Lady Gaga - The Fame Monster (2009)

Pop / Dance
Label: Kon Live

1. Bad Romance (4:55)
  2. Alejandro (4:37)
  3. Monster (4:09)
  4. Speechless (4:30)
  5. Dance in the Dark (4:49)
  6. Telephone (3:40)

met Beyoncé

7. So Happy I Could Die (3:55)
  8. Teeth (3:40)
avatar van Nickstbo
Die synths op "dance in the dark" zijn toch héérlijk

avatar van Nickstbo
En vele onder jullie gaan het niet graag horen of toegeven maar van deze dame gaan we nog veel horen. Echt een nieuw popicoon. Of je het nu wilt of niet vrees ik

Bad Romance maakte een geweldige intreden voor "The Fame Monster". Alejandro heeft ook een zeer leuk deuntje. Lady GaGa scoort gewoon de ene hit na de andere.

Houden zo!

avatar van Lovekellycl
Ik dacht dat The fame monster voor 10euro te verkrijgen was? Hij kost 25euro. Leuk voor de mensen die haar voorgaande album al in huis hebben gehaald.

avatar van catdog
25 Euro ? Gewoon voor 14,99 te koop bij de MediaMarkt in combinatie met het vorige album + Retro, Dance, Freak die op de meeste edities van het vorige album niet te vinden was.

avatar van Gothica
Ik ken een aantal nummers en clips van haar. In het begin vond ik haar afschuwelijk, maar Bad Romance bewees het tegendeel en sindsdien waardeer ik haar muziek en stijl enorm. Lekker gewaagt, zeer creatief en apart. Daarnaast heeft ze een goede stem, waarmee ze live ook erg goed is. Ik ben het met Nickstbo eens dat deze dame een nieuw popicoon gaat worden (of al is?!)
Ik denk niet dat ik er een cd van zal kopen (misschien ook wel) maar feit is dat het goede, aparte en erg creatieve muziek is en erg goed uitgevoerd wordt.

Joy
In eerste instantie had ik de mening dat we hier te maken hadden met de zoveelste uit de stalgetrokken licht exentrieke dame die even een paar nummers en zelfs een cd zou uitpoepen, allemaal geregisseerd door muziekindustrie

Eenmaal verdiept in het persoontje Gaga kom je er achter dat het meiske wel degelijk talent heeft, gezien haar activiteiten voordat ze doorbrak,en nog flink kan zingen ook (joeptoep)

Madonna, de vergelijking werd al snel gemaakt, kan daarentegen nauwelijks zingen en amper een fatsoenlijk stuk muziek maken,maar heeft ene feilloos gevoel voor stijl , trendsetten, en uitbuiting daarvan

Ik gok dat deze dame wat langer aanwezig zal zijn in populaire muziekindustrie dan je op het eerste gezicht zou vermoeden, als ze niet ten onder gaat aan het amy winehousesyndroom

wat betreft shemale:

eerst even nadenken wat je nu eigenlijk schrijft

Gaga is hermafrodiet, 2 slachtig, daramee geboren en ze schaamt zich er niet voor, dat is op zich al een openbaring, wan waarom zou ze ook, ze heeft zichzelf niet gemaakt

'leuk' om haar dan shemale te noemen, maar dat is iets totaal anders en komt redelijk deningrerend over, niet meer doen dus, nog los van het feit dat het niks te maken heeft met haar muziek

Conclusie, ik ben haar gaan waarderen, en nee totaal mijn muziek niet maar dat er talent in haar schuilt is duidelijk en haar deuntjes klinken wel erg aanstekelijk

het is niet helemaal mijn muziek, maar ik kan niet anders dan toegeven dat deze dame heel veel talent heeft, en echt heel veel respect verdiend.

Door mijn vriendin zie ik ook veel live dingen via youtube, en wat deze dame op piano laat horen is echt super. Ze kan zo waanzinnig goed zingen, dit is een blijvertje.

