Motorpsycho - Heavy Metal Fruit (2010)

Noorwegen
Label: Rune

1. Starhammer (12:56)
  2. X-3 (Knuckleheads in Space) / the Getaway Special (9:03)
  3. The Bombproof Roll and Beyond (6:01)
  4. Close Your Eyes (3:39)
  5. W.B.A.T. (9:43)
  6. Gullible's Travails Pt. I-IV (20:42)
avatar van jurado
Vol verwachting klopt wederom mijn hart!!
De afgelopen show in Deventer was opmerkelijk geïnspireerd en hard!
Natuurlijk weet ik hoe deze lp gaat klinken , wederom niets nieuws onder de zon maar ooooh wat wordt dit weer heerlijk!

Misterfool
wow ik kom zo terloops op dit album. gave cover, nummers van zo rond de 10 tot zelfs 20 minuten. Ik durf het haast niet te vraag maar

is dit prog niet dat uitmaakt want mijn intresse is hoe dan ook gewekt

Ik zou Motorpsycho zeker geen prog noemen, meer uitgesponnen rock die alle kanten uit kan gaan. Ik zou ze nog eerder vergelijken met Sonic Youth (mocht je daar al bekend mee zijn), al klinken ze tegenwoordig wel weer wat harder, geloof ik.

Probeer anders eens een album als Blissard of Trust Us, dan krijg je wel een beetje een idee.

Misterfool
Sonic youth ken ik en vind ik ook erg goed dus wie weet vind ik dit ook wel geweldig. blissard en trust us staan nu in de pindakaaslijst

avatar van itchy
Is deze tracklist bevestigd? Op de site van de band, Stickman en Rune is die nog niet vermeld.

khonnor
volgens het motorpsycho forum is dit de tracklist:

.........................................
HEAVY METAL FRUIT
1) Starhammer (12:40)
2) X-3 (Knuckleheads in space) (09:00) *
3) The bombpoof roll and beyond (6:00)
4) Close your eyes (3:30)
5) W.B.A.T. (9:40)
6) Gulliver's travails Pt. I-IV (22:00) **
(total: 62:10)
.........................................

M.a.w. op musicmeter is W.B.A.T. vergeten.

En nog: eén van de kerels van jaga jazzist zou meespelen op X-3, en hanne hukkelberg zingt mee op Gulliver's Travails.

Misschien nog even wachten met dit aan te passen tot de officiele tracklist bekend is gemaakt;;;;

avatar van ðe waan
Komt deze wel uit op CD?

Je weet het maar nooit met die jongens.

avatar van itchy
Ja, staat als CD-release op de site van Stickman en als LP-release op die van Rune Grammofon.

khonnor
zowel stickman als rune zullen hem op CD en LP uitbrengen

de 2LP wordt er eentje op 180g virgin vinyl met een etching op kant D. woot woot!

avatar van siepie
Ik heb heb de LP besteld. Beetje onduidelijk wanneer hij komt. Bij Plato zeggen ze 6 dagen maar volgens de releasedatum moet 'ie pas op 15 januari uitkomen. Wie kan er duidelijkheid scheppen?

avatar van Fred Zed
2010 begint alvast goed op muzikaal gebied, nu nog eens checken of ze tijdens hun voorjaar toer opnieuw de lage landen aandoen.
Heb al het teenentander gelezen op het official Mpsych forum.

avatar van itchy
De tracklist staat nu op de Stickman-site:

1. Starhammer (feat. The Electric Psalmon)
2. X-3 (Knuckleheads In Space) / The Getaway Special
3. The Bomb-Proof Roll and Beyond (for Arnie Hassle)
4. Close Your Eyes
5. W.B.A.T.
6. Gullible's Travails (pt I-IV)
I. Eye All-Seeing
II. The Elementhaler
III. Circle
IV. Phoot's Flower ( a Burly Return)

avatar van dudehere
De eerste snippers via een Duitse online winkel. Voor wat het waard is.

