AC/DC - If You Want Blood You've Got It (1978)

Alternatieve titel: If You Want Blood

Australiƫ
Label: ATCO

1. Riff Raff (5:59)
  2. Hell Ain't a Bad Place to Be (4:10)
  3. Bad Boy Boogie (7:27)
  4. The Jack (5:50)
  5. Problem Child (4:37)
  6. Whole Lotta Rosie (4:08)
  7. Rock 'n' Roll Damnation (3:40)
  8. High Voltage (5:05)
  9. Let There Be Rock (8:32)
  10. Rocker (3:12)
avatar van JoeY 2000
hij is best goed.
maar past niet in de top 10

avatar van Hendrix4live
Mijn Eerste AC/DC album. Was altijd gefassineerd van de cover.
Sterk Live Album. Echt goeie gitaarsolo's en vooral het nummer Let There Be Rock is erg goed.

avatar van muismat
Erg goede cd, die maar aangeeft dat AC/DC niet de eerste de beste is.
Het rockt gewoon aan een stuk door en dat is errug lekker.
Er staat geen slecht nummer op en is een perfecte binnenkomer voor iedereen die kennis wil maken met AC/DC.

avatar van The Seeker
Ja dit is AC/DC! Rauw, chaotisch en de energie stampt door door je boxen (lees oordopjes) heen. Bon Scott kan natuurlijk helemaal niet zingen (don't shoot me) maar zijn 'stem'geluid past er perfect bij en is misschien wel AC/DC. Na z'n dood heeft het me allemaal niet meer kunnen bekoren. Voor mij was toen de ziel uit AC/DC. Back in Black vond ik nog wel aardig maar het is nooit wat geworden tussen mij en die nieuwe zanger.

The Seeker schreef:
die nieuwe zanger.
Brandnieuw, en nog nie eens droog achter de oren zeker.

avatar van kaztor
ricardo schreef:
Brandnieuw, en nog nie eens droog achter de oren zeker.

Ja, het is mij ook al opgevallen. Wat een broekie!

avatar van ricardo
Brian zit al bijna zo'n 30 jaar bij AC/DC en nog steeds hebben ze het over 'die nieuwe zanger'. Volgens mij zat Bon Scott er maar 6 jaar bij. Met Brian hebben ze zelfs maar liefst 9 albums gemaakt, tegen met Bon Scott maar 5. Brian verdient gewoon meer respect en credits, dan door iedere oelewapper maar weer 'die nieuwe zanger' genoemd te worden.

Joy
elders rep je over mislukte piraat

ik denk dat 'nieuwe zanger' respectvoller is

kaztor schreef:

Ja, het is mij ook al opgevallen. Wat een broekie!

Ach ja ervaren mannen. Maar je hoeft niet perse op de musicmeter te zijn om een mening over muziek te hebben. Trouwens hebben jullie ook nog een inhoudelijke mening of blijft het bij dit 'old fart' gezwets?

avatar van ricardo
Ach, laat ik het er op houden, dat die oude nep zeerover met dat malle petje het nog altijd erg goed doet. Beluister het laatste album, Black ice maar eens.

Dit album is natuurlijk een prima live verzamelaar met beste AC/DC nummers uit de Bon Scott tijd. Alleen jammer dat de nummers gewoon letterlijk worden nagespeeld. Op live uit 1992 word veel meer geimproviseerd dan op deze. De productie is wel erg goed van deze, en ook de energie die de heren toen hadden is erg goed te voelen. Mooie live plaat voor degene die gewoon de beste nummers van AC/DC uit de Bon Scott tijd op 1 album live samengevat wil horen.

[quote]ricardo schreef:

Weet je wat ik ga het eens doen, mogelijk heb ik me toch altijd vergist in die nieuwe.... eh ouwe...?

beaster1256
prachtige live cd van ac dc , vooral let there be rock is super !

avatar van Marco1994
Is het iemand ooit opgevallen dat in het begin van Rock 'N' Roll Damnation Bon Scot , gaan we weer zegt ?

avatar van B.Robertson
AC/DC live is een feest der herkenning. Nummers van hoge kwaliteit als Hell ain't a bad place to be, The jack, Problem child,, Whole lotta rosie staan altijd garant voor het nodige luisterplezier. De rest van de cd uiteraard ook. 4,5ster.

avatar van Kill_illuminati
Jammer dat TNT er niet op staat. Dit klinkt naar mijn idee beter dan de studio versies.

avatar van Casino Boogie
De eerste die ik ooit kocht van AC/DC. Geweldige live registratie, een van de betere ooit gemaakt.

