Muse - The Resistance (2009)

Label: Helium 3

1. Uprising (5:02)
  2. Resistance (5:46)
  3. Undisclosed Desires (3:56)
  4. United States of Eurasia (+Collateral Damage) (5:47)
  5. Guiding Light (4:13)
  6. Unnatural Selection (6:54)
  7. MK Ultra (4:06)
  8. I Belong To You (+Mon Cœur S'ouvre À Ta Voix) (5:21)
  9. Exogenesis: Symphony Part I (Overture) (4:18)
  10. Exogenesis: Symphony Part II (Cross Pollination) (3:56)
  11. Exogenesis: Symphony Part III (Redemption) (4:37)
avatar van midnight boom
Uprising klinkt idd erg vet!

avatar van jeewee*
Ik heb United States of Eurasia gehoord en wat een geweldig nummer is dat toch! Vooral die overwachte odes aan Queen van twee keer twee seconden; ineens Brian May-gitaarspel erdoorheen:)
Nice... En natuurlijk Chopin aan het einde. Ben heel erg benieuwd.

avatar van Mr. Rock
midnight boom schreef:
Uprising klinkt idd erg vet!

Wel een goed nummer ja. Het refrein doet me wat aan Exo-Politics denken.

avatar van Tha)Sven
Queen nee

avatar van De-noir
Net even United States of Eurasia / Collateral Damage gehoord. Lange tijd niet zo hard gelachen om een stukje muziek

fastpulseboy
De-noir schreef:

en terecht waarschijnlijk.
ik heb het nog niet gehoord, maar ik bespaar me de ellende zo lang mogelijk!

avatar van musicman13
uprising is geweldig!

avatar van Mr. Rock
De-noir schreef:

Ik vond het lange tijd gewoon wel een aardig nummer maar bij het stukje "SIA...SIA...SIA" kon ik ook m'n lachen even niet meer inhouden . En ja, beticht me gerust van papegaaiengedrag maar de gelijkenis met Queen is inderdaad wel heel erg groot. Ik hoor liever de Muse uit de beginperiode.

UnknownPleasure
Heb de 2 nummers gehoord.. USOE lijkt idd op een paar punten op Queen, en dan ben ik geen fan van Queen... Maar voorderest een goed nummer wat me verder nog weinig doet , het zelfde geld voor Uprising..

vind de hoes wel erg mooi

avatar van xSarah
Uprising en United States of Eurasia klinken alvast supergoed. Ik ben razend benieuwd naar de rest van het album. Kan haast niet wachten!

United States Of Eurasia voorspelt al weinig goeds. Uprising lijkt mee te vallen, maar is zeker niet het beste wat Muse al gedaan heeft. Benieuwd of de overige nummers nog wat goed kunnen maken. Beter dan Origin Of Symmetries zal het wel niet worden, denk ik ...

avatar van stef212
Resistance klinkt ook zéér goed, met de soms overslaande stem van Matt. Bellamy, die zowat over heel het album terugkomt.

avatar van barrett
Ik kan al nietmeer wachten tot hij gelekt is...

avatar van Ploppesteksel
Uprusing lijkt ook wel erg op Atlas van Battles soms..

YouTube - Battles - Atlas (from the album Mirrored)

The Boogieman
Ben wel benieuwd naar dit album. Uprising klinkt wel leuk, maar nog niet erg vet. We zullen wel zien wat het word.

avatar van Bert Wasbeer
Oei, das schrikken! Juist op het moment dat ik er van overtuigd raakte dat Muse niets fout kon doen, stuit ik op USEU. En dat nummer is, en dit zeg ik als groot Muse-fan LACHWEKKEND SLECHT.
Het is een Queen-song met hartstochtelijk bevlogen anti-oorlog/"heal the world-tekst" : "and these wars, they can't be won, Does anyone know or care how they begun?, They just promise to go on And on and on"

Geen idee wat hier achter zit maar als ze het serieus bedoelen dan moet ik toch echt even afhaken. Vooralsnog beschouw ik het maar als een enorme grap en hoop dat de rest van het album wel ergens op slaat.

