Rammstein - Liebe Ist Für Alle Da (2009)

Duitsland
Label: Vagrant

1. Rammlied (5:19)
  2. Ich Tu Dir Weh (5:02)
  3. Waidmanns Heil (3:33)
  4. Haifisch (3:45)
  5. B******** (4:14)
  6. Frühling in Paris (4:45)
  7. Wiener Blut (3:52)
  8. Pussy (3:59)
  9. Liebe Ist Für Alle Da (3:28)
  10. Mehr (4:11)
  11. Roter Sand (3:59)
  12. Führe Mich * (4:33)
  13. Donaukinder * (5:18)
  14. Halt * (4:21)
  15. Roter Sand [Orchestral Version] * (4:07)
  16. Liese * (3:56)
  17. Rammlied [Trash-ter Piece Remix] * (6:19)
avatar van Don Cappuccino
1,0
Ik zeg toch in mijn bericht dat ik Herzeleid een geweldig album vind? De albums tot Reise, Reise zijn erg goed, Rosenrot was al een stuk minder. Dit is echt een zwaar inspiratieloos album waar gewoon geen verrassing in zit. Pussy is al helemaal om te huilen en dan heb ik het nog niet over de clip.

Die riffs die staan als een huis hoor ik ook bij Ministry. De riff van Links 234 is gewoon gepikt van Just One Fix van het album Psalm 69. Maar die hoor ik op dit album niet.

Ik snap niet dat je dit een inspiratieloos album vindt, waar basseer je dit dan op? Het nummer wiener blut noem ik verre van ispiratieloos. Natuurlijk kan iedereen een Album minder goed vinden maar 1ster vind ik wel erg laag

Je hebt me overigens wel nieuwsgierig gemaakt naar ministry, ga ik zeker eens beluisteren

Vind 1 ster ook zwaar overdreven.
Ik vind het nieuwe Coldplay album ook geen topper, maar een 1 geef ik dan ook weer niet.
Een 1 is meer voor een album van Britney Spears of Bieber (in mijn geval) maar omdat ik die moeite niet eens ga nemen geef ik die ster niet eens

Nummers als: Rammlied, Ich Tu Dir Weh, Haifisch en Liebe Ist Für Alle Da zijn toch echt heerlijk!

En Pussy: natuurlijk is het nummer simpel. Maar God, wat vind ik het een heerlijke plaat om lekker hard te draaien!

En die clip: LACHUH!!!!

Toen ik die clip voor het eerst zag moest ik absoluut NIET lachen. En nog steeds niet eigenlijk.

Dit heeft een band als Rammstein toch niet nodig? Beetje shockeren...oke. Maar dit is gewoon puberaal.

avatar van Robbie Keane
Geil was hij voor zover ik mij kan herinneren?

avatar van Rockfan
Ik kon er niet opgewonden van raken

Rockfan schreef:

Gaat niet om het nodig hebben. Het is ook een satirisch nummer daar is de clip dan ook naar.

avatar van Rockfan
Satire of niet, ik vind er geen klap aan.

Rockfan schreef:
Satire of niet, ik vind er geen klap aan.

Dat is iets anders...

avatar van Maximusic
Afgelopen week heb ik deze dan toch aangeschaft. Waarschijnlijk heb ik dat uitgestelt omdat de eerste singe "Pussy" niet veel indruk op me maakte.
Gelukkig is de rest van het album hier niet echt mee te vergelijken. Ik krijg de plaat zelfs niet meer uit mijn cd speler!
Het mooie aan deze plaat is dat Rammstein zich van al zijn sterke kanten laat zien waardoor er veel variatie in de nummers is, toch vormt het zo'n mooi geheel dat het bij de eerste luisterbeurt me als een massief blok omver beukte.

Met Rammlied opent het album in oude stijl met harde riffs en rechtlijnigheid en een paar episch klinkende stukjes erdoor, een perfecte opener.
Ich tu Dir Weh is gewoon een prachtige meezinger met een zwartgallig refrein. Waidmanns Heil gaat het er weer heerlijk hard op, met snelle riffs met headbang gehalte, ook de tekst is erg vermakelijk. Bij Haifsisch is er weer wat verademing, een nummer dat wat lijkt op Rosenrot, met een zeer prettige melodie en tekst. B****** is een nummer dat ik wat vaker moest horen om het te waarderen,door de zwaar groovende voortslepende sound, toch een erg goede track. Frühling in Paris een van Rammsteins mooiste ballads, prachtig gezongen tekst en een mooie opbouw.
Wiener Blut is ronduit geniaal. Een nummer over de Oosterijkse psychopaat die zijn dochter jarenlang in zijn kelder had opgesloten en kinderen met haar had. Het nummer klinkt zo ziekelijk en angstaanjagend dat je het helemaal voor je ziet, waarschijnlijk precies het doel van Rammstein. Dan "Pussy" een lekkere catchy melodie met een enorm foute porno tekst, grappig verder niet zo bijzonder. Vooral jammer vind ik het dat er te veel Engels in gezongen wordt.
Dan de titelsong, lekker beukwerk en een opgejaagd sfeertje. Mehr, vooral de tekst vind ik erg goed, de hebzucht straalt er van af, alleen de uitbarstende "refreinen" als ik het zo mag noemen weten me helaas wat minder te raken. Roter Sand is een droevige maar mooie afsluiter over een duel.

