The Black Keys - Blakroc (2009)

Hip-Hop / Rock
Label: V2

1. Ludacris en Ol' Dirty Bastard - Coochie * (4:12)
  2. Mos Def - On the Vista (2:40)
  3. NOE - Hard Times (2:39)
  4. Pharoahe Monch en RZA - Dollaz and Sense (3:48)
  5. Nicole Wray - Why Can't I Forget Him? (4:18)
  6. Raekwon - Stay Off the Fuckin' Flowers (2:33)
  7. Jim Jones en Mos Def - Ain't Nothing Like You (Hoochie Coo) (3:24)
  8. Billy Danze, Nicole Wray en Q-Tip - Hope You're Happy (2:12)
  9. RZA - Tellin' Me Things (2:41)
  10. Billy Danze, Jim Jones en Nicole Wray - What You Do to Me (5:16)
  11. Nicole Wray en NOE - Done Did It (3:29)
avatar van Kos
Kos
Effe wennen dit!

avatar van Jurrien
Stay Off the Fuckin' Flowers is heel vet in elkaar gezet. Raekwon past naar mijn mening ook heel goed op deze producties.

Relax
Ik had vernomen dat Blakroc de rockgroep is en dat de rappers featurings zijn op het album.. en dus geen groepsleden.

avatar van Rhythm & Poetry
The Black Keys is een duo, dat zijn de rockers. Blakroc is de naam van het geheel, alle artiesten (The Black Keys + de rappers) samen.

avatar van Rene1979
Ik luister deze helemaal kapot.. Echt lekker. heb hem nu maar gekocht. ODB komt echt hard hierop.

Ik vond dit erg goed in het begin, vooral de muzikale ondersteuning van The Black Keys. Ik was erg benieuwd hoe zij dit zouden aanpakken ( meer dan goed na het beluisteren van het album ). Maar toch krijgt dit album maar 3* van me. Hét is het nog niet helemaal voor me, en de verpakking vind ik ook vrij saai; een simpel dubbelzijdig bedruk kartonnetje met een schijfje erin..

avatar van Jurrien
Nog niet volledig beluisterd, maar dit is toch wel heeul vet.

avatar van VanDeGriend
Berichten verwijderd

Joristus schreef:

Neem jij de verpakking van het fysieke album mee in je beoordeling van de muziek?

avatar van Rene1979
Joristus schreef:

Ik hou er juist van als albums in kartonnetjes komen.! Beter dan die irritante plasticke zooi. Maar goed wel vreemd dat je dit meeneemt in je beoordeling.

Plastic > karton.

Stoor me overigens ook wel als artiesten weinig moeite nemen om iets te (laten) maken van het fysieke exemplaar. Maar goed, dat heeft verder niets met de muziek te maken.

avatar van MurryMusic
Ik ga dit album zeker kopen.

En dat van dat RZA deuntje te ver naar achter is geschoven omdat Black Keys jaloers waren of er niet blij mee waren...ik vind dat echt onzin man. Ze hebben het deuntje wel wat naar achter geplaatst..so? Ze voelden misschien dat het de rest van het nummer te veel overschaduwde? Stop ijping

avatar van Niek
Ijping?

Maxmus
Dit albums spreekt me wel aan, en wat me opvalt dat jim jones eindelijk ook weer iets goeds doet!

The Opinionated
Heb het fysiek exemplaar gister binnengekregen. Vind het toch geslaagd. Het is ook geen dun kartonnetje, maar eentje met een brede rug dat openflapt. Enkel een boekje met wat meer info had wel gemogen.

Ja, dat is allemaal erg belangrijk.

avatar van thgryda
Een collega kwam hier twee weken geleden mee af. Hij wist dat ik voor hip hop was en al eens opensta voor iets anders, iets vernieuwend. Toen hij me het concept uitlegde had ik echter zo mijn twijfels. Die cross over albums zijn vaak toch maar tussendoortjes, projecten om iets meer te verkopen bij een iets breder publiek. Hij liet me echter de clip zien van Aint nothin like you. Ik was meteen verkocht. Dat komt natuurlijk ook door mos def die ik sowieso erg dope vind, maar zelfs toen Jim Jones inkwam (die ik normaal gesproken zowat verafschuw) bleef ik head noddin' genieten van de sterke productie.

