Angus & Julia Stone - Down the Way (2010)

Australiƫ
Folk / Rock
Label: Flock

1. Hold On (4:25)
  2. Black Crow (3:51)
  3. For You (5:20)
  4. Big Jet Plane (3:59)
  5. Santa Monica Dream (5:30)
  6. Yellow Brick Road (7:37)
  7. And the Boys (4:10)
  8. On the Road (4:05)
  9. Walk It Off (3:24)
  10. Hush (4:22)
  11. Draw Your Swords (6:36)
  12. I'm Not Yours (3:59)
  13. The Devil's Tears (8:51)
  14. Lonely Hands * (3:47)
  15. Red Berries * (5:06)
  16. All the Colours * (4:32)
  17. Choking * (5:45)
  18. Take You Away * (3:50)
  19. Johnny and June * (3:13)
  20. This Way * (2:40)
  21. Little Bird * (4:28)
  22. I'll Wait * (3:02)
  23. Change * (3:24)
  24. Living on a Rainbow * (4:48)
totale tijdsduur: 1:06:09 (1:50:44)
bas1966
ga dit album nog maar eens promoten.
TALENT
hou inmiddels van Julia's stem.....wel ff wennen !!

Toch weer de opnieuw uitgebrachte 2LP met bonustracks gekocht en dan vraag ik mij af waarom ik de score van deze plaat ooit verlaagde vanaf 4,5*. Want dat is 'ie meer dan waard.

Toch allemaal een tikkeltje te zoetsappig om mij een heel album te kunnen bekoren. Al is de relatie die ik heb met dit album eigenlijk een positief verhaal, want na de eerste luisterbeurt ging ik bijna over mijn nek. Enkele luisterbeurten later groeide echter enige appreciatie.

Extra pluimpje voor Yellow Brick Road, in zo'n nummer verdwaal ik met graagte.

avatar van Rudi S
Franck Maudit schreef:

Pfffff fanboy.

avatar van Niek
Wordt minder elke keer dat ik hem luister. Komt me steeds melodramatischer voor en vooral de stemmen gaan me meer en meer tegenstaan. Vooral Angus komt erg geforceerd over met dat fluisterende zangstemmetje; ik krijg er bijkans een kriebel van in m'n keel: schrapen!
Nu klinkt dit erg negatief, maar zo slecht is allemaal niet. Draw Your Swords is heel sterk als je in de juiste stemming bent (en daar hoor je dat Angus wel degelijk een goede stem heeft) en zo zijn er nog wel een aantal tracks. Een heel album lang is me echter te veel van het goede. Daarvoor lijkt het allemaal ook gewoon te veel op elkaar.