Neil Young - Time Fades Away (1973)

Canada
Label: Reprise

1. Time Fades Away (5:37)
  2. Journey Through the Past (3:22)
  3. Yonder Stands the Sinner (3:11)

met David Crosby

4. L.A. (3:10)
  5. Love in Mind (1:56)
  6. Don't Be Denied (5:16)
  7. The Bridge (3:05)
  8. Last Dance (8:47)

met David Crosby en Graham Nash

avatar van Stijn_Slayer
Ja, zeker top vijf. Wellicht zelfs top drie?

avatar van Tony
Voor mij wel:

1. On the Beach
2. Tonight's the Night
3. Time Fades Away

Samen de Ditch trilogy, toch? Nou dan!

avatar van harm1985
Top 10 voor mij. Hoog tijd voor een remaster op cd in plaats van lp en Pono.

avatar van henk01
Gaat dit nog een keer op cd uitgebracht worden?
Daar zit ik op te wachten, mag ie Peace Trail van mij houden.

avatar van Renoir
Eindelijk heb ik 'm op cd - als onderdeel van de Original Release Series Discs 5 - 8. Werd tijd, want mijn oude vinylexemplaar was behoorlijk grijs gedraaid.

avatar van Joshua68
Waarom brengen ze deze verdomme niet los uit ipv in zo'n boksje? Ieder die deze wil kopen heeft waarschijnlijk de overige drie al... En als de kwaliteit van de anderen nu zoveel beter blijkt te zijn dan kan je per CD beslissen of je 'm vervangt..

avatar van Tony
Haha, wie wil er nou nog CD's kopen?

avatar van henk01
Ik zie prijzen van 39,99 pfff, wacht wel even.

avatar van harm1985
Vind ik nog te doen 10 euro per cd. Op bol.com staat ie voor 60.

Wacht het heel even af. Heb per 1 oktober een nieuwe, beter betalende baan, wellicht dat ik mezelf dan wat cadeau doe

Al aangeschaft Harm?

avatar van harm1985
Haha. Nog niet. Mezelf eerst wat duurders, niet muziek gerelateerds cadeau gedaan

Maar ik heb ook nog een bol.com bon van 75 euro gehad bij mijn afscheid.

avatar van BenZet
Tony schreef:
Haha, wie wil er nou nog CD's kopen?

Tjah, dat hoor je steeds minder, toch koop ik ze nog met plezier, het geluid is wat mij betreft het beste (met mooie spelert) en iets fysieks hebben vind ik toch het leukste. Hopelijk komt er ooit weer een opstanding van de cd's!

avatar van henk01
Probeer nog steeds ergens voor minder geld te scoren. Lukt me nog niet ?

avatar van Stijn_Slayer
Don't be denied, Henk. Ik ga toch voor het originele vinyl, of als het zo uitkomt de Pono-flac's.

avatar van henk01
Als je meer weet Stijn, laat het me weten.

avatar van pmac
Tot mijn schande nooit op gestemd zie ik net. Een live album met toen nieuwe nummers. Ze luide een andere fase in voor Neil. Een donkere maar bijna tergend gevoelig. Het zal voor de fans destijds wel even wennen zijn geweest maar het zijn in wezen allemaal sterke nummers.

avatar van henk01
Neil Young - Official Release 5-8 zojuist aangeschaft voor 24 euro. Niet verkeerd dacht ik zo.

avatar van BenZet
Dat is zeker niet verkeerd. Mooie box, heb er t dubbele voor betaald..

avatar van henk01
Binnen! Fantastische cd. Toch wel zijn beste live cd. Denk dat ik die andere 2 official realeases ook maar koop. Heb ik het mooi compleet tot Hawk&Doves met allemaal dezelfde verpakking.

Ondanks het gebrek aan bekende nummers en ondanks het feit dat ome Neil er zelf niet van schijnt te houden, vind ik dit toch wel zijn beste live cd. De band klinkt iets lichtvoetiger dan het meeste werk met Crazy Horse en dat bevalt me wel (even vloeken in de kerk). Grappig ook om te horen hoeveel beter het is dan zijn werk met CSNY een jaar later (ook al doen C en N hier sporadisch ook aan mee).

avatar van Stijn_Slayer
Lichter van geluid zeker, maar lichtvoetig is toch echt iets anders. Fourteen junkies too weak to work, alleen de eerste zin al.

avatar van Lau1986
Ik moest in het begin nog wel even wennen aan dit album, wellicht inderdaad vanwege het ontbreken van bekende nummers. Het album is echter geweldig met een aantal prachtige nummers. Don't Be Denied vind ik echt een heerlijk nummer.

avatar van Larzz
Heb hem onlangs op LP kunnen kopen. NM goede kwaliteit. Ook met poster. Alleen de bedrukte binnenhoes ontbreekt. Weet niet of ie er origineel bij zat in deze Franse uitgave. Plaat klinkt geweldig.

avatar van AbleMable
Dit is een heerlijke live plaat en ik ben nooit zo gek van live albums maar deze... mag er wezen....zo dat rijmt.
En ik vind het ook een pre dat er niet echt bekende nummers op staan.

avatar van Renoir
Sorry hoor, maar de nummers op deze plaat zijn inmiddels al 46 jaar bekend.

avatar van harm1985
Tot Live at Massey Hall is er van dit album anders geen enkel nummer op CD verschenen en zelfs live kwamen zeer sporadisch nummers van deze plaat aan bod.