Mike Oldfield - Tubular Bells (1973)

Label: Virgin

1. Tubular Bells (Part One) (25:00)
  2. Tubular Bells (Part Two) (23:50)
  3. Mike Oldfield's Single (Theme from Tubular Bells) * (3:53)
  4. Sailor's Hornpipe [Viv Stanshall Version] * (2:48)
  5. Tubular Bells (Part One) [2009 Mix] * (25:58)
  6. Tubular Bells (Part Two) [2009 Mix] * (23:20)
avatar van axel33
Conway Twitty schreef:

BASSIE EN ADRIAAN!!!!

Oldfield's eerste als eerste op Branson's Virgin label. Toen, in '73 een nieuwe soort muziek, verguisd door velen, geliefd door velen. Een meesterwerk.

Conway Twitty schreef:
BASSIE EN ADRIAAN!!!!

WHAHAHAHA................ja ik snap wat je bedoelt.
Op de film 'Het Geheim Van De Sleutel' wordt deze muziek gedraaid.

laat me 's raden
in die film draait Bassie zijn hoofd 360 graden

ettettummu schreef:
laat me 's raden
in die film draait Bassie zijn hoofd 360 graden

Nee, je bent in de war met de film ''Bassie en Adriaan en de verloren diamant''.

avatar van Music4ever
Heb dit album even gedownload en ik kan niet anders zeggen dat dit absolute top is. Wat Mike Oldfield hier presteerd is echt super knap, en dat op je achttiende!
Dit album moet ik origineel hebben, ga hem zeker kopen binnenkort.

Ik kan dit toch niet echt waarderen geloof ik. Laatst weer eens geprobeerd, ik blijf het langdradig gezeur vinden. Knap gemaakt, dat zeker, maar hooguit effectief om op de achtergrond te draaien als je heel druk ergens mee bezig bent.

obsessed schreef:

Ik vind het juist eerder muziek om een beetje bij te relaxen. Als je ergens druk mee bezig bent lijkt het mij niet echt 'handig' om dit op te zetten.

avatar van Gyzzz
Prachtig muziekstuk, 4,5*. Het kent wel mindere momenten, maar daarop volgen weer geweldige stukjes die het tot een mooi geheel maken.

avatar van Paalhaas
Music4ever schreef:
Wat Mike Oldfield hier presteerd is echt super knap, en dat op je achttiende!

Hij was 19 bij de opname en 20 bij de release, maar het blijft erg (lees:ongelooflijk) indrukwekkend!

Trouwens, eindelijk zijn we het eens over een album, Music4ever! 4,5/5

Paalhaas schreef:

Trouwens, eindelijk zijn we het eens over een album, Music4ever! 4,5/5

Ja, dat mocht ook wel eens tijd worden.
Ik heb dit meesterlijke album trouwens besteld, zie hem eind van de week verschijnen hopelijk.

Heb alles (nou ja bijna dan toch) van Mike. Dit blijft een prachtplaat. Ommadown vond ik ook meesterlijk. Guitars was ook erg goed trouwens. Inderdaad indrukwekkend dat je op zo jonge leeftijd zoiets verzint. En nog succesvol bent ermee ook! Want destijds was het wel helemaal iets wat niemand ooit eerder had gehoord. Een hele plaat met 1 nummer... instrumentaal. Petje af hoor.

Xander
Marba schreef:

Mijn vader heeft een hele collectie platen van Mike Oldfield staan. Ik ben er als het ware mee opgegroeid en inderdaad, deze is echt wel goed! 4*

avatar van John Doe
Ben ook met deze opgegroeid door m'n vader. Stemt me goed om deze nieuwe string aan positief commentaar te zien bij één van mijn favoriete albums. Jonge mensen die hier niet mee zijn opgegroeid zouden als ze dit lezen het eens moeten opzoeken en beluisteren. Zoeen rijke afwisselende, spannende reis door muziek als dit is...Wat een geluk dat dit er is. Ook de cover hoort bij mijn all-time favorites! DE tubular bells zoals die op het eind te horen is, opgetuned naar kolossale sterke. Ook leuk dat het album geremastered verkrijgbaar is in surround sound.

avatar van Music4ever
Zo, ik het album inmiddels en heb het ook gelijk in mijn top-10 gezet. Nadat ik dit album had gedownload wist ik meteen dat ik hem origineel moest hebben. Als je dit album opzet ben je gewoon 50 minuten lang in een andere wereld! Dit album is gewoon geniaal, ben zeer blij dat ik deze ontdekt heb!

avatar van avdj
Als ik in de stemming ben een wereldplaat. Erg rustig, heel ontspannen. Ongelooflijk knap gemaakt.

Music4ever schreef:

In deze film bekijkt Bassie het één en ander achter de binnenkant van z'n ogen. Toen het in de film verscheen was deze plaat trouwens nog maar net uitgebracht. Maar ik herken in deze muziek ook DIRECT Bassie & Adriaan.

avatar van Music4ever
Wat is er met de voorkant gebeurd???

avatar van Gyzzz
Huh ja nu staat er opeens de Tubular Bells 2003:/

avatar van IMPULS
Proces aan broeken Bassie en Adriaan. Fout gebruik van LUISTERmuziek. Is geen behang voor stupide verhaaltjes !!! Lijkt me Dire Straits beter voor (grapje!)
Part One interessanter dan part two. Maar dat wist ieder al. Knap van Mike: alle instrumenten zélf.
Voor mij was het: wow wat een vreemde eend die Oldfield om zoiets neer te zetten. Nou was Oldfield toen ook wel weird. Publiciteits/mensenschuw.

avatar van Arno
Ik moest eerst toch wat wennen aan dit album. Maar inderdaad erg knap van Oldfield dat hij zowat alles zelf speelt. Voorlopig geef ik 3,5*

Beste album wat in mijn kast staat. Zelfs na 33 jaar geniet ik nog elke keer dat hij op staat. Een waar meesterwerk!

lizardking schreef:

Of Tubular Bells m'n beste album is wat ik in de kast heb staan weet ik niet, maar eens het is een steengoed album dat na al die jaren nog steeds niet verveelt.

Beste Lizardking, heb je toevallig ook het album Incantations van onze Mike in je kast staan en zo ja wat vind je daar dan van?? Dat is nl. mijn ultieme M.O. album en staat ook in mijn top 10 allertijden

avatar van Music4ever
Ik heb de eerste 4 Oldfield albums (koop ze op volgorde) maar persoonlijk vind ik Incantations de minste. Dat vind ik het enige album die af en toe een beetje verveelt. Sommige stukken duren net wat te lang vind ik. (vooral deel 1 en 2) Deel 3 en 4 vind ik dan wel weer erg goed!
Over dit album heb ik niets dan lof, hij staat dan ook hoog in mijn top-lijst.

Music4ever schreef:

Ik geloof dat ik een beetje ga huilen

avatar van avdj
Bij Incantations heeft hij af en toe iets té veel drugs op heb ik het iee. Tubular Bells vindt ik beter.

avdj schreef:

Ik geloof dat ik nu heel hard ga huilen

Grappig Hans.
Kun jij uitleggen wat Incantations dan beter maakt dan Tubular Bells? En ga me niet vertellen dat jij bij die slaapverwekkende stukken zit te genieten!

avatar van avdj
Inderdaad vreemd dat je die CD geen saaie stukken vindt hebben. In het tweede nummers gaat Mike een duet aan met een of andere zangeres maar dat gaat voor mij te lang door.