Angus & Julia Stone - Down the Way (2010)

Australiƫ
Folk / Rock
Label: Flock

1. Hold On (4:25)
  2. Black Crow (3:51)
  3. For You (5:20)
  4. Big Jet Plane (3:59)
  5. Santa Monica Dream (5:30)
  6. Yellow Brick Road (7:37)
  7. And the Boys (4:10)
  8. On the Road (4:05)
  9. Walk It Off (3:24)
  10. Hush (4:22)
  11. Draw Your Swords (6:36)
  12. I'm Not Yours (3:59)
  13. The Devil's Tears (8:51)
  14. Lonely Hands * (3:47)
  15. Red Berries * (5:06)
  16. All the Colours * (4:32)
  17. Choking * (5:45)
  18. Take You Away * (3:50)
  19. Johnny and June * (3:13)
  20. This Way * (2:40)
  21. Little Bird * (4:28)
  22. I'll Wait * (3:02)
  23. Change * (3:24)
  24. Living on a Rainbow * (4:48)
totale tijdsduur: 1:06:09 (1:50:44)
avatar van indie-nerd
leuk

avatar van Vincent90
Deze gaat sowieso in mijn toplijstjes van 2010 belanden, is het niet omdat het album zo goed is dan wel omdat And the Boys al een geweldig nummer is!

avatar van Vincent90
Hey opvallend hier staat, net zoals op het solo album van Angus, Big Jet Plane op. Ben benieuwd wat er anders wordt aan deze versie. Big Jet Plane was namelijk veruit mijn favoriet op het album van Lady Of The Sunshine!!!

Ha grappig, dat had ik nog niet gezien. Ben heel erg benieuwd, de vorige cd en de solo cd van Angus waren fantastisch goed.

avatar van muziekjepp
ik kan ook niet wachte:) er is ook een deluxe versie - nimbit.com

Zeer benieuwd, hopelijk komen ze weer met zulk mooi artwork als het eerste album!

(verwijderd)
Eerst nummer wat ik hoor dankzij shuffle van iTunes is I'm Not Yours.. en het zorgt voor kippenvel.. op het eerste gehoor is er niet veel veranderd, dus liefhebbers van het vorige plaatje kunnen blind voor deze gaan

(verwijderd)
Okey correctie er is toch iets veranderd.. er zit een bepaalde zwaarte in dit album die helemaal tot zijn recht komt in Draw Your Swords.. Hoe geniaal!!

avatar van Vincent90
Vandaag voor de eerste en meteen tweede keer (goed teken?) beluisterd en het klinkt allemaal weer goed. Een wat rustiger album dan de vorige zonder de up-tempo nummers a la Just a Boy of Silver Coin maar allemaal goede nummers. Echte uitschieters zijn Yellow Brick Road en Big Jet Plane, waaraan helaas weinig verandert is, de laatste was dat ook al op het album van Angus.

Ik begin maar met 4 sterren, dit zal waarschijnlijk wel stijgen aangezien de nummers de 2e keer al beter klonken!

avatar van indie-nerd
Staan enkele pareltjes op zeg, niet normaal! Deze plaat zal nog wel groeien...

(verwijderd)
Ik raak niet uitgeluisterd.. wat een stap voorwaarts voor m'n gevoel, maar dan zou ik eerst weer een keer A Book Like This moeten opzetten, maar 124 nummers beluisterd (enkel dit album) in twee dagen zegt wat mij betreft voldoende!

Wat een prachtig album. Dit gaat minstens 4 sterren worden ja.

MentalTheo58
Misschien wel hun beste werk tot nu toe.

MentalTheo58
indie-nerd schreef:
Staan enkele pareltjes op zeg, niet normaal! Deze plaat zal nog wel groeien...

Inderdaad eersteklas groeibriljant, zonder een minder nummer.

avatar van nelis
Geweldig album!!

avatar van Yamato
Hé, ik wist helemaal niet dat Angus & Julia Stone met een nieuwe kwamen, ben benieuwd. Hun debuut vond ik in elk geval een heerlijk plaatje.

Volgende week vrijdag ligt hij in de winkels, ik ga hem zeker halen, nog niet geluisterd maar ik kan echt niet wachten!

avatar van Bulgozer
Ik ken ze niet maar And the Boys is inderdaad een mooi nummer. Alleen die video die ik op Youtube zit te kijken is wel erg; vijftuig hippies in gewaden die in hart-vorm om de zangeres heen stuiteren? Dat verzin je toch niet.

avatar van Freggel
Nog mooier dan de vorige, en dat kon al bijna niet.

avatar van jrn
jrn
Ik ben byzonder enthousiast na 1 luisterbeurt. Eerst maar een 4*

avatar van matthieu7
Geweldige album , nu wat meer afwisseling dan de vorige.
5,0!

avatar van rkdev
Vanavond via een collega bij dit album uitgekomen, en wat een pareltje is dit zeg.
Beetje een mix tussen Damien Rice en Turin Brakes.
Ik kan me de reactie op de stem van Julia voorstellen, maar ben er ondertussen al aan gewend. Deze ga ik de komende tijd nog veel draaien !

