The Serenes - Barefoot and Pregnant (1990)

Alternatieve titel: Barefoot and Pregnant / The Blurred, Concealed and Declined Songs of the Serenes

Label: RCA

1. Voodoo Economics (4:44)
  2. Beneath the Canopy (3:50)
  3. Abiding Place (4:49)
  4. Wayland Smithy (2:53)
  5. Follow the Rural Coast (4:35)
  6. The World Is a Woman's Breast (3:59)
  7. Rebecca (You're Gonna Be Allright) (3:49)
  8. Mermaid Mystery (4:05)
  9. Good Missionary (4:22)
  10. Trip Down Memory Street * (9:33)
  11. Good Missionary * (4:05)
  12. Homeland * (3:53)
  13. Lotusgirl * (4:59)
  14. Dreamdominion * (4:03)
  15. Chemistry of Love * (2:25)
  16. We Won't Change * (4:04)
  17. Trembling Vicinity * (5:43)
  18. Transience * (3:02)
  19. Ruby Legend * (6:59)
  20. Green Blades Risin' * (4:33)
avatar van Broem
SirPsychoSexy schreef:
En wat kunnen de mensen doen die hun muziek in hoge kwaliteit willen beluisteren? Is deze CD nog nieuw te krijgen überhaupt, of moet er ergens online op zoek worden gegaan naar een tweedehandsversie?

Zie een paar posts hierboven. Uiteindelijk voor een nette prijs het originele album op MP gekocht. Voorzover ik weet is het album out of print en niet meer verkrijgbaar. Er zijn 2 versies. Discogs is een mooie graadmeter voor prijzen.

avatar van Poles Apart
SirPsychoSexy schreef:

Yep, een beetje moeite doen online en je vind een exemplaar. eBay en (inderdaad) Discogs zijn de beste opties als je persé een fysiek exemplaar hebben wil.

avatar van SirPsychoSexy
Bedankt voor de tips Poles Apart en Broem! Ik moet hier eens achteraan gaan.

avatar van Outlaw104
Volgens voormalig manager Jan ten Boom kunnen we waarschijnlijk nog dit jaar deze plaat (incl. bonusnummers) via Spotify streamen.

avatar van Mjuman
Die release op vinyl is alweer uit 2013 en dat terwijl ik zou zweren 'em vorig jaar nog te hebben gezien in een platenzaak

Eveneens uit Friesland: The Visitor - Transparent World (1984) - moet ook even worden genoemd.

Outlaw104 schreef:

Ik heb de dubbel cd, dus hoef niet te wachten op Spotifaai
Maar jij bent af en toe ook een geluksvogel (heb overigens de dubbel zelf ook)

Ik heb de originele, enkele cd, én de dubbel lp uit 2013. Nu jij weer

aERodynamIC schreef:

Ik heb de originele, enkele cd, én de dubbel lp uit 2013. Nu jij weer

Volgende week komen ze bij mij aan de rural coast te Kattuk een privéconcert geven in mijn living room...nu jij weer

luigifort schreef:

Als je dat zou lukken verdien je een levensgroot standbeeld, waar dan ook.

Ik heb overigens de originele cd, de dubbel cd, Back to Wonder cd en Simmer (Mothertongue) cd...nu jullie weer

Outlaw104 schreef:
Als je dat zou lukken verdien je een levensgroot standbeeld, waar dan ook.

Als we zo beginnen...ik heb Mothertongue ook op cd. Slumber Away daarvan op cd single en Here en Every Sunday van Back to Wonder op cd single. Nu jij weer

luigifort schreef:

Namens heel Joure: bedankt!

avatar van Tony
Zelden zoveel jongetjes tegelijk zien swaffelen..... Ik ben hier voorlopig maar even weg.

avatar van EttaJamesBrown
Ik heb laatst een gesealde nieuwe cd weggegeven, omdat ik zelf al een aftandse had.

avatar van Outlaw104
Het is eindelijk zover, het album staat sinds een uur geleden op Spotify
Weliswaar zonder de bonustracks.

avatar van johan de witt
Benieuwd wanneer ze als eerste boven de 1000 luisteraars gaan komen, en met welke track

Good Missionary uiteraard
En anders stream jij ff 1000 x Rural Coast, toch een kort nummer

avatar van EttaJamesBrown
Ik heb Rebecca op mijn luie playlist geplaatst.

avatar van vinejo
Geen idee hoe ik bij deze plaat ben beland, ben deze morgen begonnen bij Rory Gallagher
Ik was eind jaren 80 groot fan van de Nieuw Zeelandse muziekscene en label Flyin’ nun.
En de comments hier maakten me natuurlijk nieuwsgierig.
Ben nu aan t luisteren in idd, dit bevalt me zeer en werpt me 30 jaar terug in de tijd. The Chils, Sneaky Feelings, zelfs wat Felt gitaren....
Soms ( Abading Place, heerlijke song ) gaat het dan weer naar de betere (wat zeg ik, de beste) Britpop.
Zeer raar dat ik dit destijds nooit heb ontdekt. t Moet zijn dat ook Humo dit heeft gemist...

Edit: bij Follow the Rural Coast moest ik plots even aan Camel en The Nits denken...

Edit 2: En jawel, bij The World Is a Woman's Breast denk ik aan China Crisis

The Feelies hoor ik er minder in (met uitzondering mss van de soms even mooi klinkende gitaren)

johan de witt schreef:

Abiding Place heeft al bijna 10.000

avatar van johan de witt
Ja, zag het! Tijd dat Back to Wonder er ook bij komt.

avatar van jordidj1
Berichten verplaatst naar The Serenes

Thudd
Deze kende ik in 't geheel niet, maar dankzij de rotatielijst kennis gemaakt.

Voorlopig 3,5 waardering, met kans op 4.

Doet me denken aan stukje REM gemixt met Smiths; en dus een eigen sound.
Zeer zeker een album dat op de voorgrond treedt in de kleine wereld van muziek/bands van eigen bodem.
De sound van de muziek klinkt internationaal.

Ben zelf geen Fries, maar toch in dit geval: Fryslân boppe!

Yes!! Eindelijk op Spotify! Wat een top album is dit.

avatar van Vinck

Vinck schreef:
Voodoo Economics hapert bij mij, nog mensen met dit probleem?

Ja. Overigens vindt de econoom in mij dat dan wel weer amusant en meta.

Vinck schreef:
Voodoo Economics hapert bij mij, nog mensen met dit probleem?

Ja, zeer irritant. Kan dit opgelost worden Spotify?

Ik heb Apple Music en Spotify en op beiden hapert het bij Voodo Economics.
Lijkt me dan eerder aan het aangeleverde sourcemateriaal te liggen.

avatar van Sillah
Als Tidal-gebruiker heb ik hier geen last van.

Wat een prachtig album, heb het niet zo lang geleden mogen ontdekken.