The Verve - Urban Hymns (1997)

Label: Virgin

1. Bitter Sweet Symphony (6:00)
  2. Sonnet (4:23)
  3. The Rolling People (7:04)
  4. The Drugs Don't Work (5:07)
  5. Catching the Butterfly (6:29)
  6. Neon Wilderness (2:40)
  7. Space and Time (5:39)
  8. Weeping Willow (4:52)
  9. Lucky Man (4:55)
  10. One Day (5:05)
  11. This Time (3:53)
  12. Velvet Morning (4:59)
  13. Come on / Deep Freeze (15:15)
  14. Lord I Guess I'll Never Know * (4:52)
totale tijdsduur: 1:16:21 (1:21:13)
titan (crew)
Wat er al jaren inzat kwam er met Urban hymns eindelijk uit. Op elk vorig album hoorde je the verve groeien. Jammer dat ze hierna uit elkaar gingen. Zou in 1997 met voorsprong de meest bejubelde plaat van het jaar zijn geweest als Radiohead OK computer niet had uitgebracht. 4,5*

avatar van starbright boy
.... en toch staat het mooiste the verve nummer ooit niet op deze cd.

En dat is...?

avatar van starbright boy
History

titan (crew)
Dat is inderdaad een verdomd prachtig nummer, Maar kan wat mij betreft niet aan Bittersweet symphony tippen.

Ruby1966
History is het allerbeste nummer van The Verve. En staat op dit moment zelfs in mijn top 10 van allerbeste nummers ooit geschreven.
Urban Hymns is in zijn totaliteit wel het beste album trouwens.

Ik vind History ook het mooiste... Maar Urban Hymns is wel een prachtige plaat. Doet me altijd erg aan de zomer denken. Zo'n plaat die je het liefst hoort als je op het balkon in het zonnetje zit te lezen of in het park aan het voetballen bent.

history is mooi, maar m'n favoriete Verve nummer is nog altijd This is music. Het begin van On your own is ook waanzinnig mooi..

Ben ik nou gek ? Stond dit album nog niet op MuMe ???? Pas vandaag (4 nov.) toegevoegd ?

Dit kan toch niet waar zijn !!!!

Voor mij één van de mooiste albums uit 1997. Nog steeds trouwens.

avatar van fish
Staat deze ook nog niet in de top 100 dan? Want daar behoort ie toch zeker!

avatar van BoordAppel
BoordAppel schreef in het topic Feedback, klachten en andere opmerkingen:

Dit bericht kreeg ik via een PM van een verontruste MuMe-er. En idd, het album is nergens te vinden .

Jordy schreef:
Svp even opnieuw toevoegen. Dan zal ik vanavond kijken of ik de berichten en stemmen terug kan vinden in de backup.

Vervelend, dit gebeurde op MovieMeter laatst ook al een keer. Hopelijk redden we het nog een paar maandjes met de huidige code...

aERodynamIC schreef:

Voor mij één van de mooiste albums uit 1997. Nog steeds trouwens.

Jep, een prachtig album. Vooral The Drugs Don`t Work. Kippenvel.

avatar van bonothecat
Dit is echt een cd die ik met vol overtuiging gekocht heb, hem ook wel ok vond. Maar ik kan hem niet meer aanhoren.

avatar van Jordy
daar zijn ze weer

Jordy schreef:

daar zijn ze weer

Toch iets te weinig. Komaan mensen

avatar van Nicolage Rico
"Bitter sweet symphony" is waarschijnlijk het bekendste en voor mij tevens het beste nummer dat ik tot nu toe heb gehoord van "The Verve", waar ook een leuke clip bij hoort!

Geef mij maar History. Of Lucky Man of Sonnet. Ik krijg wel weer meteen zin naar The Verve te gaan luisteren. Toch wel een van de fijnste albums uit die tijd...

avatar van andré
herman schreef:

Gek, mij heeft dit album nooit echt iets gedaan. Ik vond de singles stuk voor stuk fantastisch. De overige nummers konden mij nooit zo boeien. Misschien toch maar weer 's luisteren, kwartjes vallen soms jaren later pas...

avatar van Music4ever
Heb weliswaar alles van The Verve maar ik vind dit het enige echt goede album van hun. Toppers als ´Bitter sweet Symphonie´,´Lucky Man´,´Drugs don´t Work´ en ´Sonnet´ hoor je niet elke dag. De rest is ook behoorlijk goed maar niet top. Album dat zeker het kopen waard,zeker als je van melancholie houd.

avatar van avdj
Een album met toppers maar ook nietszeggende nummers als "The Rolling People"
Bitter Sweet Symphony blijf ik het mooiste vinden, overigens geschreven door Jagger/Richards.

avatar van Nubis
Bitter Sweet Symphony!
Jee, ik zie hier steeds artiesten waarvan ik maar 1 nummer ken.

Dan moet je toch eens heel snel wat meer van The Verve gaan luisteren hoor

avatar van Nubis
Is het zo goed dan?

Dit album is wel heel goed ja, vind ik dan, zeker een bepaald aantal nummers (Sonnet, Drugs Don't Work, History, Lucky Man) zijn toch wel een aanzienlijke verrijking van je muziekcollectie

Ink
Heb laatst een week gehad dat ik When the Drugs Don't Work op de meest ongepaste plaatsen hoorde... overdekt winkelcentrum in Hilversum, woonboulevard Wolvega...

terwijl het toch een redelijk non-pop liedje is, dacht ink zo

avatar van avdj
The Drugs Don't Work vind ik één van de beteren op dit album

avatar van Kos
Kos
Eens, vind Bitter Sweet Symphony eigenlijk zo'n beetje de minste.

dutch2
Mijn enige probleem met dit album is dat de nummers vaak te lang worden opgerekt. Neem The Rolling People met dat lekkere 'immer gerade aus refrein'. Echt jammer dat de laatste minuten langs je heen gaan (langs mij tenminste). Hadden ze echt tot vier minuten moeten beperken. En dat geldt voor meer nummers.
Maar blijft wel een mooie plaat.

Ik vind het wel lekker, die uitgesponnen nummers. Ik vind The Rolling People ook erg goed en Bitter Sweet Symphony vind ik eigenlijk alleen maar leuk, omdat het me aan 'die tijd' doet denken. Eigenlijk was dat de minste van de singles...

avatar van gemaster
Ach komop man, Bittersweet Symphony is met afstand het beste nummer op deze plaat.