The Black Keys - Blakroc (2009)

Hip-Hop / Rock
Label: V2

1. Ludacris en Ol' Dirty Bastard - Coochie * (4:12)
  2. Mos Def - On the Vista (2:40)
  3. NOE - Hard Times (2:39)
  4. Pharoahe Monch en RZA - Dollaz and Sense (3:48)
  5. Nicole Wray - Why Can't I Forget Him? (4:18)
  6. Raekwon - Stay Off the Fuckin' Flowers (2:33)
  7. Jim Jones en Mos Def - Ain't Nothing Like You (Hoochie Coo) (3:24)
  8. Billy Danze, Nicole Wray en Q-Tip - Hope You're Happy (2:12)
  9. RZA - Tellin' Me Things (2:41)
  10. Billy Danze, Jim Jones en Nicole Wray - What You Do to Me (5:16)
  11. Nicole Wray en NOE - Done Did It (3:29)
ArjenVM
Deze bandnaam klopt niet, de band is ook Blakroc en is project van Black Keys met 11 artiesten, vooral Hiphoppers die samen 11 dagen in de studio deze plaat hebben gemaakt, komt onder de naam Blakroc dus uit, zie www.blakroc.com

avatar van jelmer19
Die site linkt weer door naar The Black Keys shop

avatar van landrover
Inderdaad gewoon een album van BlakRoc, verschillende hip-hopartiesten die samenwerken met Black Keys...

Voor meer info:

Welcome to BLAKROC

avatar van Niek
Te vet! Pharoahe Monch, ODB, RZA, Luda, Raekwon, Mos Def en Q-TIP!! en nog wat artiesten. Vond Attack & Release ook al best goed, van wat ik gehoord heb. Ben heeel benieuwd..

avatar van djarend
Maar komt toch echt uit onder de naam Blakroc en niet als een nieuwe Black Keys cd, zeker weten, ben het even nagegaan door Arjen, heb de info uit eerste lijn van de platenmij, hier nog wat leuke info:
Check the below:

Niek schreef:
Corrigeer dan ff.

Ik heb het gecorrigeerd.

avatar van Niek
Jeetje. Webepisode 6 net gekeken en ik krijg steeds meer bevestiging dat dit de plaat van het jaar word. Heb er ontzettend veel zin in!!

avatar van FunkyMonk
Ik ben benieuwd. Die webepisodes klinken idd erg goed.

BLAKROC webisode week 7

Trouwens, dat nr datje hoort op webepisode 5 (met Nikki Wray Is dé shittttttttt)

avatar van Eardrum
can´t wait...

FunkyMonk schreef:
BLAKROC webisode week 7

Inderdaad!! Echt heerlijk, zo'n dikke basgitaar eronder

avatar van P Jay
Hier kijk ik eigenlijk wel naar uit. Dikke bluesy grooves met daarop wat getalenteerde hiphop alles-kunners.... Zou vuurwerk moeten geven.

Harco
Ja, na een stel webisodes gekeken te hebben, heb ik hier toch ook wel zin in. Jim Jones komt trouwens beter tot zijn recht op deze tracks dan op zijn eigen albums. Zijn stemgeluid past veel beter bij die lome instrumentatie dan bij die uptempo beats van hem.

Leuk ook dat ze Nicole Wray hebben gevraagd. Die track van haar samen met Cam'ron op Killa Season is stoer.

Die Noe klinkt trouwens precies als Jay-Z.

Harco schreef:
Die Noe klinkt trouwens precies als Jay-Z.
Klopt ja. Billy Danze komt volgens mij ook vrij hard op die track met Nicole Wray. Webepidose 8

avatar van TheLegacy
Just checked webisode 8..
Billy Danze komt idd. behoorlijk hard!

Billy Danze Here (Yeah!), Black Keys Here (Yeah!!), M.O.P.'s Here (Yeah!!!) You Can Say It's Poppin If Its Rockin and We There!