Yann Samsa
De eerste die je kocht van AC/DC...?
En al meteen de beste!

Dit album torent voor mij gewoon veel hoger dan ieder welk AC/DC album.
Waar de studio albums enkel goede songs bevatten, krijgen de live registraties van de band energie / kracht / enthousiasme en een prachtige sfeer erbij.
Zowiezo doen de studio albums van AC/DC me minder, live platen vind ik daarentegen een meerwaarde.

Met deze als beste.
Ten eerste een zorgvuldig uitgekozen en sterke setlist.
Zou, als we niet muggenziften, kunnen uitgaan als een soort 'best of' van de band.
Verder worden de nummers goed gebracht.
Ze verschillen wat van de studio versie, wat een blijk van originaliteit toont.
En toch zijn de nummers en opbouw bedacht gebracht, waardoor het album niet te amateuristisch en rommelachtig klinkt (deels wel, en dat heeft ook zijn charme op deze plaat.). Dan hebben we nog dat lekker rauw stemgeluid, vermengt met sterk blues geörienteerd gitaarwerk van de broertjes Young...
Breng dit allemaal samen en we hebben het sterke If You Want Blood.

Hoogtepunten vind ik, cliché maar toch, Whole Lotta Rosie en Let There Be Rock.
Deze songs komen gewoon zoveel beter tot hun recht op een live registratie...

!Rebecca!
ik heb de live cd hiervan, en ik blijf riff raff heel goed vinden.
die gitarist is echt zo lijp als wat (positief bedoeld!)

huh, dit is toch live?

avatar van ricardo
Dit is live maar die gitarist is zo lijp als een trein zegt !Rebecca!
Heetie niet van Anus Young? En dan bedoel ik die gtrist dan he.

Joy
ze zegt, ik heb de live cd hiervan

is al live dus ben benieuwd welke cd dat is ;/

avatar van ricardo
Ik heb hier het studio album van.
Hijs wel weer scherp die joy.

Joy
studioalbum van deze plaat?

link graag

avatar van muismat
beaster1256 schreef:
prachtige live cd van ac dc , vooral let there be rock is super !

Sluit ik me volledig bij aan, wat is dat toch een heerlijk nummer.

avatar van Deren Bliksem
Dit blijft toch één van mijn favoriete live-albums.
Geen zwak nummer op te bekennen, geen inzinking is toegestaan als luisteraar.

4.5*

avatar van Ducoz
Redelijke track list, moet deze toch nog wel een keer kopen! Ben meer fan van Scott dan van Brian

avatar van rudiger
Ducoz schreef:

REDELIJKE TRACKLIST ?

Dit zijn de eerste klas AC/DC krakers die erop staan en meer dan redelijk .
Je hebt zo`n beetje de hele AC?DC catalogus gekocht de afgelopen weken zonder deze fantastische live plaat . Schaam je !!!!!
Kopen en de knop voluit want dit Rockt als de schurft .
5 volle stars .

avatar van ricardo
Mooi live album, met alle klassieke nummers die ze uitgebracht hebben met Bon Scott als zanger. Het klinkt op dit album nog een stuk directer en wat gedrevener. En het geluid klinkt wat dichter bij.

Minpunt van dit live album vind ik echter, dat van alle nummers niets origineels gemaakt word. Alles word echt noot voor noot nagespeeld. Maar misschien is AC/DC de band er ook wel niet na om te improviseren, daar leent de muziek zich denk ik ook wat minder voor.

Leuke live verzamelaar met de beste Bon Scott nummers. Maar ik beluister toch een stuk liever de originele studio albums, omdat steeds de klassiekers en krakers mij op den duur de keel wat uit gaan hangen.

Soms kunnen de op voorhand mindere nummers uitgroeien bij mij tot de beste nummers.

rudiger schreef:

REDELIJKE TRACKLIST ?

Dit zijn de eerste klas AC/DC krakers die erop staan en meer dan redelijk .
Kopen en de knop voluit want dit Rockt als de schurft .
5 volle stars .

Ik bedoel met het aantal nummers!(zie andere live plaat met 23 nummers)

Maar ik denk inderdaad dat ik er morgen aan ga moeten geloven!

Bon Scott blijft mijn favoriet

Heb m hoor!