Bob Dylan - Christmas in the Heart (2009)

3,04

Pop / Roots
Label: Columbia

1. Here Comes Santa Claus (2:35)
  2. Do You Hear What I Hear? (3:02)
  3. Winter Wonderland (1:52)
  4. Hark the Herald Angels Sing (2:30)
  5. I'll Be Home for Christmas (2:54)
  6. Little Drummer Boy (2:52)
  7. The Christmas Blues (2:54)
  8. O' Come All Ye Faithful (2:48)
  9. Have Yourself a Merry Little Christmas (4:06)
  10. Must Be Santa (2:48)
  11. Silver Bells (2:35)
  12. The First Noel (2:30)
  13. Christmas Island (2:27)
  14. The Christmas Song (3:56)
  15. O' Little Town of Bethlehem (2:17)
359 BERICHTEN 4 MENINGEN
avatar van Kill_illuminati

geplaatst: 14 september 2009, 13:47 uur [permalink]
In mijn vriendenkringen werd hier al over gesproken.
Dit zal Dylan's tweede release zijn dit jaar.

Davez
geplaatst: 16 september 2009, 03:27 uur [permalink]
Gaat een leuk tussendoortje worden denk ik!

geplaatst: 16 september 2009, 23:17 uur [permalink]
herman schreef:
de aankomende kerstplaat

Mijn excuses voor het weer opgraven van dit kadaver Herman, maar dit is te mooi om niet te melden...

Op Amazon kun je namelijk al het kerstalbum beluisteren, dus luistert en huivert : Amazon

De beerput is bij deze weer geopend... 🤐

avatar van Von Helsing

geplaatst: 17 september 2009, 01:11 uur [permalink]
Het nut van deze plaat ontgaat mij volkomen, vooral na het beluisteren van de samples op Amazon.

Down_By_Law
geplaatst: 17 september 2009, 10:43 uur [permalink]
Ik ben hier nog één van de weinige verdedigers van Dylan's stem, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik moest lachen toen ik de samples hoorde. Niet zozeer vanwege de stem, maar omdat Dylan helemaal niets nieuws doet met de songs. Ik ga 'm wel kopen, maar ik verwacht dat de recensies vernietigend zullen zijn en dat het gezien zal worden als de nieuwe "Saved" of "Down In The Groove".

geplaatst: 17 september 2009, 13:56 uur [permalink]
Must Be Santa is hilarisch 🙇

avatar van Sibren
geplaatst: 17 september 2009, 15:02 uur [permalink]
Mhwahaha!!! Dit is echt te komisch voor woorden! Als dit geen grap is weet ik het niet meer. En dat achterlijke trekzakje erbij. Mwahaha!!! Must be santaclaus must be santaclaus, tralalalalala!! Ik vroeg me al jaren af of er ooit nog eens iemand kerstliederen door zijn neus zou gaan zingen, en ja hoor, het is volbracht. Aarde hemel sterren, hou maar op te draaien, e\het is volbracht!!! Mwahaha. 5* geen twijfel mogelijk....

avatar van Pooiertje

avatar van Poles Apart
geplaatst: 17 september 2009, 17:29 uur [permalink]
Father McKenzie schreef:
Zit Baaawb in geldnood?

Nee hoor, alle opbrengsten van dit plaatje gaan naar het goede doel. 😛

Ik denk dat hij het tijd vond ook eens een kerstalbum op te nemen. Misschien wel geïnspireerd door z'n eigen radio show met al die verschillende thema's, waarvoor hij ook ooit het thema 'kerstmis' onder handen nam.

geplaatst: 18 september 2009, 09:16 uur [permalink]
Baaaawb is gewoon een komiek. Ook al heb ik het niet gehoord, ik vind het nu al grappig. Ik verwacht echter totaal geen meesterwerk.

avatar van Floater

geplaatst: 18 september 2009, 11:53 uur [permalink]
Prachtig dit. Ik zit al helemaal in de kerstsfeer en kan niet wachten tot dit album uitkomt. Zo te horen heeft Bob het geweldig naar zijn zin. Venite adoremus Dominum...

