2Pac - Greatest Hits (1998)

Label: Death Row

1. Keep Ya Head Up (4:23)
  2. 2 of Amerikaz Most Wanted (4:07)

met Snoop Doggy Dogg

3. Temptations (5:02)
  4. God Bless the Dead (4:22)

met Stretch

5. Hail Mary (5:12)

met the Outlawz en Prince Ital Joe

6. Me Against the World (4:39)

met Dramacydal en Puff Johnson

7. How Do U Want It (4:48)

met K-Ci & JoJo

8. So Many Tears (3:58)
  9. Unconditional Love (3:59)
  10. Trapped (4:45)
  11. Life Goes On (5:02)
  12. Hit 'Em Up (5:12)

met the Outlawz

13. Troublesome '96 (4:36)
  14. Brenda's Got a Baby (4:54)

met Dave Hollister en Roniece

15. I Ain't Mad at Cha (4:19)

met Danny Boy

16. I Get Around (3:54)

met Digital Underground

17. Changes (4:29)

met Talent

18. California Love [Original Version] (4:45)

met Dr. Dre en Roger Troutman

19. Picture Me Rollin' (5:15)

met Danny Boy, Syke en CPO

20. How Long Will They Mourn Me? (3:52)

met Thug Life en Nate Dogg

21. Toss It Up [New Mix] (4:43)

met K-Ci & JoJo, Danny Boy en Aaron Hall

22. Dear Mama (4:40)
  23. All About U [Remix] (4:33)

met Nate Dogg, Top Dogg, Dru Down, Hussein Fatal en Yaki Kadafi

24. To Live and Die in L.A. (4:33)

met Val Young

25. Heartz of Men (4:41)
avatar van Booyo
Vroeger vond ik dit helemaal te gek, en.. Ja, eigenlijk nog steeds. Heerlijke recht voor je raap rap.

avatar van Dungeon
Ik verwacht eigenlijk bij een CD van 2Pac uit 98 met de naam Greatest Hits slechts 1 nummer. Vaag.

Dungeon schreef:

Geen 2Pac fan? of wat probeer je nu te zeggen xd?

avatar van Dungeon
KILLERBEE99 schreef:

Geen 2Pac fan? of wat probeer je nu te zeggen xd?

Geen fan maar vind 2Pac zeker okee en luister het dan ook op zn minst een paar keer per jaar.

Maar goed. Wat ik probeer te zeggen is dat ik het vaag vind dat er een CD uitgebracht is met de naam Greatest Hits terwijl er slechts 1 hit op staat. Okee 2 misschien als je Changes mee rekent maar dat werd pas na de release van deze CD een hit. En wellicht waren de voor 98 uitgebrachte singels in Amerika een wat groter succes. Dan kom je echter denk ik nog niet verder dan een handje vol hits om en nabij. Echt kloppen doet het dus in ieder geval niet. Noem het dan the best of.... Dan nog is er ruimte voor discussie omdat smaken nu eenmaal verschillen. Maar op een CD met de naam Greatest Hits verwacht ik hits, niet zo vreemd toch?

avatar van Game
Dit zijn zijn grootste hits hoor...

avatar van KILLERBEE99
Hits hoeven niet altijd op nummer 1 te staan voordat het hits zijn. Als ik hier zo de youtube links bekijk, mis ik er toch best veel, van de 25 songs die hier op staan hebben er 19 een officiele video clip!

Mja, in Nederland had ie voordat ie doodging eigenlijk maar 2 of 3 hits gehad: Dear Mama, California Love en I Ain't Mad At Cha. En alleen die middelste was top 10, de rest waren hits in de marge.

