The Tallest Man on Earth - The Wild Hunt (2010)

Zweden
Folk
Label: Dead Oceans

1. The Wild Hunt (3:21)
  2. Burden of Tomorrow (3:33)
  3. Troubles Will Be Gone (3:01)
  4. You're Going Back (3:04)
  5. The Drying of the Lawns (2:57)
  6. King of Spain (3:26)
  7. Love Is All (4:15)
  8. Thousand Ways (2:53)
  9. A Lion's Heart (3:15)
  10. Kids on the Run (4:52)
Bij The Tallest Man on Earth - Shallow Grave (2008):

Ken je het nummer King of Spain al? Wat mij betreft het beste nummer van The Tallest Man on Earth. Er bestaat alleen nog geen studio versie van dat nummer.

Devendra Banhart is trouwens best leuk, vooral zijn album Cripple Crow, al vind ik zijn laatste twee albums wel wat minder. Aan je stemmen te zien luister je veel folk, dus... er achteraan!

avatar van De Daniël
King of Spain komt op het nieuwe album dat begin volgend jaar moet gaan verschijnen. The Wild Hunt vind ik overigens nog een stuk beter.

elrayo
Oh, wauw! The Wild Hunt is inderdaad ook weer erg mooi. Nu wordt ik wel heel erg benieuwd naar het nieuwe album...

avatar van sydbarrett
And i plan to be forgotten when I'm gone, cause i'm believing in the fall

avatar van De Daniël
Nieuw album? Ik wacht, ik wacht.

elrayo
King of Spain is eindelijk in studio-kwaliteit beschikbaar, wat een fenomenaal nummer blijft het toch! Ben dan ook ontzettend benieuwd naar dit album...

avatar van OmeWillem
King of Spain vond ik al een fantastisch nummer en ik hoop dat dat een graadmeter is voor deze plaat. Nog 3 maanden wachten en dan weten we het.

avatar van barrett
Een nieuwe Tallest Man on Earth fantastisch.... De vorige plaat kon me" wel bekoren, ik ben dus heel benieuwd naar deze opvolger.

Ben ook heel benieuwd de vorige plaat vond ik heel fijn..Heel mooie cover ook..Ziet er niet uit als een Zweeds landschap trouwens, hoewel .. haha

avatar van Yamato
King of Spain is net als het vorige album topklasse. Kom maar op hiermee.

avatar van OmeWillem
Het titelnummer The Wild Hunt is ook al ergens te vinden op het net. Een echt topnummer.

avatar van hvd
hvd
De Daniël schreef:
Nieuw album? Ik wacht, ik wacht.

13 April komti-ie "The Wild Hunt", al te vinden op musicmeter

Ik vraag me af of hoe erg het zal verschillen van Shallow Graves. Misschien is het meer een vervolg dan echt een 'nieuw' album. Hopelijk een voorproefje @ Bitterzoet volgende week! Ben iniedergeval beniewd:)

avatar van twelve
Inmiddels gelekt, moet hem nog in zijn geheel beluisteren, maar zo op het eerste gehoor ligt hij in het verlengde van Shallow Grave. Love is All is fantastisch!

avatar van Mr. B
Ik heb hem ook binnen ben erg benieuwd.

avatar van Lars11
Na twee luisterbeurten moet ik zeggen dat de plaat mij wat tegenvalt. Melodieën zijn vrij voorspelbaar. Neem nou het nummer 'King of Spain", ik kan hier niets spannends of origineels aan ontwaren. Lag zeker nog op de plank na het maken van Shallow Grave

avatar van sydbarrett
Niet mee eens... Sowieso je voorbeeld "King of Spain", kan zeker zo zijn dat het nog de planken lag na Shallow Grace, maar dat doet niks af aan het nummer. En het ligt echt niet gelijk, vooral qua maat in het verlengde van het vorige album. Voorderest heeft het nummer een erg fijne tekst en zit het vol met melancholie.
Ik begin met 4 sterren, maar het zou zo maar weer 4,5 kunnen worden, want ik weet niet of deze onderdoet voor Shallow Grave.

avatar van Mr. B
Wat mij betreft ligt deze in het verlengde van Shallow Grave en dat bevalt me erg goed.