Misterfool
ben helaas niet zo te spreken over de twee gelekte nummers. ik ben een beetje bang dat dit album nogal een flop gaat worden. het klinkt als een knieval voor goedkope comercie.

maar aan de andere kant was ik eerst ook niet te spreken over starlight en supermassive black hole terwijl ik nu bhar het allerbeste muse album vind.

vreselijke hoes

avatar van Kasperbert
Van de twee nummers vind ik Uprising toch wel erg gaaf. Lekker catchy, doet me waarempel ook ergens aan een commerciele variant van het nummer Atlas van Battles denken. Ik vind het erg verfrissend dat Muse niet in oude trucjes blijft hangen, maar op zoek gaat naar nieuwe dingen.

En wat betreft United States of Eurasia, die is wel ietsje minder, maar eigenlijk ook niet zo slecht. Hangt er alleen vanaf of je Queen leuk vindt of niet, want het nummer had net zo goed van Queen kunnen afkomen.

Misterfool
ik ben ook wel gechameerd van de muziek van queen maar of ik dit soort muziek bij muse vind passen. tja het is wennen. uprising vind ik wat popperig. bovendien doen de zanglijnen me aan een ander nummer van muse denken.

avatar van Facedown
1,5
Ploppesteksel schreef:
Uprusing lijkt ook wel erg op Atlas van Battles soms..

YouTube - Battles - Atlas (from the album Mirrored)

Ik vind het enorm veel lijken op het begin van White Collar Boy van Belle & Sebastian:

Any takers?

avatar van Cloud
Black holes vond ik erg goed, maar uprising en USE vind ik heel slecht. Word Muse zon stadiumband ala U2/ Queen?
Ja zeker na het rond uit belachelijke HAARP registratie
Ben daarentegen wel benieuwd naar Symphony trilogie

avatar van wvv89
En we hebben een leak!

avatar van Gizzmann
Cloud schreef:
Word Muse zon stadiumband ala U2/ Queen?

Dat is inderdaad waar ik vooral bang voor ben ja. Ik hou eigenlijk best van lekker over-the-top, woorden als bombast en theatraal vind ik alleen maar positief klinken. En dat waren ze eerst ook al, maar toen was het toch net wat anders. De muziek klonk groots, maar het was een stuk persoonlijker en had zelfs (hoe raar het misschien lijkt) iets afstandelijks. Absolution zat daarmee nog net op het randje, bij Black Holes was dit helemaal weg. Was uiteindelijk toch nog een leuk album, maar in plaats van persoonlijke muziek lijken ze nu volledig te gaan voor het gevoel van wereldwijde eenheid en broederschap met teksten die er gewoon voor zijn gemaakt om met in een vol stadion met z'n allen mee te blèren. Ik krijg er zelfs een powermetal gevoel bij *huiver*.

Vandaar ook dubbele gevoelens bij de twee bekende tracks. Uprising klinkt bijvoorbeeld gewoon prima, maar met die vreselijke tekst ("We will be victorious!") doen ze me nog eerder aan Lordi denken dan aan Queen (en van die Radiohead invloeden waar vroeger van gesproken werd is nu echt niks meer over, ga het bijna jammer vinden). Waarschijnlijk gaat dit album gewoon 'leuk' worden. Maar voor mij niet veel meer dan dat. Al ben ook ik benieuwd wat die grote compositie precies inhoud.

wvv89 schreef:

Yep, loos alarm

avatar van barrett
wvv89 schreef:

Yep, loos alarm

Jammer, ik sta echt te popelen..

avatar van lennon
Ik vind de single al veel belovend!!

Kan niet wachten tot dit album er is!!!

Ik ben het met je eens Facedown, intro van Uprising doet me erg denken aan Belle & Sebastians 'White Collar Boy'.. Ben benieuwd naar de rest, dit nummer springt er voor mij nog niet echt uit.

avatar van Joy4ever
Hoewel ik Absolution één van de beste / mooiste albums ooit vind ben ik in de loop van de tijd een beetje Muse moe geworden. Het is me allemaal een beetje teveel over the top. Het nummer United States of Eurasia / Collateral Damage vind ik erg vermoeiend om naar te luisteren. Uprising vind ik zelfs slecht. Toch ben ik wel benieuwd naar dit album, al was het maar voor de drie laatste nummers. Volgens mij speelde Bellamy op het slot van Butterflies and Hurricanes ook al een stuk van Rachmaninov. Dat spreekt me dan wel weer aan.