Within Temptation - Mother Earth (2000)

Rock / Metal
Label: DSFA

1. Mother Earth (5:29)
  2. Ice Queen (5:22)
  3. Our Farewell (5:21)
  4. Caged (5:49)
  5. The Promise (8:02)
  6. Never-Ending Story (4:04)
  7. Deceiver of Fools (7:37)
  8. Intro (1:08)
  9. Dark Wings (4:17)

met Arjen Lucassen

10. In Perfect Harmony (6:59)
  11. Deep Within [Live] * (4:21)
  12. The Dance [Live] * (5:12)
  13. Restless * (4:41)
  14. Bittersweet * (3:21)
Mza
Paar leuke nummers, maar meestal komt het te zeikerig over. Na zo'n heel album kan ik die stem ook nauwelijks meer horen. Wel een album waar ik af en toe afzonderlijke nummers van luister. 2,5*

Heel leuk album, als je van de nieuwe Within Temptation houdt.

Maar wat een lelijke cover wel... Precies Guido Belkanto...

avatar van Eddie
Het nummer wat voor mij de plaat red is "Deciever Of Fools" de rest vind raakt me niet echt, wat vreemd is want een band als Xandria vind ik weer geniaal.

dit is een heeeeeeeeeeeeele leuke cd

Inderdaad, maar niet zo goed als hun andere albums. Ik mis veel op deze cd wat ik op andere cd's niet mis. Het is natuurlijk een schitterende plaat maar ik vind er te weinig power en te weinig bombast inzitten. Gelukkig hebben ze dit allemaal recht gezet met de 'Silent Force' wat ik daarom ook een beter album vind. En natuurlijk is de ook de cover van 'The Silent Force' stukken mooier als deze lelijke cover. Dit is misschien wel de lelijkste cover ooit. Ik geef 5* uit traditie. Mijn top 5 beste within temptation nummes van deze cd:
1.Ice Queen
2. Deceiver Of Fools
3. Dark Wings
4. Mother Earth
5. Caged.

HOUSECAT schreef:
Inderdaad, maar niet zo goed als hun andere albums. Ik mis veel op deze cd wat ik op andere cd's niet mis.....Ik geef 5* uit traditie.

Een wat vreemde reden om 5 sterren te geven lijkt me?

Ik vind dat niet echt vreemd.

avatar van HammerHead
Leg eens uit, eigenlijk vind je het niet echt een top album, maar je geeft toch 5 sterren omdat het je favoriete band is, of zo? Heet je toevallig soms TOTO?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Wat is dat nou weer voor onnodig persoonlijk geflame

HammerHead schreef:

Heet je toevallig soms TOTO?

Misschien

avatar van HammerHead
Da's geen geflame, da's het duiden van een bepaalde eigenschap.

HammerHead schreef:

Ik geef het 5 sterren omdat: Within Temptation inderdaad één van mijn lievelings bands is en dan vind ik het normaal dat je daar 5 sterren aan geeft en daarbij het gemiddele is schandalig laag. Je moet je trouwens zo niet opwinden, het zijn maar sterren hoor.

avatar van HammerHead
Leuk, dit soort users. Verstand komt met de jaren zullen we dan maar zeggen.

avatar van mathias
1,0
laat het ons hopen

mathias schreef:

laat het ons hopen

Inderdaad

avatar van J.Bell
HOUSECAT schreef:

Ik vind het nog wel meevallen, wel eens een cover van Prince gezien????

Voor dit album geef ik *** want ik heb het best vaak geluisterd en heb Within Temptation een stuk of 6 keer live mee mogen maken. En dat was eigenlijk wel genoeg voor een hele lange periode. Maar goed.
Dit album scoorde bij mij in het begin goed, maar dat is nu een stuk minder.