De zanglijn van 'And the Boys' doet me overigens op sommige momenten denken aan 'The Scientist' van Coldplay.

Deze broer en zus waren mij nog niet bekend totdat ik een gemiddelde zag van 4,30 stemmen a.d.h.v. 26 gebruikers.
Dat is natuurlijk niet misselijk en toen ik de categorie folk/pop zag inclusief alle lovende woorden, wist ik zeker dat ik dit moest gaan beluisteren.,
Toen Julia haar mond opendeed wist ik het even niet meer: is het nu Joanna Newsom of Martha Wainwright? En toen kwam mijn volgende onmiddellijke reactie: moet ik dit nu als positief zien of niet? Joanna Newsom ben ik pas met haar nieuwe album gaan waarderen omdat haar stem daar wat gelijkmatiger en minder uitgesproken is en Martha Wainwright vind ik dan weer wel een prettige stem hebben. Dus wat moet ik nu met Julia?
Gelukkig was er weinig tijd om daar uitvoerig bij stil te staan omdat ook broer Angus van de partij is en zorgt voor een aangename afwisseling. Een Big Jet Plane deed me zelfs even denken aan The Magic Numbers.
Qua instrumentatie zit dit voor mij sowieso snor want ik ben niet vies van een cello of strijkers hier en daar en akoestisch getinte nummers doen het altijd wel goed.
Zodra broer en zus samen zingen ben ik net even meer van de partij en trekken ze behoorlijk mijn aandacht en zodra Julia solo zingt blijf ik soms net wat te veel twijfelen. Ik trek haar stem prima, maar hier en daar gaat het richting het randje.

Genoeg over de vocale kunsten op deze cd; hoe zit het met de waardering voor de rest? Zoals gezegd ben ik niet vies van wat akoestische randjes en doet een cello het altijd goed. Daarnaast vind ik de composities krachtig genoeg om ervoor te zorgen dat ze genoeg opvallen in het enorme aanbod van soortgelijke artiesten.
Ik denk dat daar de kracht schuilt van Down the Way: het weet zich te onderscheiden door een schitterende eenvoud waar saaiheid vermeden wordt.
Mijn enige probleem is dat ik misschien te veel naar soortgelijke muziek ben gaan luisteren en dat ik niet verliefd ben geworden op de stem van Julia. Maar wat niet is kan altijd nog komen want dit album valt zeker in de categorie 'moet groeien' en die kans wil ik het dan ook zeker gaan geven. Ik zet nog even rustig in op 3,5* met de verwachting dat dit in de toekomst nog wel een halfje zou kunnen stijgen en zoniet dan kan iedereen concluderen dat het toch wat te veel stof is gaan vergaren bij mij. De tijd gaat het leren.

Hoe dan ook een zeer fraai album...............

'The Devil's Tears' bestaat uit twee losse nummers, waarvan de tweede van ongekende schoonheid is zeg. Vandaag in de winkels (?). Ben zo benieuwd geworden na het beluisteren van slechts 4 nummers..

Die deluxe editie is trouwens wel prachtig zeg.. Maar 43 euro? Wat een geld..

Yes, I Can Eat Ferrero Rocher. - Album packaging makes me squee. - seunjinbing.livejournal.com

EDIT: Net gekocht, niet zo'n mooi boekje als bij het debuutalbum, maar echt wel waar voor je geld. En laten we de muziek niet vergeten. Wat klinkt de plaat mooi na 2 keer luisteren! De 'hidden track' na afsluiter The Devil's Tears blijft vooralsnog mijn favoriet. 4*

avatar van Coldplayer
Ik ben zeer lange tijd niet op MusicMeter geweest maar voor broer en zus Stone maak ik graag een uitzondering. Helaas nog niet naar deze plaat kunnen luisteren maar ik ga ze woensdag a.s. zien op/in Tasmanie. In Groningen waren ze geweldig, ben erg benieuwd of het in hun eigen land nog beter zal zijn!

avatar van deffa2
wat is Yellow Brick Road een heerlijk nummer zeg

avatar van Jildert
Opnieuw een uitstekend album van dit duo. Alhoewel ik de stem van Julia altijd erg vreemd heb gevonden, is ieder liedje zo melodieus. Ideaal om 's ochtends mee wakker te worden in de bus.

Ten opzichte van vorige albums hebben ze er ook wat meer strijkers ingegooid, eveneens een welkome toevoeging.

avatar van Cannabooze
Fenomenaal album !

Ik heb hem in 1 x geluisterd, en het heeft mijn aandacht geen seconde verloren.
Veel mensen hebben wat moeite met de stem van Julia, en moeten er even aan wennen.
Persoonlijk heb ik er totaal geen moeite mee. Ik vind het een prachtige stem, met een enorme emotie in de klank.

Kan niet anders zeggen als:

TOT NU TOE !

ALBUM VAN HET JAAR !

En als het nu nog niet duidelijk is, weet ik het ook niet meer.
Is dit je genre ? Dan behoor je deze in je platenkast te hebben !

avatar van berghti
Drie jaar wachten. Dat is erg lang. Zo lang dat je af en toe vergeet dat je aan het wahten bent. Maar dan is daar dit album en een vlaag van ontroering en bewondering. 5*