Gorillaz - Plastic Beach (2010)

Pop / Hip-Hop
Label: Parlophone

1. Orchestral Intro (1:08)

met Sinfonia ViVA

2. Welcome to the World of the Plastic Beach (3:34)

met Snoop Dogg en Hypnotic Brass Ensemble

3. White Flag (3:42)

met Kano, Bashy en The Lebanese National Orchestra for Oriental Arabian Music

4. Rhinestone Eyes (3:18)
  5. Stylo (4:30)

met Bobby Womack en Mos Def

6. Superfast Jellyfish (2:54)

met Gruff Rhys en De La Soul

7. Empire Ants (4:42)

met Little Dragon

8. Glitter Freeze (3:59)

met Mark E. Smith

9. Some Kind of Nature (2:58)

met Lou Reed

10. On Melancholy Hill (3:45)
  11. Broken (3:15)
  12. Sweepstakes (5:20)

met Mos Def en Hypnotic Brass Ensemble

13. Plastic Beach (3:47)

met Mick Jones en Paul Simonon

14. To Binge (3:52)

met Little Dragon

15. Cloud of Unknowing (3:06)

met Bobby Womack en Sinfonia ViVA

16. Pirate Jet (2:32)
  17. Pirate's Progress * (4:02)

met Sinfonia ViVA

18. Three Hearts, Seven Seas, Twelve Moons * (2:14)
avatar van EttaJamesBrown
Door Glitter Freeze een vol punt aftrek, wat een draak van een tandartsstoelnummer.

avatar van Sparks
Zonde van de statistieken om alle favoriete nummers te verwijderen van alle users vanwege het 'te veel' wijzigen van de tracklist. Gebeurde bij Demon Days ook al. Wat is er precies veranderd aan de tracklist?

avatar van Arrie
Sparks schreef:

Volgens mij zijn er bij beide albums bonustracks toegevoegd. Vind ik ook niet echt een reden om de statistieken te verwijderen inderdaad.

Arrie schreef:

Wel door bovenstaande het album weer aan het luisteren om opnieuw m'n favorieten te kunnen aanvinken. Het heeft dus ook voordelen want het is meestal dik genieten met dit album .
Met name Empire Ants vanaf 2:10 ongeveer is geweldig!

EttaJamesBrown schreef:

Fijn dat er nu ook een nummer is voor tijdens het tandarts bezoek! Vind ik overigens een nummer waar je even aan moet wennen maar heel erg lekker kan binnenkomen als je hem heel hard door je woonkamer laat galmen.

avatar van Hanszel
EttaJamesBrown schreef:

Ondanks dat het al een miljoen miljard keer bevestigd is, bij dezen nog een keer: over smaak kun je perfect twisten! Ik vind Glitter Freeze heerlijk! 'where's north from here? ' gevolgd door vreemde piepgeluidjes en een beetje wazig polygoonjournaal-gesample ofzoiets. Ik kan dit goed hebben.

Echter, in de tandartsstoel.... ? Nee, daar heb ik meer Katie Melua associaties mee. Saai Radio. Ik zou willen dat mijn smoelensmid dit draaide in zijn praktijk!