A Perfect Circle - Mer de Noms (2000)

Label: Virgin

1. The Hollow (2:58)
  2. Magdalena (4:06)
  3. Rose (3:25)
  4. Judith (4:07)
  5. Orestes (4:48)
  6. 3 Libras (3:39)
  7. Sleeping Beauty (4:10)
  8. Thomas (3:29)
  9. Renholdër (2:24)
  10. Thinking of You (4:34)
  11. Breña (4:24)
  12. Over (2:21)
  13. Orestes [Demo] * (3:24)
moviefreak#1
Ik ben zeer vereerd dat ik deze heb mogen toevoegen. Briljant album !

Ik was dit aan het toevoegen... ging wat fout, en toen wou ik het morgen doen.. maar nu is hij al toegevoegd.

Inderdaad geweldig album, al denk ik dat qua album de opvolger "thirteenth step" sterker is.

Three Libras is echt een adembenemend mooi nummer.

Mooie cd met prachtige nummers. Alleen staan er net iets teveel zwakke momenten en daarom 0,5* minder

avatar van Agony
Briljant debuut met de zanger van Tool! prachtige cd. 5 sterren.

avatar van HammerHead
Een van de sterkere debuutalbums van de laatste jaren (maar het zijn dan ook geen debuterende muzikanten). Echter nog ruimschoots overtroffen door de opvolger Thirteenth Step.

avatar van Fianosther
Goede cd, alleen Thirteenth Step is echt vele malen beter! Deze CD begint heel sterk maar kakt tegen het eind toch wat in.

AHWA
Judith - Orestes - Three Libras.
De beste drie nummers van APC.

avatar van thyson
AHWA schreef:

Judith - Orestes - Three Libras.
De beste drie nummers van APC.

The Noose nog niet gehoord zeker?

avatar van Nubis
Ik luisterde net weer even Judith. Geweldig nummer toch wel.

AHWA
thyson schreef:

The Noose nog niet gehoord zeker?

Dat is het beste nummer van Thirteenth Step, maar kan niet tippen aan Orestes en zeker niet aan Three Libras.

Ten
Kan Op "Renholder" na geen slechte nummers op deze cd vinden. Door dat nummer en bepaalde stukken een toch net geen 5. Verder in mijn ogen tot nog toe de beste band ooit.

avatar van Snappy
Goed album, maar doet nog steeds onder voor TOOl. Hoewel moeilijk met elkaar te vergelijken!

avatar van Sonic Nurse
Gewldig album! Niet te vergelijken met TOOL omdat dit vele malen toegankelijker is. Dit is -cd opzetten en knallen met die hap- terwijl TOOL een stuk moeilijker is. Ik vind TOOL altijd een beetje de Frank Zappa van de metal zeg maar...

avatar van HammerHead
Tool is nog behoorlijk recht toe recht aan alleen gewoon wat harder dan APC. Tool maakt rock met veel metal elementen erin, APC is dan eigenlijk Tool zonder de metal invloeden.

Oh, en de Frank Zappa van de metal is natuurlijk Mike Patton. Luister bijvoorbeeld eens naar platen van Fantomas, Tomahawk of Mr. Bungle.

avatar van Sonic Nurse
HammerHead schreef:

Oke, zal ik zeker doen!
Bedankt voor de tip.

avatar van Dielie
wat een fantastisch album, gitaren als muren waar je niet overheen kan kijken, hij overdondert je, deze schijf, die laatste song moest er nie op van mij, maar ik ga in iedere geval meer aanschaffen van A Perfect Circle

avatar van Pruut
I'll sell... my soul... my self-esteem
One taste of you my Magdalena...

Wat een heerlijk nummer!

avatar van Dielie
damn, terug veel aant draaien, vooral in de auto, strakke plaat, mijn interesse voor Tool groeit hierdoor! En van A Perfect Circle wil ik meer aanschaffen,

volgende is dien cd mee die gele slekke!

avatar van Koston
Ik heb hem ook ontdekt nu Tool terug in de kijker staat.
Heerlijk toch hoe Maynard zijn emoties kan leggen in zijn zang

Damn, wat een geweldig album! Stuk voor stuk zeer geslaagde nummers, met als toppunt uiteraard Three Libras.

avatar van KampF
patro88 schreef:
met als toppunt uiteraard Three Libras.

Brena, gewoon vaker luisteren

KampF schreef:

Brena, gewoon vaker luisteren

Favoriete tracks
Three Libras (14 stemmen)
Judith (12 stemmen)
Magdalena (9 stemmen)
Hollow (8 stemmen)
Orestes (8 stemmen)
Sleeping Beauty (3 stemmen)
Thinking of You (2 stemmen)
Rose (2 stemmen)
Brena (1 stem)
Renholder (1 stem)

Goh...

avatar van dvdschaaf
Het maakt weinig uit welk nummer het best is, het hele album staat vol juweeltjes musicaal en textueel gezien.
Zal voorlopig nog wel even in mijn persoonlijke top 3 blijven.
Maynard op z'n best (al is Tool ook voortreffelijk)

avatar van mstb
Ik heb deze cd een paar dagen geleden aangeschaft. Momenteel totaal geen spijt van gehad dat ik hem heb gekocht ook al koste hij 17 euro. Mer du noms van A Perfect Circle is echt een schitterend album: The hollow, Three Libras, Brena, Judith om maar enkele prachtige nummers op te noemen. Maynard Keenan legt weer prachtig zijn gevoel in de nummers. Een absolute must.

Van mij kreeg hij 4.5 sterren.

avatar van KampF

Precies. Dat bedoel ik.

Ook 1853x naar APC geluisterd, of doe je niet aan last.fm?
Nummers waar mensen hier het minst mee hebben, heb ik juist het meest mee. Ook op 13th step; gravity & a stranger bijvoorbeeld.

avatar van otherfool
Kreeg hem ooit op een verjaardag. Niet helemaal mijn muzikale kopje thee, maar ik zet hem eigenlijk nog best vaak op... Vooral Orestes is een erg mooie song.

2,5* dan maar...

DonDijk
otherfool schreef:

2,5* dan maar...

nou ja,als je hem kwijt wil

DonDijk
dit doet me op één of andere manier meer denken aan At The Drive In dan aan Tool...maar dan wel de rustige variant..zeg maar..

avatar van Nicholas123
Een prachtige cd. Vooralsnog is dit het enige album van A Perfect Circle die ik in m'n bezit heb, maar Thirteenth Step komt er echt nog wel bij. Alles klopt gewoon bij deze band: de prachtige engelenstem van Keenan, de prachtige kristalheldere gitaarlijnen afgewisseld met de bereheavy gitaarmuren, het sterke drumwerk, de afwijkende songstructuren. Ik zou kunnen blijven doorgaan. Thirteenth Step is zelfs nog beter.
Ik durf zelfs te zeggen dat A Perfect Circle met gemak de beste rockband van de 21e eeuw tot nu toe is.