Caro Emerald - Deleted Scenes from the Cutting Room Floor (2010)

Pop / Jazz
Label: Grandmono

1. That Man (3:51)
  2. Just One Dance (4:01)
  3. Riviera Life (3:29)
  4. Back It Up (3:53)
  5. The Other Woman (5:33)
  6. Absolutely Me (2:46)
  7. You Don't Love Me (3:54)
  8. Dr. Wanna Do (3:02)
  9. Stuck (4:33)
  10. I Know That He's Mine (4:17)
  11. A Night Like This (3:46)
  12. The Lipstick on His Collar (3:38)
  13. Bad Romance * (4:26)
avatar van NewYorkCityLight
Ik vind die nieuwe single ook nogal zoutloos. Ik had bovendien gehoopt op een beetje meer stijlbreuk - één album van dit soort Pop/Jazz muziek is genoeg voor mij.

Trollbericht en reacties daarop verwijderd.

avatar van adri1982
Deze album kwam een paar dagen geleden toevallig binnen bij de kringloop waar ik werk. Ik heb hem daar gisteren al een keer opgezet, maar toen werd het bij het zesde nummer 'Absolutely me' afgebroken. Nou moet ik wel zeggen dat ik dit het minste nummer van het album vind, maar vandaag wilde ik het album opnieuw een kans geven. Heb het opnieuw opgezet en helemaal van de eerste tot het laatste nummer gedraaid en (beluisterd).

Aardig album, niet slecht, maar het heeft zowel zijn zwakkere nummers. Dat is dan wel weer jammer. 'That man' is wel een o.k.-nummer, maar de drie die er bovenuit springen (goede nummers), zijn voor mij 'Back it up', 'Stuck' en 'Riviera life'. Over 'Riviera life' gesproken, een stukje van het intro lijkt veel op een melodielijn uit 'Afrikaan beat' van Bert Kampfaert (De melodie van het Efteling-sprookje 'De Indische waterlelies').

WPE
Ik ben het eens met vork666. Een erg gelikt geluid, en leunt zwaar op de revu-achtige nummers van de jaren 40-50-60. Ooit heb ik dit album aangeschaft maar ik zou niet echt meer weten waarom...
Wel met vakmanschap gemaakt, maar dus niet "my cup of cake".

avatar van Funky Bookie
Lekker feelgood album.
Jaren '50 gecombineerd met moderne accenten. Prettig gezongen.

Gewoon een prettig album dat lekker wegluistert.

avatar van paulmccuytney
Volgens mij begin 2011 heb ik uit nieuwsgierigheid (dit album stond in 2010 meer dan een half jaar op 1) deze cd bij de bibliotheek geleend. Ik kende de hits A night like this, Stuck en Back it up al en die vond ik alle 3 erg oké. Maar ook de rest van het album viel me helemaal niet tegen, hoewel je wel van dit genre moet houden. Later in 2011 heb ik Miss Emerald live mogen aanschouwen bij Bavaria Open Air in her Brabantse Lieshout en ook daar stond ze haar mannetje tussen andere grootheden als o.a. Guus Meeuwis, UB40 en Within Temptation. Ik ben wel bang dat ze dit enorme succes nooit meer zal evenaren. Maar 4 sterren vind ik het wel waard.

avatar van Venceremos
WPE schreef:
niet "my cup of cake".

Ook niet mijn piece of tea.

Metgezel
Krijg er nog koude rillingen van

avatar van luukve
Ik luister de Top 2000 van 2023 terug van #2000 naar #1, maar ik beluister het hele album waar het nummer vandaan komt.

Album nummer: #2
Getriggerd door: #1999 (A Night Like This)
Andere Top 2000 nummers op dit album: geen
Nummers toegevoegd aan persoonlijke playlist: geen

Dit is wel een redelijk album ook al vind ik geen nummer echt noemenswaardig. A Night Like This, Back It Up en Riviera Life heb ik gemarkeerd als mijn favorieten - deze zijn dan ook wel aardig. Ik zal het niet meer zo snel op zetten maar het doet geen vlieg kwaad.

avatar van lennon
luukve schreef:

Album nummer: #2
Getriggerd door: #1999 (A Night Like This)
Andere Top 2000 nummers op dit album: geen
Nummers toegevoegd aan persoonlijke playlist: geen

Wat een leuke manier om nieuwe muziek te ontdekken zeg.

Ik snap wat je schrijft.. dit is geen plaat die de boeken ingaat als legendarisch

avatar van Arrie
luukve schreef:

Dat is nogal wat, zeg. Richting de 2000 albums luisteren. En dan is de vraag hoeveel daarvan nou echt de moeite waard is. Er zullen dingen niet in je straatje liggen, of artiesten voorbij komen die meer one hit wonders of singles-artiesten zijn.

Wat deed je besluiten om dit te ondernemen?

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Arrie schreef:

Wat deed je besluiten om dit te ondernemen?

Nou, inderdaad. Precies wat ik me afvroeg. Chapeau voor deze monsterklus, zelfs als je hem niet volhoudt

avatar van luukve
Het is wat lennon al zei, vooral een manier om nieuwe muziek te luisteren. Ik heb ooit al eens de top 2000 teruggeluisterd maar dan zit je toch vooral naar de hits te luisteren. Met deze aanpak forceer ik dat ik een artiest ook echt een kans geef. Ik zeg al jaren dat ik die en die artiest wil gaan ontdekken maar dat komt er nooit van.

Ik kijk wel hoe ver ik kom, als ik mijn muzieksmaak heb kunnen uitbreiden is dat al een mooi resultaat.