Dus toch maar het album van hem geleend en damn erg sterk dit. Ik kende de Black Keys niet echt omdat het niet meteen het soort muziek is waar ik vrolijk van wordt of waar ik in mijn vrije tijd zou naar luisteren. Op alle elf tracks komen ze echter met vrij sterke producties die goed passen bij de uitgenodige gastartiesten. Ik had ook nooit gehoord van NOE maar damn hoe hard kan iemand op jay-z lijken. Geen verwijt hoor, jay-z is een rap legend en zal in mijn ogen altijd een held zijn. Maar als ik NOE hoor denk ik telkens weer nice wie is dit weer, owja damn ik dacht jay maar tis die kerel die er op lijkt. Echt niet te geloven, je moet al heel goed luisteren om een verschil te horen.

Erg verdienstelijk album dit, zeker van genoten 3.5

thgryda schreef:

Mij overkwam precies hetzelfde. Het lijkt me wel een handicap. Dan sta je voor eeuwig bekend als 'de rapper wiens stem op die van Jay-Z lijkt', en over wat en hoe je rapt wordt verder gezwegen. Of je wordt vergeleken met Jay-Z qua rapskills en dat is moeilijk te evenaren.

Harco
Dat wordt 'ie dan ook. Bovendien komt 'ie hier sowieso harder dan Jay-Z in de afgelopen acht jaar.

avatar van Rhythm & Poetry
Eens met Harco.

The Opinionated
Hmwah, laat hem eerst maar eens met een album komen voor je hem met 8 jaar Jay-Z vergelijkt. Kijken of hij een heel album met harde verses kan vullen.

avatar van MurryMusic

Rauwe/braafmoedige uitspraak.

haveman
Dit soort projecten juich ik zeker toe. Met de kanttekening dat dit veel meer met hip-hop heeft te maken dan met rock, maar dat maakt nie uit. Er valt zeker wat te verbeteren hier en daar. Zo mogen de instrumenten wat meer van de beat afwijken en zelf ruimte krijgen. Wellicht in de vorm van solo's. In Done Did It komt dit wel goed uit de verf.

Als ik het goed heb begrepen zorgen The Black Keys grotendeels voor de 'rock inbreng'. Of het echt goede muzikanten zijn kan ik niet alleen uit deze 11 tracks opmaken. Daarvoor krijgen ze te weinig ruimte. Het klinkt echter best lekker allemaal. Ik zou graag vaker hip-hop horen waar de beats niet uit een computer komen, maar dat is persoonlijk.

De teksten vind ik ook niet echt sterk, maar nogmaals, het klinkt niet verkeerd. De openingstrack is meteen mijn favoriet en ik vind dit 3,5 ster waard.

NOE en Jay-Z zijn voor mij trouwens niet te onderscheiden.

X-man

Blueprint, Black Album, American Gangster

Harco
Wat is er toch met je de laatste dagen? Moet je aandacht?

P-DawG
Bitch-fight Round 2 !? Ding-ding-ding!

avatar van -marco-
Ik digg dit album wel, lekkere stijl. Maar rock nee, verre weg van dat. Meer blues meets hiphop vind ik!!

haveman
Toch wel een aardige release dit. Gevaar is dat het allemaal wat op elkaar gaat lijken. Daarom is het goed dat het album niet te lang duurt.

avatar van BoordAppel
Ze hebben ODB wel erg goed geïntegreerd in de muziek, het lijkt wel alsof hij erbij was toen ze het opnamen. Ludacris bewijst ook maar eens een ideale gastartiest te zijn. NOE is gewoon een alias van Jay-Z of hij is stiekem ergens gekloond.

Tof album.

avatar van He$$el_01
Ik had wel een redelijk hoge verwachting van dit album, na veel positieve reacties te hebben gelezen. Toch voel ik het niet helemaal. Met sommige nummers laten ze zien dat het een hele goede combinatie kan zijn. Vooral Ain't Nothing Like You en What You do to Me vind ik erg goed. Toch zitten er een paar nummers op dit album die ik liever oversla.

3.0

X-man
Harco schreef:
Wat is er toch met je de laatste dagen? Moet je aandacht?

Niks, maar als mensen zeggen dat N.O.E. hier beter is dan Jay-Z de laatste 8 jaar, dan snap ik dat niet. Aangezien hij sowieso 2 erg goede albums op zijn naam heeft, en dan noem ik ze nog geen classics omdat dit erg subjectief is. Maar over het algemeen zijn mensen het wel eens dat The Black Album en The Blueprint erg goed zijn. American Gangster valt over te twisten.