Genesis - Nursery Cryme (1971)

4,01

Label: Charisma

1. The Musical Box (10:24)
  2. For Absent Friends (1:43)
  3. The Return of the Giant Hogweed (8:09)
  4. Seven Stones (5:09)
  5. Harold the Barrel (3:00)
  6. Harlequin (2:53)
  7. The Fountain of Salmacis (7:54)
188 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van little lion man
* 3,0. Vind het een prima album, maar lang niet zo goed als de vijf hierna. Daardoor wat minder urgent en een wat lagere score. (Over deze redenering kun je natuurlijk ook twisten )

tuktak
Wat quotes verwijderd om de leesbaarheid te verbeteren en wat overbodige berichten verwijderd. Iedereen is vrij om een mening te hebben (gelukkig maar), dat gaat ook niet veranderen, dus de discussie graag over het album zelf!

avatar van Aproxis
Denk dat het album opent met misschien wel mijn favoriete genesis nummer. Misschien alleen al doordat nummer de reden waarom ik dit album het meest draai van alle genesis albums. Al is het niveau niet zo constant op het album als bij selling england by the pound is dit wel het album met het mooiste nummer. Geen Gabriel liefhebber kan om musical box heen. Pracht nummer

Aproxis schreef:

Ik heb dit album niet zo vaak gedraaid (ik had een kopie), maar nu dan toch onlangs aangeschaft, om mijn verzameling van Genesis kompleet te krijgen. En ja...eerlijk is eerlijk: het is een erg goed album met hele mooie nummers er op, For Absent Friends is heel, heel mooi. Maar eigenlijk staat er niets slechts of minder op dit album....

avatar van "H."
Prima album wat ik eigenlijk over de hele linie sterk vind. Als ik toch een favoriete track moet kiezen dan wordt dat the musical box.

avatar van Cor
Ja, mooi. Nog steeds na al die jaren. Symphorock die nooit verveelt. En dan 'The Musical Box'!!

avatar van Leptop
Half puntje erbij. Dit is toch wel een erg goed album zeg.