Madonna, hier is je opvolgster!

avatar van Kill_illuminati
Joy schreef:

Dat is gewoon een roddel. Ze is helemaal geen hermafrodiet. Ongelooflijk dat ik niemand iets hoor zeggen over haar schrijf kunsten. Buiten het zingen om weet ze hele goede teksten te schrijven. Ze is zeker een blijvertje moge dat duidelijk wezen.

Kill_illuminati schreef:
Buiten het zingen om weet ze hele goede teksten te schrijven.

Geef eens een voorbeeld dan?

avatar van Kill_illuminati
herman schreef:

Geef eens een voorbeeld dan?

Voor Pop nummers vind ik wel. Paparazzi vind ik voor Pop standaard toch wel goed. "Hele" is misschien wat overdreven.

Toen ik dit weekend The Fame beluisterde vond ik het een kleine moeite om The Fame Monster er achteraan te gooien. En wat blijkt? Ik vind deze eigenlijk leuker. Het niveau echt leuke liedjes ligt hier hoger en de draken zijn in veel mindere mate aanwezig.
Dit is gewoon prima pop en Lady GaGa brengt de fun er weer in terug.

Prima nummers staan hierop. "Dance in the dark", "Bad Romance" en met name "Alejandro" zijn top. Ze is voor mij nog steeds de patch op Gwen Stefani.

Ik heb het album eindelijk dan ontvangen gisteren. Ik had mezelf voorgenomen om het niet te luisteren voordat ik het kreeg, en ik ben er blij mee! Ik heb natuurlijk wel Bad Romance gehoord, maar voor de rest heb ik niks geluisterd. Gisteren heb ik hem dus met schone lei aangezet, en hij staat eigenlijk nog steeds aan. Ik vind het een lekker album, zelfs nog wat beter dan The Fame. Lekker catchy refreinen, die je na een keer luisteren kunt meeblèren, Beste nummers vind ik toch Dance In The Dark & Teeth.

haveman
Omdat een aantal gerespecteerde mumeleden hier een redelijk posief bericht hebben geplaatst dit toch maar eens geprobeerd.

En ik kan niet anders dan zeggen dat ik het helemaal niks vind. De openingstrack vind ik wel lekker maar dan houd het voor mij echt op. Ik hoor sommigen hier over de troonopvolgster van Madonna spreken. Nou wat mij betreft niet dus!

Joy
tekstueel is er iig weinig op aan te merken

Rah rah ah-ah-ah!
Ro mah ro-mah-mah
Gaga Ooh-la-la!
Want your bad romance

avatar van NewYorkCityLight
haveman schreef:

Tsja, tijd zal het zeggen. Wat ik wel weet, is dat Lady Gaga wèl live kan zingen en ook nog eens d'r eigen nummers schrijft... Nou wil dat natuurlijk niet zeggen dat de nummers inhoud hebben.. want dat hebben ze niet nee. (maar die van Madonna zeggen ook niet altijd alles)

avatar van SOAD
Ach mensen dit is is toch complete bagger, wil je een goed pop album van dit jaar horen check dan eens Kings & queens van Jamie T.
Krijgt veel te weinig aandacht op deze site.

haveman schreef:

Ik moet bekennen dat ik de cd ook maar matig vind, en eigenlijk Teeth samen met speechless wel heel lekker vind, en de rest te simpele pop deuntjes zijn...

Echter, is zij nu al meer dan de "troonovolgster" van Madonna, want in tegenstelling tot Madonna is Lady Gaga echt een artiest, kan ze echt zingen, en speelt ze ook nog eens voortreffelijk een instrument... dus wat dat betreft is ze Madonna al voorbij gestreeft. Wat status betreft is het natuurlijk koffiedik kijken, maar de potentie is er zeker weten.....

haveman
lennon schreef:

Leuk dat ze kan zingen en een instrument bespeelt, maar als de uitkomst deze cd is gaat het toch ergens helemaal mis.

Ik ben geen grote Madonna fan, maar elk album van haar is beter dan dit gedrocht.