avatar van OmeWillem
Ik ben het eens met Sydbarrett . Het probleem zie ik niet, wat maakt het uit dat King of Spain (misschien) nog op de plank lag? Het is een heel sterk nummer en daar gaat het om. Verder vind ik het album heel goed en een volwaardige opvolger. De melancholie die door de hele plaat zit vind ik echt verschillen van het debuut. Hij onderscheidt zich meer, de vergelijkingen met Dylan zullen wel gemaakt worden maar ik vind deze plaat minder Dylan'achtig dan Shallow Graves (dat is niet per sé goed of slecht). De nummers pakken misschien niet zo snel maar ze zijn wel heel sterk. Het zijn groeibriljantjes. Ik zet voorlopig ook in op 4 sterren met grote kans op verhoging.

avatar van sydbarrett
Burden of Tomorrow en Thousand Ways zijn voor mij echt de twee grote verassingen, aangezien ik The Wild Hunt en King of Spain al kende.
Ik heb er nu al een groot aantal luisterbeurten op zitten en het album haalt net soms niet het niveau van de beste nummers, anders zou het gelijk een 4,5 zijn. Toch verwacht ik dat deze nummers (evenals op Shallow Grave) je als luisteraar gaan vastpakken en alle tien niet meer loslaten, al moet ik nog wel een beetje wennen aan z'n laatste nummer met de piano...
Ik hoor hem toch liever op z'n gitaar denk ik.

Ja! Leuk! Goed bevonden net als zijn debuut. De grote kleine man verrast ook door zijn eerste nummer met piano te laten horen. Bevalt óók goed!

avatar van Montorsi
Meer van hetzelfde, maar is dat erg? Helemaal niet.

khonnor
kids on the run = het allermooiste nummer van de laatste jaren. zonder zwans of gezever.

50 luisterbeurten verder ben ik het nog niet beu. hart-ver-scheur-end.... dammit!

avatar van hvd
hvd
Waarthefuck download iedereen die CD?

Ik ga hem kopen maar ik wil hem zo graag horen

(verwijderd)
Helemaal eens met khonnor! Hartverscheurend mooi! Sowieso dit jaar al twee artiesten die na hun debuut in 2008 een meer dan waardig opvolger komen, The Wild Hunt en Down the Way van Angus and Julia Stone

avatar van Raoul
Louis2703 schreef:

Hij heeft al eerder nummers gemaakt op piano.. Check de daytrotter sessie.. 'I won't be Found', vind ik het beste nummer wat ie heeft gemaakt. Daardoor hoopte ik op dit album op meer piano.. Maar het laatste nummer vind ik op dit moment het minste van de hele cd..

Verder een super goed album, een geheel en ontzettend sterk. Tekst en muzikaal.

Ik wist helemaal niet dat de langste man op aarde een nieuwe CD ging uitbrengen. Wat fijn

EDIT: Eerste nummer, potverdriedubbeltjes, tranentrekkend mooi. Kippenvel op mijn rug!

Wat is dit toch weer een fantastisch album

avatar van De Daniël
Wauw, hij is dus al te luisteren. Ik ga erachter aan! Vorige album blijft echt een topper voor mij. Trouwens: is ie naar een ander label gegaan?

Edit: nu op staan en wat krijg ik een glimlach van deze muziek. Het is allemaal meer van hetzelfde zoals iemand eerder al zei, maar wat maakt het uit? Het kunstje blijft mooi. Ga dit album de komende tijd grijsdraaien, dat weet ik wel.

avatar van De Daniël
Ik vind dat de langste man op aarde zijn debuut heeft geevenaard, dit kan ik wel concluderen na zo'n twintig luisterbeurten. Was eerst echt bang dat het te veel van hetzelfde zou worden, maar elk nummer staat zijn mannetje en voelt eigenlijk helemaal niet aan als 'weer dit kunstje'. In elk nummer kan ik ook genoeg mooie dingen ontdekken om het voor langere tijd spannend te houden. Ik kan alleen nog niet zo veel met het laatste nummer waarin hij piano speelt. Weet niet of ik het mooi of lelijk vind. Favoriet is nu overigens Love is All, maar dit kan over nog twintig luisterbeurten ook weer een ander nummer zijn. Voor mij in ieder geval zeker weer een zeer sterk album van de Zweed, chapeau!

avatar van Rottingdale
Echt een hele, hele mooie plaat. De liedjes lijken hem allemaal zo makkelijk af te gaan, maar zijn echt prachtig.