The Cure - Faith (1981)

Label: Fiction

1. The Holy Hour (4:25)
  2. Primary (3:35)
  3. Other Voices (4:28)
  4. All Cats Are Grey (5:28)
  5. The Funeral Party (4:14)
  6. Doubt (3:11)
  7. The Drowning Man (4:50)
  8. Faith (6:43)
  9. Carnage Visors * (27:51)
  10. Faith [RS Home Demo] * (2:57)
  11. Doubt [RS Home Demo] * (1:09)
  12. Drowning [Group Home Demo] * (1:52)
  13. The Holy Hour [Group Home Demo] * (4:49)
  14. Primary [Studio Out-take] * (4:23)
  15. Going Home Time [Studio Out-take] * (3:32)
  16. The Violin Song [Studio Out-take] * (3:39)
  17. A Normal Story [Studio Out-take] * (3:04)
  18. All Cats Are Grey [Live 1981] * (5:37)
  19. The Funeral Party [Live 1981] * (4:38)
  20. Other Voices [Live 1981] * (4:45)
  21. The Drowning Man [Live 1981] * (5:49)
  22. Faith [Live 1981] * (10:24)
  23. Forever [Live 1981] * (9:19)
  24. Charlotte Sometimes * (4:13)
Franck Maudit schreef:

Ik heb het al bij al niet zo begrepen op stemmen uitbrengen en lijstjes maken.
Maar ik kan altijd een uitzondering maken. Wie weet, de avond is nog jong.

Ik stem voor. Ben best nieuwsgierig Metallica's St Anger zal er niet in voor komen schat ik in

avatar van Broem
De discussie bij Disintegration (album uiteindelijk gaan 'opgraven' uit een doos met gestalde cd's op zolder - ver weg) heeft mij er toe gebracht om The Cure met de oren van een 'gerijpte' muziekliefhebber te gaan luisteren. Na wat Spotify luisterbeurten afgelopen week een lading albums van The Cure binnen gekregen. Faith springt er toch wel uit vanwege die heerlijke vette baslijnen. Vroeger teveel door mij geassocieerd met punk en new wave achting gereutel (had erg lang haar in the 80's en dagelijks hoofdpijn van het headbangen) Not my cup of tea destijds. Faith pakt me weer anders als Disintegration maar het zijn stuk voor stuk pareltjes. Leuk om dit op middelbare leeftijd (ahum) te ontdekken. M'n haar is wat korter, hoofdpijn heeft alleen m'n vrouw nog en tussen mij en The Cure is het na al die jaren alsnog goed gekomen

avatar van vielip
Heel herkenbaar! Zo verging het mij ook...

avatar van Castle
Prachtige omschrijving Broem

Broem schreef:

Misschien helpt het als je eens dit voor haar zingt John Hiatt - Have A Little Faith In Me - YouTube

Mjuman schreef:

Dat heeft ze best wel...ze gelooft me echter niet altijd (oh God hopelijk leest ze m'n posts op mume echt nooit )

avatar van Castle
Wat blijft dit album toch een topper, waanzinnig gemixt geproduceerd en lekker vette bas. Na een tijd niet opgehad weer heerlijk genoten, nog een keer!