Johnny Cash - American VI: Ain't No Grave (2010)

Country
Label: Mercury

1. Ain't No Grave (2:53)
  2. Redemption Day (4:22)
  3. For the Good Times (3:22)
  4. I Corinthians 15:55 (3:38)
  5. Can't Help But Wonder Where I'm Bound (3:26)
  6. Satisfied Mind (2:48)
  7. I Don't Hurt Anymore (2:45)
  8. Cool Water (2:53)
  9. Last Night I Had the Strangest Dream (3:14)
  10. Aloha Oe (3:00)
avatar van MJ_DA_MAN
Van de site van Lost Highway: klik.

avatar van deek
Vandaag beluisterd 1x,
Zeer goed album, mooi, rustig, ingetogen.
Subliem!
Zeker 1 van de betere in de American 'serie'

avatar van TheFunkyM
Ik heb het geluisterd, vind het tot nu toe, nog een beetje oudbollig klinken, ik begin met een 3, maar dit kan best wel groeien.
Misschien moet ik nog wennen aan de sound van Cash. Dit is de eerste cd, die ik van hem hoor.

Ain't no grave, is wel erg mooi.

avatar van SanderBash
SanderBash schreef:
Is 'ie al uit? Is 'ie al uit?

TvO schreef:
Al lang! Al lang!

Vet! Vet!

Father McKenzie
Als we niet uitkijken maakt Cash nog een comeback!

Haha, maar zonder lullen; alweer een mooi album in deze American reeks. De stem klinkt nog iets breekbaarder en je hoort dat Cashes einde nabij was. Satisfied Mind is een héérlijk nummer, maar dat zijn ze eigenlijk weer allemaal. producer Rick Rubin heeft een prachtig einde aan Cashes carriëre gebreid, waarvoor dank.

avatar van musicfriek
Toch een relatief lage beoordeling als je het vergelijkt met de andere albums uit deze serie.

avatar van RestLove
Hier gaan ze dus zo over praten in DWDD met JAWEL niemand minder dan Bennie Jolink en Waylon...benieuwd wat zij te zeggen hebben over de legendarische Cash met deze fenomenale plaat.

Father McKenzie
Wanneer in De Wereld Draait Door?

avatar van jeroenheinz
In vergelijking ligt het inderdaad iets lager, maar er is ook 'pas' 47 keer gestemd

avatar van barrett
Het blijft toch telkens iets speciaals een album van Cash. Het is in vergelijking met zijn vorige platen toch wat minder, maar het blijft je aangrijpen.

Dit is een oordeel na 3 maal luisteren en dat is dan wel veel te snel, dus deze score is daarmee ook voorlopig.

avatar van ArthurDZ
Net een aantal maal naar geluisterd en ik moet zeggen: opnieuw een meer dan geslaagd album van Cash(may he rest in peace).

het titelnummer is trouwens SPOOKACHTIG MOOI

avatar van RestLove
Nou toch nog een goed item in DWDD. Ik wist overigens niet dat Waylon vernoemd is naar Waylon Jennings en dat hij zelfs bij hem heeft gewoond. Ook toonde hij een prachtige mondharmonica die hij van J.R. zelf gehad heeft en deed hij een aangename cover van 'For The Good Times'. Matthijs van Nieuwkerken leek geëmotioneerd.

(verwijderd)
Eens met RestLove.. ik was aanvankelijk een beetje sceptis, maar zat bijna met open mond voor de tv.. wat een passie legde hij even in de nummer neer..

avatar van heicro
Die Waylon zong de door Al Green geschreven For The Good Times wel heel erg mooi.
Wat Johnny Cash betreft, kijk ik erg uit naar deze cd, hopelijk heb ik hem overmorgen binnen.

avatar van jeroenheinz
Uiteraard een goed begin. Vind persoonlijk deel IV en V nog beter van deze serie. Verder zijn Unearthed, Live at Folsom Prison en Live at San Quentin erg goede platen.. Denk dat je daar wel even mee vooruit kan

avatar van Shangri-la
heicro schreef:
Wat Jonny Cash betreft, kijk ik erg uit naar deze cd, hopelijk heb ik hem overmorgen binnen.

For the good times is niet door Al Green geschreven, die eer valt Kris Kristofferson te beurt.

avatar van heicro
Je hebt natuurlijk gelijk. Door een haastig berichtje bedoelde ik eigenlijk te zeggen dat Al Green er een hit mee had.

avatar van Shangri-la
Maakt ook verder niet uit, het is en blijft een prachtsong.

Antonio
Father McKenzie schreef:
Wanneer in De Wereld Draait Door?

Gisteravond was het dan zover en ik moet toegeven dat ik zeer onder de indruk was van Waylon's uitvoering van For the Good Times !

Voor degenen die het niet gezien hebben, het zal vermoedelijk wel te vinden zijn op Uitzendinggemist...

avatar van Germ
Germ (crew)
via CDWOW voor maar een tientje te bestellen op vinyl!

RestLove schreef:

Is die 5 sterrenwaardering een posthume of is-ie echt gemeend?

Berichten over Johnny Cash' oeuvre verplaatst naar Johnny Cash

Joy
nie mijn ding, zo blijkt, nummers die al miljarden keren zijn gedaan, en nu dan met Cash

tis allemaal vrij standaard werk , enige plus is de soms breekbare maar ook krachtige stem van Cash, maar daarmee redt je het niet imo

[email protected] schreef:

Is die 5 sterrenwaardering een posthume of is-ie echt gemeend?

Die is gemeend. De plaat ademt een berustende sfeer m.b.t. tot een dergelijk ernstig onderwerp, de dood. Een sfeer die heel oprecht is en op geen enkele wijze gefabriceerd kan worden. De nummers doen me heel veel en het geheel is ijzersterk en tijdloos. Ik geef niet vaak 5 sterren, maar deze plaat heeft het in mijn optiek wel verdiend.

RestLove schreef:

Bedankt voor de motivatie! Daar is muziek ook voor bedoeld!

avatar van AOVV
Johnny Cash is altijd al één van m'n helden geweest. Zijn stem grijpt je direct naar de keel, en dat is op deze plaat niet anders. Net als alle voorgaande 'America-albums' is 'American VI: Ain't No Grave' een sterke plaat, de nummers zijn knap uitgekozen, zodat de plaat toch als een geheel klinkt. Ik had er vooraf een beetje voor gevreesd, maar ben al bij al tevreden met het resultaat.

3,5 sterren

avatar van trebremmit
Vind hem wel erg rustig en redelijk saai deze nieuwe Cash.

Joy
vind um na 5 beurten wat beter, maar sommige teksten tenenkrommend en sommige nummers zeer matig

daartegenover staan dan weer enkele nummers die blijven hangen en die je opnieuw wilt draaien

(ben ff te lui titels op te zoeken;)

Wat is For the Good Times (een cover van maatje Kris Kristofferson) toch een mooi nummer zeg! Dat het met één been in het graf gezongen is, maakt het des te aangrijpender. Prachtig!

avatar van musicfriek
Is ook mijn favoriete track van dit album. Vind dit weer allemaal erg mooi. Nummers opgenomen vlak voor de artiest zijn dood hebben wel meer impact merk ik wel. Beetje hetzelfde heb ik met Roy Orbison's Mystery Girl. Hangt toch een bepaalde sfeer. Dikke 4,5*