd.

Bij de bibliotheek deze cd geleend. Was ze bijna vergeten. Maar wat is dit godvergeten goed zeg. Eigenlijk veel beter dan labelgenoten: Johan en Darylln Ann die ik veel beter ken.

avatar van BrotherJohn
Leuk dat interview met Paul Dokter tijdens hun live optreden bij "Geen C te hoog" (VPRO) in 1991.
Interviewster: "Jullie cd die heet Barefoot and Bregnant. Blote voeten en zwanger. Gaat over een van jullie vrouwen?"
Paul (schiet beetje afkeurend in de lach): "Nee."
Interviewster: "Waar dan over?"
Paul: "Het gaat over onszelf. Kun je van a..."
Interviewster: "Dat zie ik nog niet gebeuren?"
Paul: "Nee, daar kun je van alles bij verzinnen."
Interviewster: "Vertel 'ns?"
Paul: "Nou, barefoot, blootvoets, eeh, simpele manier van leven. Pregnant, eeh, zwanger van songs en teksten en andere ideeën."
(zie: "De Myte fan the Serenes", blijft een prachtig document!)

Een eenvoudige levenswijze en de inspiratie die daaruit voortvloeit als formule voor dit meesterwerk.

avatar van Man of Sorrows
Iedereen die dit album heeft beluisterd moet minstens even gedacht hebben dat dit het mooiste popalbum in het universum is.