Lady Gaga - The Fame Monster (2009)

Pop / Dance
Label: Kon Live

1. Bad Romance (4:55)
  2. Alejandro (4:37)
  3. Monster (4:09)
  4. Speechless (4:30)
  5. Dance in the Dark (4:49)
  6. Telephone (3:40)

met Beyoncé

7. So Happy I Could Die (3:55)
  8. Teeth (3:40)
CommercialPuss schreef:
Overigens maakt ze ook de Katholieke kerk ter schande; Door een rozenkrans in haar keel te laten glijden.

En homo's laten weer wat anders in hun keel gl..
Schande!
(sorry, kon het niet laten, ik zal Rihanna er verder buiten laten).

Kortom: droevige discussie dit. Wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen?

avatar van Joren999
Tja, volgens mij heeft deze user nog niet door, dat hij extreme tunnelvisie jegens Lady Gaga heeft

Ik denk eerder aan 'een beetje provoceren is altijd leuk'

avatar van friday the 13 th
CommercialPuss schreef:

Maak je niet zo druk jongen, de katholieke kerk maakt zich zelf wel ten schande, daar hebben ze de hulp van Lady Gaga niet voor nodig.

"Born This Way" gaat trouwens ook over homoseksualiteit. Niets mis mee!

avatar van Style.Girl
Nog beter dan haar eerste album, ook al zijn er niet heel veel nummers. Alle nummers die hierop staan zijn geweldig. Ik kan ze zovaak luisteren als ik wil. Al staan haar andere nummers hier ook gewoon op hoor, en niet alleen haar deze nummers.
Maar hoop nog veel meer van haar te zien en horen, al vond ik Born This Way een teleurstelling.

avatar van Waste Management

So Happy I Could Die (3:55) 4,5*
Teeth (3:40) 4,0*

Totaal: 4,6, maar ik rond het af op een 5*

avatar van pureshores
allemaal single kandidaten maar alleen Bad Romance heeft meer duurzaamheid.
Dance in the dark kan zo uit de 80's rollen

The Fame origineel heeft meer kwaliteit IMHO

avatar van WeZet
Haar meesterwerk. Fijne pop-liedjes in een 80's jasje. Sterke harmonieën (niet zoals ze met haar kabbelende 90's beats op Born This Way doet) en fijne hooks. Bijna geen provocatie maar algemene thema's. Natuurlijk zit ze met sommige nummers op het randje van plagiaat, maar uiteindelijk heeft ze een heerlijk album afgeleverd.

avatar van pureshores
algemene thema's? wat zijn die in de wereld van Lady Gaga? ;)

avatar van Poeha
pureshores schreef:
...
Dance in the dark kan zo uit de 80's rollen...

Aha, vandaar dat ik het daarom de leukste track van het album vind.

Al met al valt het album niet eens tegen. Dat ze echt kan zingen, was ik me al bewust van. Een song als Speechless valt me zeker positief op. Ook Monster vind ik in zijn hoedanigheid nog prima te versmaden. Of de houdbaarheid, ik heb dit album vandaag voor het eerst eens aan een luisteronderzoek onderworpen, structureel van aard zal zijn, valt nog te bezien, maar vooralsnog 3,5*.

avatar van wibro
Had nooit gedacht dat ik dit album zou kopen. Maar ja, het lag dan ook voor slechts € 2,00 te koop op de CD/Vinyl beurs afgelopen zondag in Nijmegen. Dus, gewoon meegenomen. Staan trouwens leuke nummers op maar je moet het niet te veel horen want dit soort muziek gaat zeer snel vervelen.

Dribbeltje28
Aandacht junk en copycat. Als ze de kans had zou ze zich eigenhandig vereeuwigen in de lijst van 27!!

avatar van pureshores
Applause is wel even grappig maar als dat dan de opener is van waar je mee terug moet komen na een periode van stilte is het niet echt een bijzonder nummer. Ik denk dat madonna hier toch niet echt een opvolger in heeft

TheArtfulDodger
En ze is altijd zo gewoon gebleven...

...als je onder gewoon verstaat: een glitterroze My Little Pony paardje dat kan overgeven.

avatar van Edwynn
Ik vond dat anders behoorlijk professioneel hoor; barfen en dan verder zingen en hupsen alsof het niet gebeurde. Je moet ze de kost geven die zulks aangrijpen om twee weken in bed te gaan liggen.

TheArtfulDodger
klopt, lady gaga danst niet maar zij hupst

avatar van Supersid
De eerste twee nummers zijn guilty pleasures, maar daarna een pak (!) minder. Mijn dochter heeft dit grijsgedraaid, en ik kan best snappen waarom gezien ze 11 is... Opvallend is wel dat ze steeds naar deze teruggrijpt, terwijl ik, tegen mijn eigen bestwil in, ze haar ondertussen allemaal bezorgd heb...

avatar van Devoo
Bad Romance moet zowat de beste pop-song zijn van de laatste 10 jaren. Lady Gaga heeft echt goeie melodieën en vind deze EP ook veel beter dan haar debuutalbum.

avatar van S1998
Deze vanmorgen weer eens opgezet. Dit album is een aaneenschakeling van flashbacks aan m’n vroege jeugd. Talloze keren bekeek ik als 10-jarige de videoclips van dit album en stonden veel nummers op mijn mp3-speler. Wat een tijden…. Lady Gaga maakte echt een impact, want in mijn beleving had iedereen het over haar; zelfs mn ouders kenden haar!

Het album klinkt bijna 15 jaar later nog steeds niet gedateerd. Nummers als Just Dance en Paparazzi klinken nog steeds fris en staan bij veel radiostations nog op de playlist. Dit album is samen Teenage Dream (Katy Perry), Loud (Rihanna) en de opvolger van deze plaat pure popperfectie. Iets wat lastig te evenaren blijkt.