Niet dat het verder uitmaakt, het is niet alsof deze cd puur voor de Nederlandse markt is uitgebracht.

avatar van Niek
Stiekem best een heel goede verzamelaar. Vroeger helemaal grijs gedraaid en net voor het eerst in minimaal 6 jaar weer opgezet. Ik verwachtte af te gaan knappen maar dat is geenszins het geval. Tuurlijk zijn nummers als How Do U Want It, Toss it Up en All About U tenenkrommend fout maar ook die dragen bij aan een compleet beeld van 2Pac. Verder mis ik Got My Mind Made Up en Holler If You Hear Me. Verder staat eigenlijk alles er op en als er dan een postuum track bij moet dan mogen we ons in de handjes knijpen met Changes. Als je niet zoveel met Pac hebt maar wel wat in de kast wil hebben staan dan is dit een heel goede keus. Ik laat mijn 3,5 gewoon staan

Edit: Hail Mary blijft gruwelijk! I ain't no killer, but don't push me

avatar van KILLERBEE99
2Pac - Greatest Hits is nu ook Diamond... Het 6de hip hop album dat Diamond is gegaan.

RIAA - Recording Industry Association of America

Type in: 2pac greatest hits

All Eyez on Me zal ook wel niet lang meer duren voordat die Diamond is.

avatar van Nr.4
2pac was in tweede helft van de jaren 90 een van de eerste hiphop die ik te horen kreeg. Nog steeds vind ik dit een geweldige verzamelaar met tracks die Pac's verschillende kanten goed laat zien. Binnenkort wel eens even wat normale albums van 'm aanschaffen.

avatar van KILLERBEE99
Alweer 16 jaar geleden dat 2Pac overleed, heb dit album nu opstaan... R.I.P.

Leuk die nieuwe nummers! De rest kende we al. Legende verdient zeker een compilatiealbum. Over de keuze van de nummers kunnen we twisten. Iedereen heeft zij eigen greatest hits denk ik.

avatar van Silky & Smooth
Hoewel er betere 2Pac-albums zijn, besef door dit album wel weer even wat een legende 2Pac was. Er zijn zeker weten betere rappers, maar het blijft indrukwekkend als je bekijkt hoeveel mensen hij was te bereiken (en nog steeds bereikt) met deze nummers. Ondanks dat ik ruim uit mij 2Pac-periode ben gegroeid, is dit nog steeds erg lekker!

avatar van Dead_Presidents
Dungeon schreef:

Wat jij niet snapt is dat het gaat over hits in de Verenigde Staten. En heel veel nummers hier op waren dat!

avatar van Dead_Presidents
Niek schreef:
Edit: Hail Mary blijft gruwelijk! I ain't no killer, but don't push me

revenge is like the sweetest joy Next to gettin' pussy

avatar van RickGretsch
Toch wel 1 van de artiesten waar een greatest hits best handig voor is, want wat heeft deze man veel uitgebracht! Ik ben blij met dit mooie overzicht.

avatar van james_cameron
Tot nu toe is het oeuvre van meneer Shakur een beetje langs me heen gegaan. Dit dubbelalbum is dus een mooie gelegenheid om de schade in te halen. Groot fan zal ik nooit van de rapper worden, daar is het materiaal wat te wisselend van kwaliteit voor en boeien de teksten mij te weinig, maar gezegd moet worden dat hier veel sterke tracks op staan. Hoogtepunt is en blijft voor mij het heelijke California Love met Dr. Dre.

Alleen de echte 2Pac fans hebben door dat All About U een andere versie is dan die op All Eyez On Me.

avatar van Johnny Marr
Booyo schreef:
Heerlijke recht voor je raap rap.

Voor wie zich in het nachtleven stort zonder vaste slaapplek.

avatar van Insanity
Dit album is 2pac is voor mij ook de eerste aanraking geweest met hiphop en hij blijf sowieso een Rap-God

avatar van Nr.4
Hoewel ik alle 2pac soloalbums inmiddels wel goed ken, blijf ik toch altijd naar de Greatest Hits grijpen als ik wat van hem wil horen. Ben nooit zo van de verzamelaars, maar deze is echt genieten. Gruwelijke nummers stuk voor stuk.