2Pac - Loyal to the Game (2004)

Label: Interscope

1. Soldier Like Me (Return of the Soulja) (3:51)

met Eminem

2. The Uppercut (3:50)

met E.D.I. Mean en Noble

3. Out on Bail (3:55)
  4. Ghetto Gospel (3:58)

met Elton John

5. Black Cotton (5:03)

met Eminem, Kastro en Noble

6. Loyal to the Game (3:24)

met G-Unit

7. Thugs Get Lonely Too (4:48)

met Nate Dogg

8. N.I.G.G.A. (Never Ignorant About Getting Goals Accomplished) (3:03)

met Jadakiss

9. Who Do You Love? (3:29)
  10. Crooked Nigga Too (2:55)
  11. Don't You Trust Me? (4:55)
  12. Hennessey (3:28)

met Obie Trice

13. Thug 4 Life (3:04)
  14. Po' Nigga Blues [Scott Storch Remix] * (3:40)

met Ron Isley

15. Hennessey [Red Spyda Remix] * (3:18)

met E.D.I. Mean en Sleepy Brown

16. A Crooked Nigga Too [Raphael Saadiq Remix] * (4:03)

met Raphael Saadiq

17. Loyal to the Game [DJ Quik Remix] * (4:20)

met Big Syke

avatar van Game
Demoniac schreef:
...aanvaard

Vraag me nu wel af hoe zoiets werkt dan. Is die Dido sample gewoon bij een bestaand 2Pac nummer ingeplakt ofzo? Zal wel zoiets moeten zijn. Hij kan het niet zelf meer maken

De Dido sample is er later ingeplakt ja. Maar het nummer is voor de rest niet origineel wat 2Pac had gemaakt. De beat is anders en de stem van 2Pac is vertraagd. De teksten zijn wel hetzelfde.

Veel nummers van albums na zijn dood zijn niet origineel. Er word gewoon een andere beat onder gezet. Je kunt de originele versies van die nummers heel vaak op het internet terugvinden.

Zoals hieronder de OG versie van Dont U Trust Me:

Klik

En zo heb je nog vele andere OG versies van nummers die na z'n dood uitkwamen. Maar op de albums zijn ze altijd ge-remixed, helaas...
En dit album is het droevige resultaat daarvan. Zoek de OG's van dit album maar eens op. En alle andere 2Pac albums van na '96.

avatar van Kill_illuminati
Buiten de remixes om vind ik dit ook z'n slechtste opnames en nalatenschap. Mindere nummers die zelfs als 2pac zou hadden geleefd alleen licht zou zien door bootleggers. het latere werk is beter evenals de reguliere albums voor z'n eindlot.
Dus 2pacaclypse Now t/m Makaveli The Don Killuminati: The 7th Day Theory

Als je dit goede muziek vind, houden zo. Maar als je je wilt verdiepen in de man zelf moet je hier niet beginnen nor eindigen.

Als Casual luisteraar neem de Greatest hits anders zou ik beginnen bij Me Against The World een pareltje dat hem z'n uiteindelijke status heeft gegeven.

ik vindt de remixen op dit album beter dan de originele versies gwn omdat de beats daarop zo oud en voorbijgestreefd zijn. Hier zit veel meer beat in.. and I like that.. dat 2pac soms versnelt en soms vertraagt wordt is in het begin wel wennen en klinkt eerst niet zo goed maar dat ben ik eigenlijk vrij snel gewoon geworden.

avatar van KILLERBEE99
Eerste indruk: Waarom remixes, waarom Eminem, G-Unit, Jadakiss, Obie Trice en etc op de tracks. Had het tenminste gewoon gelaten met remixes waar 2Pac voor zijn dood mee heeft gewerkt. Wat ze bij sommige tracks wel hebben gedaan: Outlawz, DJ Quik, Nate Dogg en Big Syke...

Erg jammer dat ze 2Pac nieuwe woorden hebben laten zeggen, ook het begin van Soldier Like Me waar 2Pac 2005 zegt... Ik weet toch wel heel zeker dat deze in 2004 gemaakt en uitgebracht is. Ook laten ze 2Pac nieuwe woorden zeggen zoals "G-Unit" en andere woorden. Ook jammer dat op sommige tracks de teksten versnelt zijn.

Loyal To The Game (DJ Quik Remix) is een heel mooi nummer en is een een van mijn faveriet.

avatar van Kill_illuminati
Hoe komt Jadakiss op het zelfde album als 50 Cent? Vooral in het jaar 2004.

avatar van GijsV
KILLERBEE99 schreef:
Eerste indruk: Waarom remixes, waarom Eminem, G-Unit, Jadakiss, Obie Trice en etc op de tracks..

Heel simpel, omdat Eminem het album geproduceerd heeft.

t-h-y-$
Hoe kan het trouwens dat Tupac ''Big ballin ass nigga named Trice'' zegt op Hennesy

Relax
Knip, plak etc.

avatar van Snoeperd
alleen Ghetto gospel gruwelijk nummer

KILLERBEE99 schreef:
Ook jammer dat op sommige tracks de teksten versnelt zijn.

Ja sommige tracks klinken voor geen meter meer omdat de vocals versnelt of versloomt zijn.
Ook vind ik dat de Hennesy remix met Obie Trice echt de slechtste beat ooit heeft van een 2Pac liedje. Maar er zijn wel een aantal nummers met een hele dope beat, maar ze passen alleen niet echt bij 2Pac.

Bij mij ook

avatar van patenpac
Mooi gebruik gemaakt van zijn stem.
Er staan een paar zeer goede nummers op.

Ulfat-e-Zulmat
Op Uppercut na zou ik niet kunnen bedenken welke. Je moet de originele versies eens moeten horen, vooral die van Black Cotton en Po Nigga Blues (ook bekend als Cause I Had To). Insteek is totaal anders en de nummers komen ook meer tot hun recht en zijn mijns inziens een stuk beter.

avatar van jemo3der
Zo vreselijk zonde dat hoe sommige tracks niet meer klinken omdat ze versnelt of vertraagt zijn, of omdat de toonhoogte van Pac's voice is veranderd... Ook vind ik sommige beats een beetje onproffesioneel klinken, die ik ook makkelijk zou kunnen maken... Toch geef ik het wel 3 sterren, omdat met name de 4 laatste tracks gewoon zeer goed zijn(die zijn niet door Eminem geproduced hahahah). De nummers 1,2,4,6,7,12 en 13 zijn ook best aardig, maar met name doordat de acapella's zijn versnelt of vertraagt klinken ze toch minder(vooral zonde bij Ghetto Gospel).

avatar van Kill_illuminati
Vooral het origineel van Out on Bail blaast uit de speakers.

PriestMaiden
Titeltrack en Ghetto Gospel zijn de beste nummers, met de beats niks mis mee.

avatar van Film Pegasus
Met namen als Eminem, Nate Dogg en Obie Trice zou je toch meer verwachten. Niet dat het per se slecht is, maar 2 Pac zelf komt niet echt goed uit de verf. Het blijft altijd de tweestrijd van liefhebbers bij postume albums. Zeker als er meerdere zijn en er nog remixen bovengehaald worden. Ik hoor trouwens meer Eminem hier die als producer diende, dan 2Pac zelf...

avatar van Dead_Presidents
Te veel remixes en te veel gast optredes van artiesten waar Tupac nooit heeft samengewerkt.
De enige liedje die ik kan waarderen is Ghetto Gospel