Gwen Stefani - Love, Angel, Music, Baby (2004)

Label: Interscope

1. What You Waiting For? (3:41)
  2. Rich Girl (3:56)

met Eve

3. Hollaback Girl (3:19)
  4. Cool (3:09)
  5. Bubble Pop Electric (3:42)
  6. Luxurious (4:24)

met Slim Thug

7. Harajuku Girls (4:51)
  8. Crash (4:06)
  9. The Real Thing (4:11)
  10. Serious (4:48)
  11. Danger Zone (3:37)
  12. Long Way to Go (4:34)
  13. What You Waiting For? [Elevator Mix] *
Ik heb hem in 2004 gekocht, nadat ik What You Waiting For? heb gehoord en gezien. Toen ik hem eenmaal gekocht had vond ik hem wel leuk maar niet echt bijzonders. Nu heb ik hem weer uit de kast gehaald na "The Sweet Escape" te hebben gehoord. En nog eens geluistert, en ik vind het nog steeds een leuke cd. Geen enkel nummer haalt het bij Wind It Up, want dat nummer blijft maar in mijn hoofd zitten en het gaat er ook niet meer uit. Alleen What You Waiting For? komt dicht in de buurt. Rich Girl is ook een leuk nummer en Hollaback Girl & Danger Zone zijn ook erg leuk. Voor de rest is het een beetje hetzelfde maar wel zo leuk dat je er na blijft luisteren

*3.5

Goede cd met leuke liedjes, ik vind alleen dat Gwen de minste liedjes op de cd heeft uitgebracht als single.. xS Ik vind Bubble Pop Elextric, Harajuku Girls, Crash en nog wat meer veel beter dan Hollaback Girl, Cool of Rich Girl enz..

Crash is uitgebracht als single.

Oh..=S

Bubble Pop Electric is cool !!!

3,0 , gaat..

madonnagirl3
Shit niks aan

avatar van Wib0__
Klinkt goed!

mijn Favorieten zijn: Long way to go en danger zone

een goed album

Goed album, had alleen meer van haar verwacht na No Doubt!

Goeie debuut album 3,5

0529
Heb dit album altijd leuk gevonden. Ben het helaas kwijtgeraakt dus zet het nu niet meer zo vaak op. Mijn favoriete nummers van dit album zijn: 'Cool', 'Bubble Pop Electric', 'Crash' en 'Rich Girl'. 3.5*

avatar van Cynthia83
Leuk album maar begint na 3x draaien erg te vervelen..........:(

Imagine.
In tegenstelling tot haar tweede solo album is deze nog verassend goed. Hier staan tenminste nog een aantal erg lekkere nummers op zoals What You Waiting For, Danger Zone, Cool en Bubble Pop Electric. Een aantal redelijke nummers zoals Hollaback Girl, Crash en Serious. In het begin was ik echt helemaal gek van dit album en draaide ik hem zo vaak als ik kon. Nu kom ik niet meer verder dan 3 sterren, maar het is nog steeds beter dan haar volgende...

avatar van Ramonr
Bizarre omschakeling natuurlijk, van No Doubt-'rock-chick' naar 'dít'. Toch kan ik het album best waarderen en staan er een aantal nummers op die heel erg lekker zijn (What You Waiting For, Danger Zone, Cool, Bubble Pop Electric en Harajuku Girls), echter ook nummers die ik veruit slecht vind (rich-girl e.d.)

avatar van NewYorkCityLight
Ik dacht juist dat dit een heel goed album was. Ik las en hoorde altijd alleen maar positieve dingen. Hij heeft maar 3 sterren.

avatar van 5713Finest
nog niet beluisterd maar ken wel al wat nummers...en het nummer: rich girl is geproduceerd door Dr.Dre (is te horen)

madonnagirl3
Best aardig, maar niet echt geweldig. Ben benieuwd naar 'Sweet Escape'

avatar van kaztor
madonnagirl3 schreef:
Best aardig, maar niet echt geweldig. Ben benieuwd naar 'Sweet Escape'

Bespaar je de moeite.

Waardeloze plaat is dat, imo.

Ik vind dit album niet verkeerd...!
Maar ik vond Gwen Stefani veel leuker met no doubt!
Maarja mischien komen ze nog bij elkaar?

avatar van HungUp
No doubt is alweer bij elkaar..

rick*
Niet helemaal mijn plaat. Ik verwachtte een album vol met Don't Speaks. Als je dat ook verwacht kun je dit album beter laten liggen.

Dit is meer Cyndi Lauper muziek alleen zonder haar enorm sterke vocale instelling.

