Lady Gaga - The Fame Monster (2009)

Pop / Dance
Label: Kon Live

1. Bad Romance (4:55)
  2. Alejandro (4:37)
  3. Monster (4:09)
  4. Speechless (4:30)
  5. Dance in the Dark (4:49)
  6. Telephone (3:40)

met Beyoncé

7. So Happy I Could Die (3:55)
  8. Teeth (3:40)
avatar van rudiger
Ach het belangrijkste is toch dat jij ervan kunt genieten .
Daar is muziek toch voor bedoeld .

avatar van ThePrinceOfPop
Het album begind heel sterk met bad romance en alejandro achter mekaar, maar daarna word het alleen maar zwakker.

avatar van Der Untergang
mwah, So happy i could die is juist één van de betere nummers, Teeth is eigenlijk het enige mindere nummer

Ik luister deze plaat al zo lang, en moet toch echt concluderen dat dit een monster van een plaat is. Alle acht zijn het top liedjes. Hoogtepunt is en blijft Alejandro.

In tegenstelling tot haar collega's Katy, Ke$ha, Britney en anderen, is er hier talent aanwezig waar je van achterover slaat, en dat talent is op ieder nummer, zelfs op het minste nummer Teeth, te horen.

Van oppervlakkige liedjes als "Telephone" tot aan de wat emotionele liedjes als "Speechless", alles is vatbaar voor de repeat knop. Of haar imago nou wel of niet te uitbundig is, deze CD steekt met kop en schouders boven de CD's van de andere mainstream popzangeressen van 2009 uit. Genoeg gezegd.

avatar van NewYorkCityLight
Waarom 'Teeth' over het algemeen het slechtste nummer wordt bevonden snap ik dus helemaal niet. Teeth getuigd als enige van een beetje durf. Het heeft iets seks-achtig, wat hier wel goed tot uiting komt, in tegenstelling tot de meeste van haar nummers die ik onnodig oversekst vind. Heerlijk .

* Uitgebreide review :

Bad Romance: een vermakelijk goed nummer, de beste van het album.

Alejandro: ook een goed nummer, doet niet veel onder Bad Romance.

Monster: matig, het lijkt een beetje alsof ze niet precies wisten wat ze met dit nummer wilden doen.

Speechless: niet het mooiste nummer, maar toch wel leuk.

Dance In The Dark: de naam van het nummer is mooier, dan het nummer zelf.

Telephone: een leuk commercieel nummer.

So Happy I Could Die: zie Monster.

Teeth: een lekker nummer

Conclusie: Het begint met 2 top nummers, die niveau haalt het album niet verder. Het album is leuk en na een paar luisterbeurten word die steeds leuker.

En nu doe ik iets wat ik normaal gesproken nooit zou doen: ik verhoog me stem van 1.5 naar 3,5 .

avatar van Angelo
ThePrinceOfPop schreef:
Dance In The Dark: de naam van het nummer is mooier, dan het nummer zelf.

Persoonlijk vind ik dit juist tekstueel verreweg het meest sterke en interessante nummer.

ThePrinceOfPop schreef:
Telephone: een leuk commercieel nummer.

En dat zijn de andere nummers niet?

Nee, dat zijn vermakelijk goede, goede, matige en lekkere commerciële nummers.

Angelo schreef:

En dat zijn de andere nummers niet?

Sommige zijn het niet nee, en Telephone klinkt ''te'' commercieel .

madonnagirl3
Ik vind alles vrij te commercieel klinken, maar ik vind het toch goed.
Gaga is een van de beste van nu, maar ik vrees voor haar nieuwe album Born This Way, ik hoop ook een andere sound... maar die gaan we niet krijgen denk ik.

haveman
Ik heb vandaag eens de huidige top 40 en de top100 van 2010 (538) bekeken en hier en daar wat beluisterd(het meeste had ik nog nooit van gehoord).

Dan is het niet zo heel gek dat Gaga als nieuwe Queen of Pop wordt beschouwd. Het niveau van die 'toplijsten' is nog veel, veel, veel slechter dan ik vooraf had verwacht. Tot een jaar of 5 geleden hield ik die lijsten nog weleens bij, maar nu snap ik waarom ik er mee ben gestopt. Het is echt om te huilen met wat voor muziek de jeugd wordt bestookt.

On topic;

Dat Gaga hier dan als beste uitkomt, maakt het voor mij nog niet goed. De singles zijn best pakkende deuntjes, maar daar blijft het ook bij.

En dan die clips!

Bijvoorbeeld van Telephone een clip van zo'n 9 minuten. De tekst van dit nummer gaat over een boy die wel erg vaak belt. Waar opent de clip mee? Met een erg lange gevangenisscene . Daarna worden een heleboel mensen vergiftigd en uiteraard wordt er veel in slechts een slipje gedanst.

Mijn blik op de top 40 was eenmalig.

avatar van rudiger
haveman schreef:

En dan die clips!

