The Chemical Brothers - Push the Button (2005)

Dance / Electronic
Label: Freestyle Dust

1. Galvanize (6:33)

met Q-Tip

2. The Boxer (4:08)

met Tim Burgess

3. Believe (7:01)

met Kele Okereke

4. Hold Tight London (6:00)

met Anna-Lynne Williams

5. Come Inside (4:46)
  6. The Big Jump (4:44)
  7. Left Right (4:14)

met Anwar Superstar

8. Close Your Eyes (6:14)

met The Magic Numbers

9. Shake Bounce Break (3:44)
  10. Marvo Ging (5:28)
  11. Surface to Air (7:23)
  12. Giant * (4:32)
totale tijdsduur: 1:00:15 (1:04:47)
Ligt dat nu aan mij of zit in die nieuwe single The Boxer een zelfde beat die ook al terugkwam in het geniale My Elastic Eye vanop Come With Us?

wauw wat staat deze plaat laag! Ik vind dat er veel goeie nummers tussen zitten. Galvanize (teveel gedraaid, maar opzich goed nummer) Believe vind ik erg goed, eigenlijk 3 kwart van het album wel. Niet eens 3 sterren gemiddeld!

Misschien iets andere stijl van de chemical brothers niet wordt gewaardeerd.

avatar van Gyzzz
Galvanize is geweldig, Hold Tight London en Left Right zijn leuk, en verder is er niet zo heel veel aan.

avatar van illuvatar
Een zeer ondergewaardeerde plaat van de Chemical Brothers
Al de singles zijn zoals we gewend zijn weer prachtig en voor de rest staan er ook nog een paar andere prachtige nummers op zoals Hold Tight London, Marvo Ging en Surface to Air
Voor de rest staat er eigenlijk niet veel goeds op en sommige liedjes zijn zelfs ronduit SLECHT maar op andere platen van de Chemical Brothers heb ik bijna ook altijd het gevoel dat erveel tussen staat wat niet zo goed is
dus waarom deze dan zo laag staat en de andere dan weer zo verschrikkelijk hoog hier staan is voor mij een raadsel

We zijn alweer een tijdje verder en vind dit toch tot het betere werk van de Brothers horen. Ik ga een halve ster omhoog en sluit niet uit dat dat in de toekomst de volle mep wordt.

avatar van LittleBox
De vorige albums waren inderdaad minder, maar een nummer als Believe maakt dat ze weer helemaal 'terug' zijn.

Electro_
Ik hoor over het algemeen echt supergoede verhalen over "Hold Tight London", maar ik vind hem écht hélémáál niks aan! Nouja, smaken verschillen.
"The Big Jump" is een leuk nummer. Simpel, maar leuk. En "Believe" vind ik hier de topper.

avatar van andré
Waren ze met voorganger 'Come With Us' hun glans verloren, die misstap is met dit album vergeven: want dit is een 'ouwerwets' goed album van het duo. De vooruitgesnelde single 'Galvanize' beloofde al veel, maar de rest mag er toch ook zeker zijn, met name 'The Big Jump' (een beetje in de trant van LCD Soundsystem en !!!), 'Surface To Air' en 'Believe' maken van dit album meteen een van de beste van 2005. De enige misstap op dit album, 'Close Your Eyes' (met die vervelende Magic Numbers) vergeef ik hen graag.

Electro_
En ik zit nu te genieten van Surface To Air. Geweldig nummer.

Electro_
De Switch-remix van Galvanize is GOED!

Leuke mixkes !!!Een 3.

avatar van Wib0__
Galvanize is een vét nummer!!
De rest niet

hold tight london! Wat een lekker nummer is dat zeg!.. zó eenvoudig maar toch verveelt hij mij nog geen seconde!

vondeich
In juni nieuw album! Heb er zin in, want dit vond ik toch ook wel een topper. Want idd Hold Tight London is geweldig!!

avatar van Ploppesteksel
Galvanize is echt een vet nummer, en de clip mag er ook best wezen.
Believe is ook een fantastische song.

avatar van Reijersen
The Chemical Brothers maakt het soort electronic dat mij vaak, dus niet alle nummers, wel ligt. Met deze cd is dat ook zo het geval. Gewoon lekker om zo op z'n tijd op te zetten als ik in het openbaar vervoer zit. Zal het daarentegen nooit thuis in de cd-speler doen.

