Johnny Cash - American VI: Ain't No Grave (2010)

Country
Label: Mercury

1. Ain't No Grave (2:53)
  2. Redemption Day (4:22)
  3. For the Good Times (3:22)
  4. I Corinthians 15:55 (3:38)
  5. Can't Help But Wonder Where I'm Bound (3:26)
  6. Satisfied Mind (2:48)
  7. I Don't Hurt Anymore (2:45)
  8. Cool Water (2:53)
  9. Last Night I Had the Strangest Dream (3:14)
  10. Aloha Oe (3:00)
avatar van JustiFicatioN
Nieuw plaatje van Cash! Goed nieuws

Social_Mask
Ook onlangs kennis gemaakt met het titelnummer, en ik kan, als kuddedier, alleen maar meegaan met mijn voorgangers: schitterend nummer.

avatar van Shangri-la
Prachtig nummer weer inderdaad, ook ik kijk hier naar uit.

avatar van Sith Lord
Ik ken de muziek van Cash helemaal niet. Ik luister nu naar het titelnummer, maar damn wat is dit goed zeg! Ik ga meteen meer muziek beluisteren.

TvO
Vandaag heb ik een pre-order geplaatst bij cdwow voor de vinylversie. Die staat voor maar €10 aangeboden... (en nog eens een kortingscoupon daar vanaf)

avatar van thetinderstick
Vreemd..
Bij American V werd al gezegd dat dat zijn laatste nummers waren. Die nummers waren geschreven in de periode na het overlijden van zijn vrouw tot zijn dood. ´Like the 309´ zou zijn laatste eigen nummer zijn.

Wat is nu werkelijk zijn laatste album?

beaster1256
ja, hier ben ik toch wel heel benieuw achter , ik dacht ook dat het met american V wel de allerlaatste was ?

avatar van Poles Apart
Dit materiaal komt uit dezelfde sessies als dat van "American V: A Hundred Highways", het is dus even oud, en betreft de laatste opnames van Cash met Rubin.

En dan zijn er nog de vele outtakes van de diverse sessies (die niet op de "Unearthed" box stonden) die ook ooit nog wel eens officieel uitgebracht gaan worden onder de "American" vlag.

avatar van Sven Vermant
Ik kijk reikhalzend uit naar deze release.

avatar van Shangri-la
Prachtig, ik kan niet wachten!!!

Wat slowchat over lekken/downloaden/etc. verwijderd.

beaster1256
deze koop ik zeker , volgens platomania is hij weer schitterend !

TvO
Overigens meld Plato 19-02 als releasedatum. Zo bijster vroeg is de plaat dus niet gelekt.

avatar van Germ
Germ (crew)
de titeltrack..... bijna angstaanjagend.....

avatar van jeroenheinz
Klinkt inderdaad angstaanjagend en het is voor mij ook het beste nummer van het album. Het is weer een sterk album in deze serie, maar haalt het net niet bij bijv deel IV en V.

avatar van AOVV
Eerste maal beluisterd, en het is jammer dat deze man ons verlaten heeft; ook op het einde van zijn leven klonk zijn stem nog prachtig, maar wel doordrongen van triestheid. Je hoort in z'n stem dat hij er genoeg van heeft, genoeg heeft geleden.

avatar van Bartjeking
Vandaag heb ik deze bijna onafgebroken gedraaid en zoals verwacht ben ik ook door de laatste in de american serie bij de strot gegrepen. Zijn stem gaat door merg en been af en toe en slaagt met gemak voor de kippenveltest. Zelfs Aloha Oe wordt een geslaagd nummer als the Man in Black het zingt.

Ik vraag alleen af of alle nummers uit dezelfde sessie komen (half jaar voor zijn overlijden). Op bijvoorbeeld Satisfied mind klinkt zijn stem wel heel erg goed, klinkt of het toch een paar jaartjes ouder is dan de rest. De oplettende luisteraar kende dit nummer natuurlijk al van de Kill Bill Soundtrack

4.5* voor dit laatste meesterwerk van John, ik zal hem missen.

avatar van Sven Vermant
Vandaag binnengekregen en meteen geluisterd.
Wederom een klasseplaat die je grijpt.
Voor het nummer Satisfied Mind heb ik destijds speciaal de soundtrack van Kill Bill 2 gekocht. Wat een geweldige nummer.
Dik in orde dus. maar ik had ook niet anders verwacht.
4,5* voorlopig.

Ain't No Grave is een erg mooi nummer.
Heb hem net even geluisterd op de lost highway site, die hier eerder geplaatst was.

Deze cd ook maar halen snel.

Beetje dom trouwens dat op de website een kopje staat met Shows.
Als je daar op klikt staat er sorry no current events.
Goh, wat vreemd!

-Het album staat inmiddels in de 3voor12 luisterpaal-

avatar van weasel
Vandaag gekocht.
Fantastisch weer

avatar van Vortex
Het lome plantage ritme uit Aint No Grave is echt fantastisch

beaster1256 schreef:
deze koop ik zeker , volgens platomania is hij weer schitterend !

Die gasten vinden wel meer dingen goed wat niet aan te horen is, is niet echt een betrouwbaar richtpunt.

[email protected] schreef:

Maar in dit geval hebben ze gelijk.

avatar van SanderBash
Is 'ie al uit? Is 'ie al uit?

Al lang! Al lang!

Nan
Weer een juweeltje van the man in black!

Alle nummers zijn afkomstig van de American Sessies, Cash heeft vele outtakes en alternatieve versies van tracks opgenomen, bijv. een piano versie van Lucky Old Sun en een soloversie van The Drifter.

Ik schat dat er zeker 50 tracks zijn die wachten op een release, dus we kunnen rustig wachten op American VII t/m XI...

Cash - American Outtakes

avatar van MJ_DA_MAN
Nee, dit is het laatste album van Cash (qua American-series iig).

Heb je daar ook een bron van dan?
Ik zou graag meer van deze albums zien komen?