Bovendien bespeelt Madonna ook een instrument (ze is begonnen als drummer), dus die vlieger gaat ook niet op.

avatar van ricardo
Ik was even op tv aan het zappen, en was er net een clip op van deze madam op mtv. Ik vind de vergelijking met Madonna niet eens zo heel gek, alleen Madonna heeft haar sporen door de jaren heen allang verdiend natuurlijk. En ze heeft haar in de moderne popmuziek natuurlijk al lang en breed bewezen. Dat moet deze dame eerst nog maar even zien waar te maken. Over 20 jaar zouden we de discussie wellicht kunnen voeren of ze daadwerkelijk in Madonna's voetsporen is getreden.

herman schreef:

Ja, ik heb haar ook gitaar zien spelen (3 akkoorden) dat maakt haar nog geen muzikant....

Ik weet niet hoe goed Lady Gaga haar instrument bespeelt...

Maar goed, laten we er over 25 jaar maar op terug komen. Kijken of mevrouw Gaga dan nog steeds nummer 1 hit scoort.

Toch denk ik dat het niet helemaal eerlijk is de vergelijking te trekken voor wat betreft carrière-duur. Madonna stamt uit een andere tijd: de jaren '80. Jaren waarin je nog echte megasterren had, waarin mensen nog massaal plaatjes kochten en waarin de top 40 was gebaseerd op verkopen.
Nu is alles zo anders, dat het al heel bijzonder is als een artiest 3 jaar mee weet blijven te gaan.
In die tijd viel het gedrag van Madonna denk ik meer op dan dat van GaGa nu, puur omdat men tegenwoordig meer gewend is.
En ach, zolang Madonna zelf al zegt dat ze GaGa ziet als haar 'opvolgster' mag er vergeleken worden natuurlijk, maar we leven wel in een iets ander soort muziektijdperk nu.

avatar van ricardo
Je moet inderdaad wel erg creatief zijn om er tegenwoordig echt bovenuit te kunnen steken in de muziekwereld, want bijna alles is al eens gedaan en/of gemaakt. Ik vind Lady GaGa er (nog) niet echt bovenuitsteken, maar ze kan wel erg goed zingen vind ik. Met de clipjes erbij op mtv heb ik het gevoel van, mmm dat heb ik al eens eerder gehoord en gezien. Niets vernieuwends dus, maar best leuk.

Joy
je moet vooral muzikaal creatief zijn, en laat dat nou net in 12 van de 13 gevallen van de zoveelste omhooggeprezen nieuwe ster niet het geval zijn

in het geval van gaga, laat die opsmuk weg en je houdt weinig verheffends over, al klinkt het voor ene keer of 10 best lekker en kan ze aardig zingen

herman schreef:
Ik weet niet hoe goed Lady Gaga haar instrument bespeelt...

Nou, kijk dan maar eens naar DEZE performance van Speech...

Is toch niet slecht he....? Ze blijft boeien als je kijkt, en dat vind ik veelzeggend...

Of bekijk deze eens, ietsje dichterbij huis

buddy
The Fame vond ik niet zo heel veel aan. Zeker singles als Just Dance en Poker Face vindt ik niet echt de moeite.

The Fame Monster is een heel ander verhaal. Goede popsongs die mooi gezongen zijn. Op The Fame Monster hoor je haar eigen stem ipv van het overgeproduceerde geluid van The Fame. Laten we eerlijk zijn, haar stem is echt wel mooi. Live zing ze ook nog is heel goed.

Voor The Fame Monster geef ik denk ik maar is 4 sterren. Had 4.5 kunnen zijn, maar ik kan Beyonce gewoon niet uitstaan. Verschrikkelijk stem en altijd zo aanstellerig gezongen.

Favorieten op dit alum op dit moment? Alejandro, Monster en Speechless.

Ik las een discussie hier op de site dat 8 nummers een EP heet en geen album. Vind ik vreemd aangezien Thriller van Michael Jackson het best verkochte album is en er staan toch maar 9 nummers op.

Ik heb liever weinig nummers en goed dan een zo nummers waar je telkens moet skippen. The Fame staan meer nummers op maar daar is het skippen geblazen terwijl deze 8 nummers op The Fame Monsters eigenlijk allemaal wel de moeite zijn.

buddy schreef:
Ik las een discussie hier op de site dat 8 nummers een EP heet en geen album.

Is dus nonsens