Rammstein heeft zich voor mij weer helemaal bewezen met een sfeervolle plaat vol variatie en weinig zwakke momenten, 4 sterren vind ik het zeker waard.

avatar van Dream Theater
Inderdaad een matige cd voor Rammstein begrippen, Rammlied en Waidmanns Heil zijn positieve uitzonderingen maar dan heb je het ook wel gehad. De videoclip van Pussy was we opzienbarend maar dat mag je van deze band dan ook wel verwachten.

avatar van Stannis
Toch een van hun mindere albums

Snap de negatieve commentaren op dit album niet zo erg.

Laatst nog eens lekker hard gedraaid, en het is echt een heerlijk album!

Stukje steviger dan de 3 voorgangers, en dat is toch juist wat de echte rock fans willen?

Nu is dat het geval, en dan is het niet goed?

Na Mutter en Reise Reise voor mij nummer 3!!!!!!!!!!!

avatar van spoiler
lennon schreef:
Snap de negatieve commentaren op dit album niet zo erg.

Laatst nog eens lekker hard gedraaid, en het is echt een heerlijk album!

Nu is dat het geval, en dan is het niet goed?

Na Mutter en Reise Reise voor mij nummer 3!!!!!!!!!!!

Mee eens

Ik sluit me daar ook volledig bij aan. En met Frühling in Paris leveren de heren toch een prachtige ballad af. Bij mij kan dit album niet stuk

avatar van metallica1997
Erg goed album vooral de eerste 3 nummers!

Maidenfreak
Wedererom een prachtige cd van Rammstein. De enige zware misser is Pussy, wat een kutnummer man.
Frühling in Paris en Ich Tu Dir Weh zijn erg goede nummers.

avatar van Hans Brouwer
Maidenfreak schreef:
Ik was zwaar teleurgesteld toen ik "Liebe Ist Für Alle Da (2009)" beluisterde . De enige drie goede nummers van het album vind ik "Rammlied", "B******" en "Wiener Blut". Met moeite 2,5**

Maidenfreak schreef:
De enige zware misser is Pussy, wat een kutnummer man.

Da's nog eens een pleonasme.. pussy is een kutnummer

Ik deel de kritiek overigens niet. Kan niet ontkennen dat het een kutnummer is, maar wel een heerlijk kutnummer met een heerlijke kwak humor

avatar van judgepaddy
Da's nog eens een pleonasme.. pussy is een kutnummer

met een heerlijke kwak

avatar van VforVictor
haha lol

avatar van Wolfmother
Na 3 jaar heb ik toch nog steeds een haat/liefde-verhouding met deze plaat.
Ben groot Rammstein-fan, maar op dit album staan gewoon teveel nummers waarbij ik na 1 minuut luisteren al zin krijg om het te skippen.
Ich Tu Der Weh is duidelijk een echte kraker en Haifisch is zelfs uitgegroeid tot een van mijn Rammstein-favorieten, maar veel nummers pakken me niet (waaronder de ballad Fruhling in Paris).
Ook van Roter Sand moet ik niks hebben. De bonustracks zijn trouwens bijna allemaal ruk.

Wolfmother schreef:
De bonustracks zijn trouwens bijna allemaal ruk.

Zelfs Fuhre mich??? Die rockt!!!

avatar van lynyrd
Ik vind het de beste cd van Rammstein, goede teksten goede muziek recht toe recht aan en dat nummer pussy hebben ze waarschijnlijk gedaan voor een beetje op te vallen (commercieel) .

avatar van rarekwabbus
Ik vond dit album fantastisch toen het uitkwam, zag net dat ik het destijds vijf sterren heb gegeven. Nu vind ik dat eigenlijk een tikkeltje overdreven. Prima plaat van onze oosterburen, een paar gigantische uitschieters (Ich Tu Dir Weh, Wiener Blut, het snoeiharde B***** - ondanks de lame-ass titel), maar er staan ook een paar nummers die de middelmaat kantjeboort halen. 4 sterren nog steeds, hij rockt lekker en ik draai hem nog steeds graag, maar hij haalt het niet bij de eerste paar albums.

avatar van Edwynn
Twee seconden Rammstein en ik MOET gewoon Psalm 69 of voor mijn part Streetcleaner weer aan hebben om gelouterd te worden. Wat mensen hier toch in horen, blijft voor mij in nevelen gehuld.

Eindelijk op vinyl weten te bemachtigen voor een redelijke prijs. Brengt het luisteren meteen in een andere dimensie! Wat een super sound zit hierin zeg!

Ik blijf het een heerlijke plaat vinden....

avatar van blondegod
Heerlijk album van Rammstein! tikkeltje harder dan z'n voorganger. Frühling in Paris is een wat rustiger nummer, maar wel een van m'n favorieten. De nummers beginnen vaak geweldig maar op de een of andere manier kakt het dan wat in, een goed voorbeeld is "Mehr" Het intro is veelbelovend, maar helaas blijft dit niet zo. Veel uiteenlopende meningen over "Pussy" prima nummer met een lekkere catchy melodie, alleen de tekst is wat minder ...... maar ach, dat hoort erbij. De clip heb ik nooit gezien, en dat laat ik maar zo.

avatar van Monsieur'
lennon schreef:

Ik blijf het een heerlijke plaat vinden....

Dat is het ook zeker, maar ook Roter Sand mag er bijvoorbeeld zijn en die heeft het niet gered... Alweer 9 jaar geleden, kan me zo goed herinneren dat ik deze in de Plato kocht, deluxe...