Kid Cudi - Man on the Moon: The End of Day (2009)

Hip-Hop / Pop
Label: GOOD

1. In My Dreams (Cudder Anthem) (3:19)
  2. Soundtrack 2 My Life (3:55)
  3. Simple As... (2:31)
  4. Solo Dolo (Nightmare) (4:26)
  5. Heart of a Lion (Kid Cudi Theme Music) (4:21)
  6. My World (4:03)

met Billy Cravens

7. Day 'N' Nite (Nightmare) (3:41)
  8. Sky Might Fall (3:41)
  9. Enter Galactic (Love Connection Part I) (4:20)
  10. Alive (Nightmare) (4:06)

met Ratatat

11. Cudi Zone (4:19)
  12. Make Her Say (3:36)

met Kanye West en Common

13. Pursuit of Happiness (Nightmare) (4:55)

met MGMT en Ratatat

14. Hyyerr (3:32)

met Chip tha Ripper

15. Up Up & Away (The Wake & Bake Song) (3:47)
  16. Day 'N' Nite [Crookers Remix] *
  17. T.G.I.F. *

met Chip tha Ripper

18. Man on the Moon *
  19. Is There Any Love? *

met Wale

avatar van xXNew-EraXx
Van alle nieuwe rappers in the scene is Kid Cudi de grootste opluchting
met als hoogte punten Sound Track To My Life/Cudi Zone/In My Dreams

avatar van Motivation
Ik vind dat het nummer 'Simple As...' ook lekker wegluistert

avatar van Silky & Smooth
Nu ik zijn nieuwe nummer beluister besef ik weer dat dit album in zijn geheel gewoon heel sterk is. Vooraf aan dit album vond ik nummers als Solo Dolo echt jammer. Na het horen van dit nummer als onderdeel van het geheel is het wel een erg vet nummer! Heb hetzelfde met een aantal nummers voor zijn nieuwe album. Slecht zijn ze niet, maar op een album zullen die ook vetter klinken denk (hoop) ik...

avatar van fabblwaps
Dat heb ik inderdaad ook een beetje met Kid Cudi, al vind ik Solo Dolo nog steeds erg saai.

avatar van Silky & Smooth
Beter dan voor het album en in het concept van het hele album is ie geweldig!

avatar van Game
Solo Dolo is geniaal, geweldig hoe die track zich opbouwt.

Ik heb nog niks nieuws van Kid Cudi geluisterd, ik probeer me er nog van af te houden. The Legend Of Mr. Rager is een concept album, dus daarom is het beter om de tracks in goede volgorde te luisteren

avatar van Silky & Smooth
Kan er niet vanaf blijven. Vooral REVOFEV is weer lekker Kid Cudi. En de nummers op het album worden toch altijd lichtelijk aangepast en afgemixt om het concept te laten kloppen. Maar ik snap wat je bedoelt

Improvision
Shit is geniaal als Einstein's stoelgang.

avatar van GijsV
Ik heb 'm met 2 sterren verhoogd. Had hem weer een kans gegeven. Deze keer heb ik me niet ingesteld op een hiphop album, wat ik de vorige keer wel gedaan had. Vidn het toch een hele vette plaat!

avatar van Septua
Een briljant album, niets op aan te merken.

avatar van Kid
Kid
Blijft een lekker album om tijdens het luisteren een flinke jonko te roken;)

avatar van kobe bryant fan
Super album zoals Game zei dit is space hip-hop super muziek met mooie producties op de zweverige stem van Kid Cudi is dit fantastisch.