Hier

avatar van jurado
Gelekt.
Op het eerste gehoor meer van het zelfde.
Voorlopig 3* (Wacht nog op de lp)

khonnor
fuck it dat dit meer van hetzelfde is. dit is met gemak de beste motorpsycho plaat sinds let them eat cake. knappe productie, lekker volle sound, psychedelisch gefreak, avant jazz, mooie rustige momenten, lekker gitaarwerk....

gullible's travails.... wat een grandioos voorbeeld van een psychedelische prog-jam8!!

edit: g**v**d***, wat een epische m*****¨f***** van een monsterjam, die gullible's travails!! utter and complete genius. zelfs vijf luisterbeurten zijn NIET genoeg

avatar van siepie
Ik luister nu op de luisterpaal. En voor mij is het nu al een MEESTERWERK! Schiet op met die LP!!!!!

avatar van snarf349
De laatste twee platen vond ik helemaal niks, maar dit wordt nu al één van de beste releases van 2010. Geniaal "gepiel' waar het speelplezier vanaf druipt.

avatar van ðe waan
Waar is W.B.A.T. gebleven op de tracklist?

avatar van papat
Little Lucid Moments vond ik niets, Black Hole ook niet. Toch deze gaan luisteren op de luisterpaal, wat een album zeg! Fantastisch, afwisselend en met heel erg veel plezier gemaakt volgens mij. Ja, deze gaat aangeschaft worden, en wel heel snel.

Antagoon
khonnor schreef:

Zo, hier ben ik het mee eens. Vind dit een F***ing goede plaat. Ok, dat van Let'm eat cake is discutabel, maar dat komt alleen dordat deze band zoveel goede platen heeft afgeleverd. Was wat minder enthousiast over de laatste drie, deze staat in elk geval weer non-stop aan.
Wanneer komen ze weer optreden, weet iemand dat?

avatar van siepie
Motorpsycho komt eind mei naar de Effenaar! En van mij mogen ze dan dit hele album 3 x achter elkaar spelen....

avatar van Lost
1,0
Tja, het kwartje wil bij mij nog niet vallen, voorlopig vind ik het nog een warboel van jewelste! Nou ja, dit kan dan alleen maar beter worden hé... Voorlopig de helft van de punten...

khonnor
Bij mij is de frank al lang gevallen. Meer zelfs, ik vind het hun beste plaat sinds Trust Us. Ik blijf hem maar opzetten en steeds nieuwe dingen ontdekken. Kijk trouwens ook al uit naar een extra lange space jam van gullible's travails op hun optredens, genre a k9 suite van roadwork 1. Dat wordt pas trippen!!

avatar van Hendrix4live
Heb hem nog niet beluisterd maar ben zeer benieuwd.

Antagoon
Ja, zeg dit wordt maar beter en beter. Ik hoor een erg gemotiveerde band die, zoals khonnor zegt hun beste werk afleveren sinds.....ehm een van hun platen zo rond de milleniumwisseling. Die jams blijven fantastisch, altijd ligt het gevaar op de loer dat het niet werkt, voort dreint, maar daar is hier geen sprake van. Bij vlagen bijna zo magisch als hun optredens.

Beste album van Motorpsycho!

Vanaf de eerste noot (het gepiel en gekraak) tot aan de laatste zalverende noot, alles klopt. Eén grote groovende trip naar een andere wereld met prachtige samenzang, subtiele gitaar interrupties, wereldvreemde keyboard-klanken, spookachtige trompetgeschal, ijzige gast-vocalen van Hanne Hukkelberg, fantastisch droog slagwerk en een bas-spel zoals je nog niet eerder hoorde van Bent.

En daar bovenop nog eens een geluids-productie die eindelijk recht doet aan Motorpsycho. Kristalhelder waardoor Iedere instrument uit de luidsprekers spat.

Ik ben al vanaf Demon Box fan van ze en ieder album omarm ik, maar dit is hun absolute kroon op 20 jaar Motorpsycho.

Weer-ga-loos!

Hear hear!!

Enne, ik had het eigenlijk na de perikelen rond gebhart en de zoektocht naar een nieuwe drummer, de ietwat mindere platen (it's a love cult, black hole/blank canvas, little lucid moments en child of the future) die daarop volgden niet meer verwacht. maar, motorpsycho slaat terug, en hoe!

het enig minpuntje is dat - hoewel de eerste vijf nummers stuk voor stuk vintage motorpsycho songs zijn - alles overschaduwd wordt door gullible's travails, zowat hét definitieve en allesomvattende motorpsycho nummer...

enne, wat die productie betreft: motorpsycho blijkt toch baat te hebben bij het werken met een professionele producer. waar de laatste platen wat muddy klonken, klinkt deze lekker crispy en helder, met voldoende aandacht voor elk afzonderlijk instrument als elementje in het grote geheel.

bottomline: na een hoop luisterbeurten geef ik hier de volle vijf sterren voor. wat! een! plaat! wie doet beter in 2010?

Misterfool
x-3 met zijn gospel achtergrond koor en heerlijk jammend ritme is al redelijk geniaal te noemen. eens de rest pindakazen.

avatar van dudehere
Aah waar blijft mijn LP.
Erg frustrerend om dit allemaal te horen