Kid Cudi - Man on the Moon: The End of Day (2009)

Hip-Hop / Pop
Label: GOOD

1. In My Dreams (Cudder Anthem) (3:19)
  2. Soundtrack 2 My Life (3:55)
  3. Simple As... (2:31)
  4. Solo Dolo (Nightmare) (4:26)
  5. Heart of a Lion (Kid Cudi Theme Music) (4:21)
  6. My World (4:03)

met Billy Cravens

7. Day 'N' Nite (Nightmare) (3:41)
  8. Sky Might Fall (3:41)
  9. Enter Galactic (Love Connection Part I) (4:20)
  10. Alive (Nightmare) (4:06)

met Ratatat

11. Cudi Zone (4:19)
  12. Make Her Say (3:36)

met Kanye West en Common

13. Pursuit of Happiness (Nightmare) (4:55)

met MGMT en Ratatat

14. Hyyerr (3:32)

met Chip tha Ripper

15. Up Up & Away (The Wake & Bake Song) (3:47)
  16. Day 'N' Nite [Crookers Remix] *
  17. T.G.I.F. *

met Chip tha Ripper

18. Man on the Moon *
  19. Is There Any Love? *

met Wale

avatar van Silky & Smooth
Ik vind deze plaat in ieder geval meer space dan Quasimoto. Dit is ook de eerst plaat die ik zou draaien als ik high was.

avatar van BoordAppel
Het grootste nadeel van dit album is dat Kid Cudi een vlakke stem heeft die eigenlijk niet echt geschikt is om mee te zingen. Helaas kan hij dat niet laten.

Harco
Make Her Say vind ik overigens een erg leuke track. Gaat terug naar dat speelse begin van Kanye met College Dropout (en in iets mindere mate Late Registration).

avatar van TheLegacy
Halfje eraf.. vindt um toch geen 5 waard.

avatar van Kid
Kid
Een erg tof album van Kid Cudi. Vind het zo tof dat hij verschillende aspecten uit meerdere gerne's combineerd tot zijn eigen stijl. Ik heb teminste in lange tijd niet zo iets vernieuwends gehoord als dit! 4* Favo nummers: Soundtrack 2 My Life, Heart Of A Lion, Sky Might Fall, Sky Might Fall, Cudi Zone, Pusuit Of Hapiness, en last but not least: Up, Up, And Away.

Voor mij het album van 09

avatar van MAS
MAS
laatst nog eens geluisterd maar kreeg er na 4 nummers alweer genoeg van. Misschien komt het omdat ik ervoor alleen maar 80shiphop had geluisterd maar ik denk dat ik mijn stem nog ga verlagen...

1,5
Wel heel domme vraag (en reacties) verwijderd. Misschien eerst eens iets lezen voordat je wat post.

avatar van Dociz
wat was je motivatie voor 1.5 ster herman, veel slechter kan het niet worden. Ik zag hem er niet tussen staan.

1,5
Vind het een erg saaie plaat die ik maar met moeite uit kan zitten. Day N Nite (het origineel, niet de Crookers-remix) heb ik vorig jaar veel gedraaid en dat vond ik een fijn laid-back hiphopnummertje. Daarom ook dit album geprobeerd (en ook omdat ik Ratatat wel tof vind), maar het doet me helemaal niets. De stem van Kid Cudi vind ik ook niet boeiend genoeg om een heel uur naar te luisteren.

Daily Operator
Ik vind Soundtrack 2 My Life een van de beste tracks van 2009

avatar van TheFunkyM
Harco schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Beste nummer op de cd vind ik. Ook meteen weer 1 van de lekkere beats van Kanye. Vond zijn eerste werk toch veel beter dan dat werk wat daarna kwam

avatar van Jorge-E
Daily Operator schreef:
Ik vind Soundtrack 2 My Life een van de beste tracks van 2009

Ik ook.

avatar van Rhythm & Poetry
Vind het ook een van de beste nummers van 2009, momenteel staat het album weer op en ik blijf er van genieten. Dat had ik dus niet verwacht, ga het gewoon weer verhogen naar vier sterren.

avatar van Game
Wauw, dat verast me wel van je R&P

Cudi Zone vind ik eigenlijk de beste track van dit album, en ook een van de betere van dit jaar.

Rene1979
Eigenlijk vind ik dit hele album gewoon goed!

groente12
Heb het meerdere keren een kans gegeven maar ik waardeer deze stijl echt niet. Heel erg jammer.

avatar van Rosco
Alive is zo underrated.

avatar van thgryda
Raar dat dit zo goed onthaald wordt, ik heb het een paar keer beluisterd vond het maar vrij matig tot zwak eigenlijk. Beetje te veel autotune imo. Inderdaad paar erg dope tracks (ze zouden Crookers moeten aanklagen om DaynNite te verkrachten want het origineel is erg dope, de remix ronduit storend). Soundtrack 2 my life was ook oké, ach ja misschien moet ik het nog maar eens checken maar toch voor mij 2.5

Relax
thgryda schreef:

Teveel autotune? Ha-Ha, juist.

Autotune?

avatar van jizumusic
heerlijk album!!!

avatar van MAS
MAS
Vandaag weer eens een kans gegeven en dit keer kon het me wat meer bekoren. Ik maak er een 3.5 van.

avatar van DennisGTI
Blijft een geweldig album. Kan hem heel vaak luisteren. Alive is geweldig.

avatar van donmarko22
Mwoa....ben er niet kapot van. Vind het een beetje erg soft overkomen allemaal. Ik houd wel van iets meer pit. 3*

Z'n monotome vlakke stem komt lekker tot zijn recht op dit relaxte album. Soundtrack 2 My Life en de rustige versie van Day 'N' Nite zijn de beste tracks, maar vergeet ook niet het upliftende Enter Galactic. Lekkere positieve vibe.

avatar van Boy
Boy
Ik kan er niet aan wennen...wordt er moe van

avatar van Reijersen
Hiphop op Motown? Is het dan ook erg soulvol?

avatar van Game
Reijersen schreef:
Hiphop op Motown? Is het dan ook erg soulvol?

Dat is niet goed volgens mij, het album is ook uitgekomen onder Kanye's G.O.O.D. Music.

Dit album is iig niet erg soulvol, alhoewel Solo Dolo wel lekker rustig is.

avatar van Silky & Smooth
Het album is o.a. uitgekomen onder Motown. Ook bij G.O.O.D Music en Dream On.
Soulvol is het niet echt, maar er wordt wel een erg rustig sfeertje gecreëerd.