Nathan1988
kobe bryant fan schreef:

Kan niet anders dan met je eens zijn. Ik noem het liever TripHop, aangezien CuDi deze muziek maakt dankzij zijn stoned-heid.

avatar van MAS
MAS
Hiphop die onder invloed van wiet of andere middelen wordt gemaakt is niet automatisch trip hop. Cudi's muziek valt ook zeker niet onder dat subgenre.

avatar van kobe bryant fan
Raar dat Solo Dolo maar 10 stemmen heft gekregen want dit vind ik toch het beste nummer van het album.

avatar van lovegun
Ik kende de remix al van day n nite (wat ik toen eigenlijk nog best goed vond)
Maar de originele versie is echt vele malen beter! Wat kom ik hier toch laat achter..
Ik bewonder kid cudi zijn originaliteit en stijl, hij heeft dezelfde monotone stem als Drake maar heeft toch een veel sterker album neergezet!
Het gaat bij een artiest dus zeker niet alleen om 'the voice' (nu hopen dat John de Mol dit leest)
Stem komt later als ik er echt goed door het album heen ben gegaan.

avatar van freitzen
lovegun schreef:
Ik kende de remix al van day n nite (wat ik toen eigenlijk nog best goed vond)

Haha, die remix had ik ook al een aantal keer op TMF gezien. Nietszeggend deuntje met dito clip; ik was dan ook stomverbaasd toen ik Cudi tegenkwam op MusicMeter met een behoorlijk gemiddelde en een flink aantal stemmen.

Inmiddels de plaat meerdere malen beluisterd en ik ga zeker achter deel twee aan. Zijn stijl bevalt me zeker, al heb ik nog geen absolute topsong gehoord en gaat het vooral om het geheel - wel met het irritante Enter Galactic en het zeurderige Hyyerr even geskipt. Laat hem maar lekker depressieve nummers maken

avatar van Game
freitzen schreef:
Laat hem maar lekker depressieve nummers maken

Dan zal deel twee je zeker nóg beter bevallen

avatar van Junkie XXL
Wat noemen jullie hier de depressieve nummers?

avatar van Stapler
My World is wel erg fijn .

Vandaag binnen gekregen als Vinyl. Nog steeds mijn favoriete album

avatar van Junkie XXL
Wat een geweldig album. Eigenlijk zou dit album van mij 5 sterren moeten krijgen maar ik vind het toch allemaal wat te lang duren met de 4 bonustracks erbij en die vind ik sowieso al wat minder dus ik ga hem ook nog een keer zonder bonustracks beluisteren en kijken of ik dan wel een 5 geef.

avatar van fabblwaps
Je moet een album ook niet op z'n bonustracks beoordelen. Ik heb die gewoon verwijderd.

avatar van Junkie XXL
Ja daarom ga ik hem binnenkort ook zonder bonustracks beluisteren en daarna weer beoordelen.

avatar van Woltertjes
Na de goede reacties dit album gaan luisteren en moet zeggen dat Kid Cudi inderdaad een aparte stijl heeft die lekker in de oren ligt.
Hij is eigenlijk rapper maar zijn zang klinkt ook zeker niet verkeerd. Goede producties die goed bij hem passen. Enkele zweverige nummers die erg relaxt zijn.

avatar van Kid
Kid
Alleen zo super jammer dat 'Make Her Say' erop staat...

avatar van NewYorkCityLight
Dat is ook precies het nummer waar ik me aan stoor. Echt een rotte appel. Poker Face vind ik in z'n originele vorm wel een leuk nummer maar die sample maakt Make Her Say echt verschrikkelijk.

avatar van Feelthatmc
Echt een van de beste albums ever van Cudi. Ik kan er nog met zoveel genot naar luisteren. Hier creëerde hij voor mij echt zijn eigen stijl. Drie favoriete tracks zijn dan ook moeilijk te kiezen tussen echt goede nummers als: Soundtrack 2 my life, Heart of a lion, Day 'n' night, Sky might fall, Cudi Zone, Pursuit of Happiness en Man on the Moon.

Ik volg Cudi sinds dit album, maar voor mij heeft hij dit album nog niet kunnen evenaren met man on the moon 2 of indicud.

avatar van Johnny Marr
Fantastisch album. Hyyerr is echt zo'n verborgen parel, staat veel te laag in de statistieken.

avatar van Johnny Marr
kobe bryant fan schreef:

Dit. Deze man snapt dingen.

avatar van Silky & Smooth
Half puntje eraf. Het blijft een geweldig album. Zeker uniek binnen hiphop, maar de invloed van dit album was/is veel groter. Ik ben nog steeds groot Cudi-fan, maar tijdens het luisteren voelde ik mij soms te oud voor deze muziek...