3 sterren.

avatar van wooz
Hold Tight London en Close Your Eyes zijn echt zaligmakend...

Daarnaast ook nog een eervolle vermelding voor Galvanize, Left Right, Come Inside en Shake Break Bounce. De rest vind ik maar niks.

Beetje communistische albumhoes *voor de rest heb ik niet veel in te brengen *

avatar van LeRoi
Eerste nummer is nog wel aardig....zakt toch wel weg daarna...

avatar van sinterklaas
Een redelijk albumpje. Het eerste nummer is inderdaad erg goed en Believe heeft ook een heerlijk bonkend deuntje. Hold tight London is ook goed. Nummers 8, 10 en 11 vond ik een beetje erg somber klinken.

avatar van frans swa
wat n zaadnummer, Galvanize!

avatar van FunkStarr
Ik durf toch wel te zeggen dat ik dit het slapste album vind van Chemical Bros.
Als Galvanize wordt gezien als het hoogtepunt van dit album, dan moet de rest wel heel erg slecht zijn. Het enige nummer wat ik wel leuk vind op dit album is The Big Jump. Ook de afsluiter Surface to Air is aardig, maar dan heb je het echt wel gehad.
Daarom kan ik er niet meer dan 2 sterren voor geven.

frans swa schreef:
wat n zaadnummer, Galvanize!
Galvanize was ook nooit mijn persoonlijke favoriet, dat was altijd al Believe geweest, prachtnummer!

avatar van Nubis
Vind dat dit album in vergelijking met de andere inderdaad wel erg laag wordt gerate. Ik vind het juist een erg lekker album.

Vooral eerste nummers vind ik erg goed. Hold Tight London! (L)

Nummer 7 en 9 mogen van mij wel worden overgeslagen, hou niet echt van hiphop-achtige bedoelingen gemixt met dance. Past niet tussen de rest vind ik, en t is wel even een kleine schrik als je deze nummers hoort. Nummer 8 vind ik ook niet zo geslaagd, beetje saai.
Maarrr, de twee afsluiters zijn wel weer mooi!

Minpuntje van de cd is dat 't geen geheel is.

avatar van barrett
Deze plaat net beluisterd en ik versta mij eigenlijk ook niet aan dit laag gemiddelde. De singles deden het bij mij al voordien de rest van het album smaak ook naar meer...

Deze plaat zal zeker nog geruime tijd in mijn auto blijven spelen...

avatar van Arrie
Prima album inderdaad, erg vaak beluisterd. Stukken beter dan het laatste tegenvallende We Are The Night. Het is allemaal niet uitzonderlijk goed, maar het ligt erg lekker in het gehoord, en het is gewoon een fijn album wat ik ook best snel opzet

Pastichio Rocker
FunkStarr schreef:
Ik durf toch wel te zeggen dat ik dit het slapste album vind van Chemical Bros.
Daarom kan ik er niet meer dan 2 sterren voor geven.

Het is het slapste album van The Chemical Brothers. Misschien ook wel het commercieelste. Wellicht dat het daar iets mee te maken heeft...

Hold Tight London blijft toch wel een geweldig nummer, jammer dat daar geen normale versie van is (voor zover ik weet).

Believe vond ik destijds ook erg leuk, maar daar is de glans onderhand ook wel een beetje vanaf.

Pastichio Rocker
Wat is een 'normale versie'?

Een losse versie, extended versie, 12" versie. Zoiets. Hier lopen Believe en HTL in elkaar over, maar ik zou het nummer ook wel 'ns in een andere context willen horen.