Die text gaat over mij , ik heb haar wel 1000 keer gebeld om te vragen of ze a.u.b. wil ophouden .

haveman
rudiger schreef:

avatar van ThePrinceOfPop
Ik hoop dat ze nee zei .

avatar van pureshores
@Haveman

ken je de slogan van 3FM: als je van muziek houdt luister je naar 3FM

die geldt ook voor 538: als je niet van muziek houdt luister je naar 538

ben het verder wel eens met die jaarlijsten, als je bijv naar een jaarlijst van 100 bestverkochte singles van 1998 kijkt ligt het nivo toch een stuk hoger (en toen moesten we 15 gulden voor een single uit de knip trekken)

dus hoe minder je moet betalen voor nu een download hoe meer meuk de charts inkomt

avatar van UmindC
Dat er veel troep in de hitlijsten staat komt echt niet door de prijs van de nummers.

avatar van Arrie
pureshores schreef:

Tja, ik vind het niveau van 1998 absoluut niet hoger. Dat heeft verder niks met dit album te maken, maar als ik kijk naar de top 100 van 1998 zie ik net zoveel troep als in 2010.

Dit album is daarentegen helemaal geen troep, naar mijn mening. Dit is juist een voorbeeld van goede popmuziek van tegenwoordig. De liedjes zitten heel goed in elkaar. Lady Gaga is een prima zangeres. Niks mis mee.

avatar van pureshores
ik zeg niet dat Lady Gaga troep is-ik ben geen fan maar ze stuwt het popgebeuren tenminste naar een ander nivo.

met troep bedoelde ik de meerderheid vd (waarschijnlijk) 538 playlist (die ik godzijdank niet ken maar waar ik op mn werk 5.5 jaar naar heb moeten luisteren) = huppelkuttranceplaatjes uit 2001 die nog elke dag voorbij komen waarschijnlijk, de meest recente singles van de grote popacts die je daarna nooit meer hoort en zielloze " trendy" rnb en NL van Kane, Acda en de Munnik en Borsato

Dat van 1998 vind ik toch anders want toen hadden de " Groten" (madonna, janet jackson) nog een enigzins voortrekkersrol en die doen nu ook meer wat de laatste trend is (hard candy/pornornb van JJ).
En ja -ook in 1998 hadden we enorme troep :) (No tengo dinero anyone)

avatar van CommercialPuss
0,5
Vreselijke Muziek; Alejandro; Gaat over homo's...:s Ik vind dat niet kunnen, en dan ook die video, je kan gewoon dit niet uitzenden op de televisie.
Ze komt op mij over als een del.

0.5 vanwege de diepzinnige teksten, ehm NOT

avatar van Arrie
Er zou wat mij betreft niks mis zijn met een tekst over homo's, maar volgens mij gaat dat nummer daar helemaal niet over. Heb je wel het hele album gehoord CommercialPuss?

avatar van Reint
CommercialPuss maakt me wel benieuwd; wat is precies het probleem met een tekst over homo's? Zonder onderbouwing is zo'n uitspraak nauwelijks serieus te nemen namelijk.
En inderdaad, volgens mij is de narrator in dat nummer gewoon een vrouw die tot een stel mannen zingt.

avatar van Joren999
CommercialPuss heeft het over verschrikkelijke teksten en geeft Rihanna (del bij uitstek #1 trouwens) 5*.

CommercialPuss schreef:
Alejandro gaat over homo's, ik vind dat niet kunnen.

Ik vind jou niet kunnen.

CommercialPuss schreef:
en dan ook die video, je kan gewoon dit niet uitzenden op de televisie.

Die video S&M van Rihanna, wie jij een 5 geeft, vind ik tikkeltje erger dan Alejandro.

diepzinnige teksten, ehm NOT

Gaga schrijft tenminste haar eigen teksen, Rihanna niet, en die van haar zijn ook niet diepzinnig.

Nee, Gaga vind ik stukken beter dat Rihanna.

avatar van pompompom
CommercialPuss schreef:
Ze komt op mij over als een del.

0.5 vanwege de diepzinnige teksten, ehm NOT

Wat is er mis aan muziek met als onderwerp homosexualiteit?

avatar van CommercialPuss
0,5
Als iemand de video heeft gezien; Kun je er wel uit opbouwen dan het over homosexualiteit gaat; hier nog een link ter bevestiging. Alejandro - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Dat is niet het punt; het punt is dat zij net iets te ver gaat, zelf vind ik Gaga ingewikkeld in CrimeSceneLint niet kunnen.
Overigens maakt ze ook de Katholieke kerk ter schande; Door een rozenkrans in haar keel te laten glijden.
En toevallig heb ik het hele album gehoord+ The Fame.
En zullen we Rihanna hierbuiten houden. (a)

avatar van niels94

avatar van Edwynn
Lady Gaga als nieuw boegbeeld van doelwitten voor al dan niet religieuze moraalriddersclubjes. Dat had ik nou nooit achter deze voordraagster van extreem veilige popriedeltjes gezocht.

Of ben ik nou zo pervers dat ik er niet door gechoqueerd raak?

avatar van Ataloona
CommercialPuss schreef:
Overigens maakt ze ook de Katholieke kerk ter schande

Fijne avond nog.