Lol als je dit serieus gaat recenseren... Het deed me denken aan "This Old Man" uit begin jaren 90. Bob heeft inderdaad veel gevoel voor humor.

avatar van Sibren
geplaatst: 18 september 2009, 16:04 uur [permalink]
En een eigen studio...

geplaatst: 20 september 2009, 11:18 uur [permalink]
stukjes zijn hier te beluisteren. Op amazon.com zijn ze al weggehaald.

avatar van Vortex
geplaatst: 20 september 2009, 11:35 uur [permalink]
Haha! fantastisch! Voor het eerst sinds Slade weer eens fijne kerstmuziek 🙂

geplaatst: 20 september 2009, 11:38 uur [permalink]
Eén reaktie op You Tube: Santa with throat cancer. Ik zou ook een ieder, die dit mooi vindt morgen een verwijsbrief voor een psycholoog/psychiater te gaan halen. Ik vind dit walgelijk, een belediging voor zijn fans. De kerstballen "spatten" uit de boom, de kalkoen draait zich 3x keer om in zijn pan en zelfs de Alzheimerstichting schaamt zich dood en distancieert zich van deze plaat. Hoe laag kun je zakken. Arme Bob. Wie verlost deze man uit zijn lijden. Dan kan de opbrengst van deze plaat verdeeld worden tussen de Alzheimerstichting en het Kankerfonds. En voor diegenen , die 'm toch nog gaan kopen en 'm mooi vinden, één troost: verstand komt met de jaren (voor de meeste, hoop ik)

avatar van Vortex
geplaatst: 20 september 2009, 11:43 uur [permalink]
Ad Brouwers schreef:

Ah heerlijk! Hier doet Bob het voor! Hij ligt helemaal in een deuk als hij al die reacties gaat lezen op youtube!
(deze verstandsloze heeft de cd al in bestelling staan 😄 )

geplaatst: 20 september 2009, 13:15 uur [permalink]
Slecht geslapen, Ad? 😉

Ik ga dit wel beluisteren in de kerstvakantie. Ben eigenlijk best benieuwd.

avatar van Misterfool
geplaatst: 20 september 2009, 13:21 uur [permalink]
dit lijkt me eerlijk gezegd best interresant. kan het werk van bob goed hebben(zwaar understatement) en heb zowiezo niet zo veel met het overheldere stemwerk. ga het zeker beluisteren deze cd.

avatar van ArthurDZ

ArthurDZ (moderator)
geplaatst: 20 september 2009, 16:19 uur [permalink]
Volgens mij is dit een soort reactie van Bob Dylan op zijn fans die hem na 4 goeie nieuwe albums weer gaan zien als zingende messias. Dus maakt hij, net als in 1970, een hoogst bedenkelijk album om die stelling te ontkrachten. De opbrengsten gaan dan naar een goed doel, zodat die er ook iets aan hebben. Het is ook Kerstmis, nietwaar? 😉

geplaatst: 20 september 2009, 19:15 uur [permalink]
Ad Brouwers schreef:
Ik weet niet of de verstandelijke vermogens van Dylan op dit moment nog zover reiken

Bob zelf zong in 2001 de volgende wijze woorden:

I'm gonna buy me a barrel of whiskey - I'll die before I turn senile
Well, I cried for you - now it's your turn, you can cry awhile

Het hele kerstalbum is mijn inziens geen kwestie van gebrek aan verstandelijke capaciteiten aan Dylan's kant.

De beste man kan (in zijn positie en met zijn geschiedenis en status) simpelweg doen en laten wat hij wil en bewijst dat bij deze nog maar eens...

Kritiek van zowel fans en critici lijken hem al decennialang niets te doen, dus dat zal ook nu niet het geval zijn.

Ergens is het toch prachtig dat een artiest als Dylan zijn status en reputatie op het spel durft te zetten (niet voor het eerst overigens) door middel van zulke acties en het zijn carriere en mythische status nauwelijks negatief heeft geraakt ?

geplaatst: 20 september 2009, 20:03 uur [permalink]
"Only a fool in here would think I've got anything to prove"
- Bob Dylan - Things Have Changed.