Dat nummer klinkt trouwes écht goed. Nicole Wray, baby

The Opinionated
Onlangs gehoord van dit album en kijk er enorm naar uit. Tracks die ik gehoord heb klinken héél dope. De features zeggen ook genoeg. Q-Tip, Pharoahe Monch, Raekwon, Mos Def...
Dope website ook van Blakroc.

avatar van Osiris Apis
Video van Aint Nothing Like You toegevoegd. Dat nummer is echt geweldig.
Die drums, die gitaarriff en het refrein van Mos Def i.c.m. met de vocalen van Dan Auerbach. En van Jim Jones had ik slechter verwacht. Maar dat was een vooroordeel, omdat ik geen muziek van hem ken. De video bestaat uit beelden van webisode 2.

avatar van Niek
Dollaz & Sense is ook vet! En leuk om te weten dat Pharoahe die waanzinnig gecompliceerde teksten er ook niet in een keer goed uit krijgt..
Webepisode 9
FUCK! Intense, motherfucker!

Osiris Apis schreef:
Video van Aint Nothing Like You toegevoegd. Dat nummer is echt geweldig.

Jim Jones zijn muziek is dan ook totaal niet te vergelijken met dit. Ook al vind ik Dipset best te pruimen, Jim Jones bakt er eigenlijk nooit wat van (vooral niet op zijn soloalbum). Misschien komt het omdat zijn stem nooit tot recht komt op die producties, want hier past zijn stem perfect bij de instrumentatie (maar dat zei ik ook al in mijn vorige post).

Overigens is Jones wel de rapper met de meeste "swagger" in de rapgame. Hoe hij daar ook staat met die joint in de booth; wat een held. Ik heb zin in dit album.

Geweldig nr! Nr 7.
Beste nr sinds tijden!

avatar van Niek
Net On the Vista en Stay Off the Fuckin' Flowers gehoord. Eerste is ook met Mos Def en tweede met Raekwon. Allebei ook dikke tracks maar wel erg kort (twee-en-halve minuut). Met maar elf tracks zal de plaat niet veel meer dan 40 minuten kunnen duren.
Raekwon doet me een beetje aan DOOM denken zowaar. Die had hier trouwens ook fantastisch op gepast. Maargoed, op de kwaliteit van de featers gaan we zeker geen kritiek hebben hier ..

avatar van Rhythm & Poetry
Nu had ik - net als veel andere - hoge verwachtingen, Blackroc is dan ook sowieso een van de meest interessante projecten van dit jaar. En als Jim Jones al uit kan blinken (de bijdrage van Mos Def is natuurlijk ook erg fijn op dat nummer) dan kan het eigenlijk niet meer fout gaan. Dat gaat het ook niet - daar niet van - maar er staat geen nummer meer op dat aan het niveau van Aint Nothing Like You (Hoochie Coo) kan tippen. Dat heeft er voor een deel mee te maken dat de sfeer die het eerder genoemde nummer uitstraalt groots is - ik zou het zelfs een echte hiphopanthem durven noemen - en dat de overige nummers die sfeer niet kunnen uitstralen. Natuurlijk zijn de gastartiesten stuk voor stuk goed bezig (met name Raekwon en Q-Tip naast Mos Def en Jim Jones dus), verrassen er zelfs enkele gasten (zelfs Ludacris valt niet tegen) en blijven de producties van een meer dan fatsoenlijk niveau. En ook het tempo ligt hoog - dit album beluister je in een adem - dus wat vind ik er dan minder aan? Daar ben ik eigenlijk nog niet helemaal over uit, het is gewoon een kleine teleurstelling dat er geen nummer op dit schijfje in de buurt komt van Aint Nothing Like You (Hoochie Coo), ze zijn allemaal redelijk/goed maar dat is het hem nou net, Aint Nothing Like You is meesterlijk.

Enfin, misschien moet ik er maar mee leren leven dat er slechts een nummer van het formaat Hoochie Coo op staat en van Blackroc genieten.

P-DawG
Aint Nothing Like You is in iig erg dope, ik ga hier ook maar eens achteraan binnenkort

avatar van o0.
o0.
niet gek

drie nummers, gratis en legaal!
I
II
III

Rhythm & Poetry schreef:

Is ie gelekt dan?

Update: Yes indeed , ik bedoel: "Hè, wat vervelend toch dat verdomde internet ook ".

Harco
Volgens mij loop je achter de feiten aan.

avatar van FunkyMonk
Yup; gelekt. Het is een vrij goed album.
Ik vindhet album alleen niet zo goed op gang komen (Coochie vindik vooral, een behoorlijk irritant nummer); het beste wathet album te bieden heeft zit dan ook in het middenstuk. Vanaf Dollaz & Sense wordthet echt interessant. De producties slagen ook nooit tegen en het gitaarspel klinkt vrijwel altijd goed.