dit is mijn lievelinks cd

avatar van Casartelli
Within temptation is voor mij altijd een wat flauwe ripoff van Mandylion-era Gathering geweest. Maar inmiddels die opstandige veren wat afgeworpen hebbend: ach, dit is nog wel een aardig album. Hits als Mother earth en vooral Ice queen waren destijds wel erg vaak op de radio en als ik dan zie hoezeer ze voor mij nog wel overeind staan, waren ze blijkbaar toch wel erg sterk. Dat niveau wordt zeker niet het hele album hoog ge houden, het is inderdaad hier en daar te drammerig. Maar zolang je ze niet te vaak hoort, kunnen nummers als Caged, The promise en Deceiver of fools er nog prima mee door. 3*

avatar van beruk
Lang niet zo aanhoorbaar als Orphanage of the Gathering. Live en op de plaat te weinig gitaar en te veel toetsen en te saai. Als ik naar deze muziek (ik noem het hobbit metal ) luister wil ik de orks horen stampen!!!

avatar van Zwammer
Ik heb deze cd een paar jaar geleden gekocht en ik was er toen helemaal weg van. Welke nummers dat waren weet ik niet meer, want ik ben de cd kwijt Iets dat me tegenwoordig never nooit zou gebeuren, maargoed toen vond ik muziek nog niet zo belangrijk.

Ik weet nog wel dat ik het erg goed vond, dus laat ik maar 3.5* neerzetten.

avatar van nuf
nuf
ik vond dit album een aantal jaren geleden heel mooi, maar nu nog steeds vermakelijk, my farewell is een prachtig nummer!

*3.5

avatar van The Scientist
Ben net thuis.. weer een IP-ban
wat een ovebodig gescheld

Dankzij deze fantastische plaat ben ik in 2000 voor het eerst in aanraking gekomen met het genre Gothic Metal. Thank God! Ik weet nog dat ik net voor de kerst door een sneeuwbui naar de kroeg liep en ondertussen naar Ice Queen luisterde. Een betere sfeerschets voor dat moment kon ik me niet voorstellen. Dit album word ik nooit zat. Er staan dan ook louter goede nummers op.

Maartje Bronkhorst

Dit album werd 5 jaar terug door heel wat popjournalisten de hemel in geschreven. Volgens mij terecht. Alleen als je dan als band bijna een jaar later een hit scoort, is je album blijkbaar veel slechter??????
Ik snap dit niet helemaal.
Mijn eerste kennismaking met Sharon den Adel was in 1999; toen ze mee zong op"Regular Day In Bosnia" van De Heideroosjes.
Maar die mogen zeker ook niet meer.........

avatar van orbit
Vergeet After Forever of Evanescense niet Deric, allemaal taboe!!

Toch zonde; over 10 jaar vind iedereen het weer geweldig; hebben we in Nederland bandjes waar we trots op kunnen zijn...
Orbit, je hebt gelijk

lostprophet
Ik vind het een erg lekker album, niet zo goed als The Silent Force, maar gewoon lekker! Niet meer en niet minder. 4 Sterren dus.

Wat ik niet snap: waarom heet nummer 8 "Intro"?
Ligt dat aan mij of is dat heel erg krom?

avatar van Rinus
W.T. is een band, waar wij Nederlanders best trots op mogen zijn. Alleen lijkt het wel vaak, dat een goede band geen succes mag hebben, want dat wordt het als commercieel gezien.

Dit is gewoon een goed album van W.T., het eerste waar de band de grunts achter zich gelaten heeft (wat een goede beslissing was) en waar Sharon de starring role krijgt toebedeelt.

De songs zijn van een consistent gehalte, en het album blijft boeien van het begin tot het eind. En dat W.T gewoon klasse heeft, en hun ding gewoon fantastisch doen, bewijzen ze ook met de twee opvolgers van dit album.

avatar van StuF
Rinus: zo is het. behalve dat ze commercieel worden gezien omdat ze succes heb. denk niet dat het zo simpel is.

avatar van jurado
1,5
Lelijk gitaarluid , lelijk getriggerde drums , lelijke plasticstrings , lelijk Wehkampkeyboard geluid, lelijk ontbreken van een fatsoenlijk basgeluid , lelijke vocalen , lelijke hoes , lelijke jurk , lelijk equipment , lelijke nummers.

Kortom een fantastisch lelijke plaat van een lelijke band.

1,5 *