Foreigner - Mr. Moonlight (1994)

Label: Ariola

1. Under the Gun (3:54)
  2. Rain (4:34)
  3. Until the End of Time (4:51)
  4. White Lie (4:16)
  5. Big Dog (4:46)
  6. Real World (6:19)
  7. All I Need to Know (4:44)
  8. Hole in My Soul (5:08)
  9. I Keep Hoping (5:15)
  10. Running the Risk (5:09)
  11. Hand of My Heart (4:58)
avatar van vielip
Ja dat vind ik persoonlijk ook.

@Casartelli: bedoel je nou ook de ballads op het tweede Thunder album? Of juist ná het tweede album?

avatar van Casartelli
We geraken een beetje off-topic nu en zoomen bovendien nogal op een detail in, maar ik vind de debuutplaat van Thunder dus redelijk te gek... die ene band begin jaren '90 die op geloofwaardige wijze de Led Zeppelin sound voortzet en misschien zelfs wel verbetert... zowel in de rockers als in de (power) ballads. Op Laughing on Judgement Day is de urgentie voor mij goeddeels alweer verdwenen. Maar vooruit, dat zit hem misschien nog wel meer in de rockers die niet meer echt rocken dan in de ballads (ik heb ter plaatse mijn sterren staan bij Low Life in High Places, Empty City en Today the World Stopped Turning).

Ik zit nu de tracklists van de latere Thunder-albums nog eens door te kijken en realiseer ik me dat ik meer een generiek Thunder-beeld heb dan dat ik me nog bij erg veel titels het liedje voor de geest kan halen...

avatar van De buurman
Onbegrijpelijk laag gemidddelde. Blijft voor mij een wereldplaat, misschien wel het beste overall Foreigner album. Nauwelijks mindere tracks, terwijl in het verleden de singles vaak de beste songs waren.

@Hé de buurman, ik ben een Foreigner fan ( het debuutalbum vind ik nog steeds verreweg het beste album van de heren), maar dit album ken ik niet en ga daar snel verandering in brengen en laat het daarna hier weten.

Ozric Spacefolk
De buurman schreef:

Ik heb deze plaat ook hoog gescoord.

Edit: eerder een krappe voldoende, ik zal eens zien, of ik mijn cijfer kan bijstellen.

avatar van Brutus
Wisselvallige plaat. Er staan een viertal echt goede nummers op. De rest is matig tot slecht.

avatar van RuudC
Het is lastig om dit album slecht te noemen. De heren proberen het wel, maar het zit er gewoon niet meer in. Waar een Real World nog best ok is, gaat daar wel een afgrijselijke Big Dog aan vooraf. Verder schommelt het niveau niet zo erg, maar het balanceert op het randje van het acceptabele. Het is niet meer de gladde pop van de eighties, maar, je raadt het al, de ninetees. Een tikje luisterbaarder. De terugkeer van Gramm had niet eens gehoeven. De zanger van de vorige plaat had dit net zo goed kunnen doen. Foreigner is oud geworden.

Tussenstand:
5. Head Games
6. Inside Information
7. Mr. Moonlight
8. Unusual Heat

Allang afgehaakt na hun vorige album.

avatar van lennert
Bevalt mij dan toch beduidend beter. Gramm's stem is toch net iets fijner om naar te luisteren en ik vind het materiaal toch zeker een stuk meer geïnspireerd klinken dan het geval was op Unusual Heat. Until The End Of Time is een mierzoete begin jaren '90 ballad, maar heeft alsnog een fijne zomerse en dromerige sfeer die me prima bevalt. White Lie en All I Need To Know zijn beide ook lekkere up-tempo songs met een Brian Adams-vibe en Real World is een sterke ballad. Sluit ook sterk af met Hand Of My Heart.

Ik vermoed dat dit album beduidend populairder en succesvoller was geweest als het in de hoogtijdagen was uitgebracht. Voelde in 1994 waarschijnlijk als mosterd na de maaltijd, maar in zo'n marathon als deze kan ik er echt goed van genieten.

Tussenstand:
7. Inside Information
8. Unusual Heat

avatar van gigage
RuudC schreef:
Foreigner is oud geworden.

That sums it up, wat mij betreft. Van een band die de wereld ging veroveren (jong, energiek) en mega charts successen kende (volwassen, berekend) is weinig meer over. Twee jaar en 7 studio's heeft het album nodig gehad, een project dus, geen band. Tijd voor nieuw elan.

avatar van De buurman
Big Dog moet je niet te vaak horen misschien, maar verder vind ik dit een ontzettend goede plaat. Een stuk tijdlozer qua productie dan het vroegere werk. Weinig uitschieters, maar dat zegt iets over het algehele niveau van de plaat. Jammer dat die weinig waardering krijgt.

avatar van vielip
Ik hoorde gisteren per toeval het nummer Until the end of time. Prima song! Ik ken dit album niet echt goed. Heb het destijds wel eens gehoord en de titel White lie doet me vaag een belletje rinkelen. Maar verder kom ik niet. Toch maar eens verder op onderzoek gaan na het horen van Until the end of time.