Mij lijkt het, na het beluisteren op youtube, een komisch album. Gewoon een album met een absurd gevoel voor humor. 'Must Be Santa' klinkt als een krankzinnige leprapatient op Tweede Kerstdag. Heerlijk.

avatar van Von Helsing

geplaatst: 20 september 2009, 20:52 uur [permalink]
Ik zou het leuker hebben gevonden als Dylan zijn tien favorieten Black Metal songs zou coveren.

"Scandinavian Nights - Where Churches are Burning" zou dan een leuke titel zijn.

Dat is pas humor in plaats van deze lullige kerst evergreens voor de miljoenste keer opnemen.

avatar van Stijn_Slayer
1,5
geplaatst: 20 september 2009, 20:58 uur [permalink]
Floater schreef:
Het lijkt vooralsnog zeker niet één van Dylan's mindere albums te worden...

Nee, het lijkt één van de minste albums ooit te worden.

avatar van HiLL

geplaatst: 20 september 2009, 21:34 uur [permalink]
Zo wat grappen en grollen verwijderd, het is wel weer genoeg zo lijkt me.

avatar van Pooiertje

geplaatst: 20 september 2009, 21:36 uur [permalink]
Waarom verwijder je dan mijn bericht?

avatar van HiLL

geplaatst: 20 september 2009, 22:00 uur [permalink]
Pooiertje schreef:
Waarom verwijder je dan mijn bericht?

Er zijn meerdere off-topic berichten verwijderd. Ad heeft een PM gekregen met een antwoord, daar we dat niet hier gaan zitten bespreken.

avatar van bertus99

geplaatst: 22 september 2009, 20:53 uur [permalink]
Wat wil Bob?

De eerste mogelijkheid is GELD.
Zijn sterk gegroeide populariteit sinds de recente albums en tours uitmelken door dit een publiek in de maag te splitsen dat het erg leuk vind dat de oude dwarsligger nu zo mainstream is geworden dat hij een kerstplaat maakt. Voor het mainstream publiek dus dat Dylan altijd te moeilijk vond.

De tweede mogelijkheid is VERVREEMDING van zijn nieuwe aanhang

Hetzelfde als wat hij dee met Self Portrait en Saved. Ervoor zorgen dat de kritiekloze bewondering ophoudt door iets te maken wat niemand voor mogelijk hield en waar (bijna() niemand op zit te wachten.
Als groot Dylanfan weet ik dat het weer even pijn doet, net als destijds met eerder genoemde martelplaatjes van Bob

De derde mogelijkhied is: In de VOETSPOREN willen treden van onsterfelijke kerstliederenvertolkers als Bing Crosby, John Lennon, en anderen waar ik nu even niet op kom. Kerstmuziek is in de States big bussines, in tegenstelling to hier. Echte kersthits blijven tientallen jaren terug komen. Misschien denkt Bob: ik wil herinnerd worden als de zanger van Here comes santa inplaats van Like a rolling stone......

avatar van ArthurDZ

ArthurDZ (moderator)
geplaatst: 22 september 2009, 20:56 uur [permalink]
Volgens mij wil Bob het 2de, maar we zullen het wel nooit weten...

avatar van OldRottenhat
geplaatst: 22 september 2009, 21:39 uur [permalink]
Bob doet het sowieso niet voor de centjes, aangezien de inkomsten van dit album naar het goede doel gaan! Daarom hecht ik ook maar niet al te veel waarde aan de kritieken op dit album, en al helemaal niet op de kritieken die ik lees over 'dat Bob Dylan beter zou kunnen stoppen'. Dit is gewoon even een tussendoortje na toch een hele rij van sterke platen. Ik herhaal: Time Out of Mind, Love and Theft, Modern Times en het dit jaar nog uitgekomen Together Through Life. Bob is gerust niet opeens het spoor bijster geraakt met het maken van dit album!

En ja... ik denk dat ik hem nog wel zal kopen ook 🙂