De eerste single "What You Waiting For" is het beste nummer van deze CD. DeJacques du cont Remix is alleen véél beter nog. Die staat natuurlijk niet op de CD....Maar dat zegt iemand die niet zo gek is op remixen. Ook "Cool "is leuk.

Verder snap ik de huppelende Japanse meisjes onderdanen van Gwen in de videoclips niet.

Ook werken Rich Girl, Hollaback girl en de rest van deze plaat héél erg op mijn zenuwen. Best teleurstellende plaat, helaas, ik kan het niet waarderen.

avatar van MusicFreak
OOk op dit album staan een paar leuke nummers maar een heel album lang mijn aandacht vasthouden doet het niet.

Daily Operator
What you waithing fooooooooooooor

avatar van Amicus
Die cover van Franz Ferdinand is toch wel erg leuk

YouTube - Franz Ferdinand What You Waiting For

avatar van Arrie
herman schreef:
Bubble Pop Electric (met Johny Vulture, maar klinkt als iemand van Outkast).

Grappig, ik lees dit nu terug, en Johnny Vulture is de naam van één van de alter ego's van Andre 3000 in de clip van Hey Ya! Het is dus inderdaad iemand van Outkast. (ik wist helemaal niet dat ie die naam vaker gebruikte)

avatar van Ronald5150
1,5
Gwen Stefani is een prima zangeres, vooral in No Doubt heeft ze dat al geruime tijd bewezen. Ze varieert goed met haar stem en haar geluid heeft een eigen klank. Voor mij dan ook onbegrijpelijk dat ze zich heeft laten zakken tot het niveau op "Love, Angel, Music, Baby". De singles zijn nog wel aardig en zijn leuk om op de radio voorbij te horen komen. Maar de rest is toch wel van een bedenkelijk niveau en daar kunnen de vocale kwaliteiten van Gwen Stefani niets meer aan redden. In mijn ogen heeft Stefani zich overgegeven aan de waan (lees producer) van de dag om een groter publiek te bereiken, maar artistiek gezien vind ik "Love, Angel, Music, Baby" een behoorlijke misser.

avatar van pureshores
een ok album, maar met de singles heb je het beste wel gehad (uitgezonderd Rich girl wat ik echt niks vind). What you waiting for is de sterkste track gevolgd door Hollaback girl. Toen waren The Neptunes al over hun hoogtepunt heen. Maar op dit album werken zoveel producers mee dat het nooit als een geheel kan klinken.
Van de niet singles steekt alleen Harajuku girls er een beetje boven uit.

Haar comeback single van 2 maanden terug deed helaas niet zoveel en of er nog een derde album komt vraag ik me af. The sweet escape was ook overbodig en veel slechter dan dit album naar mijn mening

avatar van Arrie
pureshores schreef:

Ze moet wat mij betreft gewoon weer lekker muziek gaan maken met No Doubt. De comebacksingles daarvan waren prima.

avatar van pureshores
Arrie schreef:

klopt-zoals Settle down wat ik een prima nummer vond

avatar van NewYorkCityLight
'L.A.M.B.' is een behoorlijk eigenzinnig album en de muziek erop is eigenlijk niet zo heel verschillend van de muziek die Gwen met No Doubt maakte. Nummers als 'Crash', 'Bubble Pop Electric' en 'The Real Thing' hadden bijvoorbeeld niet misstaan op 'Rock Steady'.

Wat ik leuk vond aan Gwen Stefani was dat haar nummers best apart waren. Of ik de nummers dan écht leuk vond doet er niet eens echt toe. 'Wind It Up' is bijvoorbeeld zo raar en over the top dat het leuk is. Op dit album geldt dat ook voor 'Harajuku Girls' of eerste single 'What You Waiting For?'. Vanwege haar aparte stijl is het succes van 'Hollaback Girl' is mij daarom enigszins een raadsel en anderzijds snap ik het wel.

Gwen wist met haar eigen stijl toch hits te scoren. Zo gek is het dan niet dat andere artiesten hier hun inspiratie vandaan haalden. Fergie (ook frontvrouw gone solo) kreeg in 2006 al kritiek dat zij met 'London Bridge' en 'Glamorous' iets te goed had geluisterd naar respectievelijk 'Hollaback Girl' en 'Luxurious'. Ook is 'Hollaback Girl' ongetwijfeld inspiratie geweest voor twee van de grootste hits van vorig jaar: 'Fancy' en 'Shake It Off', en niet alleen vanwege het cheerleader thema in de beide video's.

Verrassed dat dit album 10 jaar geleden wist aan te slaan, maar wel enorm verdiend. En ik vind het dan niet eens zo'n leuk album.